Testování nadaných dětí

Napsat příspěvek
23.2.17 09:04
@Anonymní píše:
Myslí si to proto, že o ní někdy někde něco slyšela.
Manžel s tím nesouhlasí a ani já nechci, aby v tomto věku jezdila domů jen na víkendy. (z toho jeden víkend v měsíci k jedněm prarodičům, další k druhým…)

Opravdu je OG základka „boarding“. Myslím, že ne.

@Russet píše:
A nemůže jí učitelka dát práci navíc? Nějaký chyták nebo tak, aby holka nudu nezaháněla čtením? Myslím, že i s nadprůměrným IQ by se měla naučit, že při hodině se pod lavicí nečte. A je trochu divné si myslet, že devítiletá holka ví víc než učitelka 8o

Taky si myslím, že toto by měla učitelka udělat :think: A holka se čtením pod pod lavicí pochopit, že ne.
Jinak více vědět může, ale jen v něčem - o co se zajímá. Co si pamatuju u nás, tak v některých věcech (nejčastěji v zeměpise) u nás některý učitelky fakt kecaly. V Evropě nejsou ledovce :mrgreen: (Ano, v té době tam každou zimu nejezdila „půlka třídy“ na lyže.) A jak mluvily o místech, kde třeba já s rodiči byla a oni byly dost vedle :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.2.17 09:27

Můžu se zdovolením vtěrnout a zeptat se, jak a kdy se u Vás začalo projevovat nadání? Kdy jste pozorovali nějaké první „odlišnosti“? Děkuji L.

  • Nahlásit
  • Citovat
21466
23.2.17 09:32
@Anonymní píše:
@zvidavajanca Čtení pod lavicí jsem jí skutečně neporadila 8o.
To, že čte pod lavicí, jsem se dozvěděla hned druhý týden v září na rodičáku před všemi rodiči (A z některých lavic se ozvalo, jak to děláte, že vám čte?). Samozřejmě jsem jí vysvětlila, že se to nedělá a ať to dělat přestane. Odkývala. Teď jsem se dozvěděla, že to dělá stále (resp. znovu). (Jasně jsem jí vysvětlila mj. i minulý týden, že po přestávce má knížku zavřít a dát do tašky.)Myslí si to proto, že o ní někdy někde něco slyšela.
Manžel s tím nesouhlasí a ani já nechci, aby v tomto věku jezdila domů jen na víkendy. (z toho jeden víkend v měsíci k jedněm prarodičům, další k druhým…)

To mi přijde strašně ujeté(ale nic proti tobě, spíš nechápu, proč paní učitelce vadí, že si holka čte). My to naopak spíše vítáme a doporučujeme, aby si děti četly, pokud mají práci hotovou. Proč je to špatně - vysvětlila ti to?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2093
23.2.17 09:47

My to tak na základce měli už v první třídě - kdo měl hotovou práci, mohl si z knihovničky vzít knihu nebo komiks, lehnout si na koberec a číst si. Celou tu knihovničku jsem měla přelouskanou na konci první třídy :mrgreen: přijde mi to bezva, proč by rychlejší děti měly koukat do blba, nudit se a vymýšlet ptákoviny, když se můžou rozvíjet čtením?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.2.17 09:59

Také si myslím, že učitelka by měla čtení spíše podporovat. Dneska děti nečtou a snaží se různými projekty je dostat ke čtení. Tedy podporovat, když má vše hotové a ne nelegálně pod lavicí. ;) Ovšem je otázka, zda má ty úkoly skutečně hotové nebo jí to nebaví, že je to třeba moc lehké, tak to ani nedělá a raději si čte pod lavicí, což také některé děti dělají. Tam bych to také netolerovala, aby si zvykla na soustavou práci, ale pokud je rychlá, plní vše včas a řádně, tak proč by se ve škole měla nudit, to ať raději čte. Dcera je stejně stará jako Vaše a ve třídě měli chlapce, který už uměl číst při nástupu do školy, tak si četl o hodinách čtení svoje knihy. Dcera je také hodně nadaná (hlavně na matematiku), ale líná. ;)

  • Nahlásit
  • Citovat
3129
23.2.17 11:44
@Aspera píše: …Pokud je ovšem dcera schopná pracovat samostatně, tak se to dá řešit prací navíc a budou spokojené obě. Učitelka ji připraví pár úkolů a dcera se nebude nudit.

Tady pozor, syn velmi rychle přišel na to, že když bude dobrý ( tak jediná odměna je více práce a hodně ho to štvalo, takže zpomalil a měl naprosto pokresnelé sesity… :mrgreen: ) :nevim:
Domluvila bych se s učitelkou, že pokud má vše hotové tak v ČJ může číst ( u nás mohl dělat osmisměrky - všechny děti, které měly hotovo) a v Mat dělal Sudoku…prostě něco, co je baví a je k předmětu, má to být odměna, motivace ne trest…syn je pořád velmi popředu, naštěstí má perfektní školu i ucitelky :hug:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
23.2.17 11:51
@Anonymní píše:
U nich se jednalo o dysgrafii atd, papír do školy nechtěla (mají rozumnou učitelku), jen to chtěla ověřit a víc poradit jak se synem pracovat doma. Tam kde si to vybrala ji nevzali, protože jsou plní… A že ji vzít nemohou.

Neni zasadni, ze byli plni? delaji to tak i lekari, ze kdyz maji stopstav, tak spadove jeste nekam vmestnaji, ale nespadove poslou pryc.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.2.17 21:51
@Anonymní píše:
Můžu se zdovolením vtěrnout a zeptat se, jak a kdy se u Vás začalo projevovat nadání? Kdy jste pozorovali nějaké první „odlišnosti“? Děkuji L.

V našem případě to asi začalo tím, že ve dvou letech mluvila jak kniha. Tehdy jsem chodila do poradny s mladší a jí jsem měla s sebou a dětská dr. i sestra obdivovaly, jak pěkne mluví. To že to není standart jsem pochopila o 2 a více let později, když jsem u mladší bojovala o každé slovo… :mrgreen:
No a pak se to nabalovalo.
Od 2,5 let chodila jednou týdně na 4 hodiny do školičky a byla tam ve svém živlu. Do školky šla v čertvých 3 a od začátku si ji tam chválili, jak je šikovná. Číst se naučila sama (resp za pomoci babičky), v šesti letech plynně četla. Protože je podzimní (a nechtěli ji předčasně do školy a já to nelámala přes koleno), tak poslední rok školky chodila těm nejmladším předčítat o spaní pohádky.
Tím, že se naučila číst, otevřely se jí nové obzory. Oblíbené knížky? Encyklopedie a aktuálně Poseroutka a Harry Potter.
Druhé dítě je opak. Ta naopak potřebovala odklad jako sůl (a naprosto bez problému ho dostala). Hloupá není, ale je prostě pozadu.
zakl.

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.2.17 21:59
@zvidavajanca
@hanka.br. píše:
To mi přijde strašně ujeté(ale nic proti tobě, spíš nechápu, proč paní učitelce vadí, že si holka čte). My to naopak spíše vítáme a doporučujeme, aby si děti četly, pokud mají práci hotovou. Proč je to špatně - vysvětlila ti to?

Nevysvětlila. Chce to řešit s psychologem, skutečně sis odstupem času připadám jak v tom vtipu, co jsem dávala odkaz… :roll: ;)
Ale předpokládám, že je problém v tom, jak popisovala @Russet. Tedy nechce aby jí to dělali všichni… Chytrých dětí je v té třídě spousta, až na 2 měly teď v pololetí vyznamenání ( i když na začátku to vypadalo všelijak).
Ona je prostě jiná. Občas tu čtu diskuze na téma „co s tí mám dělat - v 9 letech neposlouchá“ a utěšuji se, že v tom nejsme sami… Někdy mi připadá jak puberťák. :mrgreen: :roll:

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.2.17 22:10
@Anonymní píše:
Také si myslím, že učitelka by měla čtení spíše podporovat. Dneska děti nečtou a snaží se různými projekty je dostat ke čtení. Tedy podporovat, když má vše hotové a ne nelegálně pod lavicí. ;) Ovšem je otázka, zda má ty úkoly skutečně hotovénebo jí to nebaví, že je to třeba moc lehké, tak to ani nedělá a raději si čte pod lavicí, což také některé děti dělají. Tam bych to také netolerovala, aby si zvykla na soustavou práci, ale pokud je rychlá, plní vše včas a řádně, tak proč by se ve škole měla nudit, to ať raději čte. Dcera je stejně stará jako Vaše a ve třídě měli chlapce, který už uměl číst při nástupu do školy, tak si četl o hodinách čtení svoje knihy. Dcera je také hodně nadaná (hlavně na matematiku), ale líná. ;)

Dle učitelky hotovo má. To začala říkat už po prvních čtvtletkách (tehdy jsme dokonce ani nemusela na rodičák, prý je to zbytečné). Práci plánovanou na 3/4 hodiny měla prý za 20 minut a až na drobnosti dobře (ztratila 1-2 body ze 70).
Jen je problém, že jak ji to nebaví, tak to začíná flákat a vymýšlet blbosti. Rukopisem počínaje. Zastává názor, že si sešit přidržovat nemusí a podle toho to vypadá… :cert: :cert: :cert: Vysvětlování, domluvy apod. nepomáhají, je to dubová palice. Jediné, co teď „zvorala“ byla geometrie - z té dostala dvojku. Zapomněla popsat to, co měla a celkově to odflákla. Ale s tou bojuje od začátku. rozumí tomu sice, ale nedotahuje to do konce, není pečlivá.

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.2.17 22:14
@malytlustyhroch píše:
Neni zasadni, ze byli plni? delaji to tak i lekari, ze kdyz maji stopstav, tak spadove jeste nekam vmestnaji, ale nespadove poslou pryc.

Ano. Je to přesně takto. A protože jsou na tom všichni podobně, tak prostě nespádové neberou.

  • Nahlásit
  • Citovat
29386
23.2.17 22:23

Asi to bude spíš kus od kusu co se učitelů týká… vím, že ne všichni jsou ochotni nechat dítě dělat něco navíc, než dělají ostatní…
My narazili na bezvadnou, která sama naší Gabče navrhla, že si může číst třeba nějakou svou oblíbenou knihu nebo nějaké pohádky, když se učili číst… jednak že se tím procvičí a taky že se nebude nudit, když se to ostatní teprve pomalu učí a ona to už umí… stejně jako v matematice mohla luštit nějaké hádanky, nebo měla sešity s úkoly pro školáky a ty si mohla sama vyplňovat…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
798
23.2.17 22:46

Do jake skoly?

Ahoj,
aktualne resim neco podobneho. Mam cerstve 5leteho.
Chtela jsem ho dat driv do skoly, ale nakonec kvuli nemocnosti pujde standardne.

Cte od tri, pise tiskacimi asi od ctyr, hodiny a kalendar zvlada od dvou, scita, odcita, nasobi, zajima se o technicke veci, ma ohromnou predstavivost a porad se na neco pta, cte treba i encyklopedie.

Na druhou stranu umi schvalne zlobit (zatim jen rodice) a nekdy je to teda sila.

Daly jste nadane deti do normalni zakladky? Resim, jestli ho dat do nejake narocnejsi skoly, aby se musel ucit neco noveho, aby se nenudil a nenabalily se na to dalsi potize s chovanim.

Jsou i oblasti, kde to drhne a na tech aktivne pracuju, ale popsane pochopil sam, jen se pta a my odpovidame.

Jinak jsme v Praze, vybrat se tu da, ale vsechny narocnejsi skoly mame dost daleko, cca jezdit 40 min. tam, i pak 40 min. zpatky. Na prvni tridu se mi to zda prilis. Nebo je tam vic nez 10tis. skolne mesicne.

Predem diky za tipy.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
456
23.2.17 22:55

@Zuzaja, dala bych dítě do spec. školy. Škoda v něm utlumit vlohy. 40 min. dojíždění po Praze nic není. Také s něčím takovým počítám, nevidím v tom problém. Jsem ze zapadákova na východě země, na ZŠ jsme dojížděli 30 minut jediným autobusem, který ráno jel, a to naše ZŠ začínala v 7:40, na gympl 70 minut + pěšky klusem přes půl města.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
7517
23.2.17 23:33

@Zuzaja Ja byla nadane dite v normalni skole, ale ja nebyla rebel. Mne to tam vyhovovalo, byla jsem chvalena, nemusela se ucit…A tehda stejne jina moznost nebyla. Dcera 4,5 zatim sklony k rebelovani ma (jenom porad vymysli, jak veci delat jinak a „lepe“ :mrgreen:, aspon tu matematiku zatim respektuje a nesnazi se vymyslet, jak udelat z 1+1 3 :mrgreen: ), ale zas si rikam, ze je jeste rok casu. Asi bych si byt Tebou udelala prehled a pak se zaridila dle temperamentu, socialnich vazeb apod. Kamaradcin syn mel problemy v 1. tride (nesoustredil se a vyrusoval), poslali je do PPP, vysledek nadprumerne IQ, takze maji doporuceni pro ucitelku na obtiznejsi individualni zamestnani, ale jak se k tomu ucitelka postavi :nevim:. Na druhou stranu ja byla na viceletem gymplu, na VS celkem vyberovy obor - a pak si obcas v beznem zivote pripadam, ze jsem vyrustala nekde ve zlate kleci :think:. Tak si nejsem jista, zda je ta separace od utleho veku uplne idealni.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama