Toužím po zdravém životním stylu.

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
11.5.22 20:25

Toužím po zdravém životním stylu.

Dobrý den, je mi za chvíli 16 let a toužíme po zdravém životním stylu. Cvičení, strava a sportování… Je to i za účelem hubnutí, ale tak chci vypadat dobře a i chci celkově změnit svůj životní styl k lepšímu. Měřil okolo 172 Cm a vážím okolo 70 kg. Neberu to tak, že za týden zhubnu 5 kg a přestanu jíst.. A hlavně moje váha se blíží k nadváze a asi tak za poslední rok jsem přibrala 5 až 10 kg.. Mít ještě o 5 kg víc tak mám nadváhu. Beru to jako hodně dlouhodobou záležitost a ne na týden. :mrgreen: Máte někdo stejnou zkušenost? Bavilo vás to a vydrželo vám to do teď? Co by jste poradili? Děkuji za jakoukoliv radu. :mrgreen:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
16301
11.5.22 20:34

Pokud chceš, aby to bylo udržitelné, je lepší jít po menších krocích a netrestat se za to, ze zásady občas porušíš. Já jedla nejzdravěji v těhotenství, ale hlavně díky cukrovce. Zkus se zamyslet, kde máš největší mezery a jdi na to pomalu. Třeba jeden měsíc si řekni, že přestaneš pít Coca-Colu, další týden k tomu přidej zeleninu ke každému jídlu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19498
11.5.22 20:39

Pokud to se zdravým životním stylem myslíš vážně, ujasni si, co to pro tebe znamená. Jde o to, že málokdo vydrží nejíst to “co se považuje” za nezdravé celý život.

Každopádně jako zdravé stravování beru to, aby v jídle byly obsaženy všechny základní složky - bílkoviny - maso, ryby, sýry/mléčné výrobky, luštěniny; sacharidy - já používám celozitne pečivo, málo brambory, ryzí, těstoviny. Ke každému jídlu se snažím mít kopec zeleniny. Naopak s ovocem se snažím šetřit, ale nevzdávám se ho.
Zelenina se dá připravit různým způsobem.

U cviceni - najdi si pohyb, který té bude bavit a vydrzis u toho delší dobu. Můžeš chodit do fitka, můžeš běhat, můžeš chodit, tanec, cviceni dle videi, nebo kolektivní sporty.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
20781
11.5.22 20:44

1. nedrž žádné strikní diety.
2. nepij alkohol a energydrinky, stejně tak přeslazené kávové nápoje, neutrácej za fastfood, včetně baget a spol.
věci jako brambůrky, slazené limonády, sladkosti maximálně po troškách a párkát do měsíce.
3. jez minimálně snídani, oběd ve škole a nějakou večeři, jen výrazně k tomu ještě přidej zeleninu.

ale především se začni hodně hýbat. Choď pěšky a aktivně k tomu začni dělat i intenzivnější sport, plus se ráno a večer protáhni třeba pomocí jogy a nebo jiného strečinku.

Pokud nemáš dobré držení těla, tak se soustřeď zejména na cviky na hluboko uložené svalstvo, oblast pánve a podobně -ideálně pod vedením někoho kdo ví co dělá.

No a hlavně vydrž a když se ti párkrát nebude chtít, tak se k tomu zase vrať.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
11.5.22 20:51
@Ou píše:
1. nedrž žádné strikní diety.
2. nepij alkohol a energydrinky, stejně tak přeslazené kávové nápoje, neutrácej za fastfood, včetně baget a spol.
věci jako brambůrky, slazené limonády, sladkosti maximálně po troškách a párkát do měsíce.
3. jez minimálně snídani, oběd ve škole a nějakou večeři, jen výrazně k tomu ještě přidej zeleninu.

ale především se začni hodně hýbat. Choď pěšky a aktivně k tomu začni dělat i intenzivnější sport, plus se ráno a večer protáhni třeba pomocí jogy a nebo jiného strečinku.

Pokud nemáš dobré držení těla, tak se soustřeď zejména na cviky na hluboko uložené svalstvo, oblast pánve a podobně -ideálně pod vedením někoho kdo ví co dělá.

No a hlavně vydrž a když se ti párkrát nebude chtít, tak se k tomu zase vrať.
A mohu si něco z toho dat třeba na nějaké oslavě? Třeba skleničku něčeho nebo tak?
  • Citovat
  • Nahlásit
11905
11.5.22 20:59
@Anonymní píše:
Dobrý den, je mi za chvíli 16 let a toužíme po zdravém životním stylu. Cvičení, strava a sportování… Je to i za účelem hubnutí, ale tak chci vypadat dobře a i chci celkově změnit svůj životní styl k lepšímu. Měřil okolo 172 Cm a vážím okolo 70 kg. Neberu to tak, že za týden zhubnu 5 kg a přestanu jíst.. A hlavně moje váha se blíží k nadváze a asi tak za poslední rok jsem přibrala 5 až 10 kg.. Mít ještě o 5 kg víc tak mám nadváhu. Beru to jako hodně dlouhodobou záležitost a ne na týden. :mrgreen: Máte někdo stejnou zkušenost? Bavilo vás to a vydrželo vám to do teď? Co by jste poradili? Děkuji za jakoukoliv radu. :mrgreen:

Pokud chceš cvičit doporučuji pilates, krásně tvaruje tělo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
271
11.5.22 21:07
@Anonymní píše:
A mohu si něco z toho dat třeba na nějaké oslavě? Třeba skleničku něčeho nebo tak?

Skleničku? Je ti 15 8o

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16301
11.5.22 21:17
@Anonymní píše:
A mohu si něco z toho dat třeba na nějaké oslavě? Třeba skleničku něčeho nebo tak?

Myslíš skleničku džusu nebo Coca-Coly, že? Hele mě přijde, že tu hledáš návod na dietu a jednorázové razantní řešení. Ale to nebude dlouhodobě fungovat, pokud nemáš silnou vůli. Fakt ti radím dobře, sepiš si, co chceš změnit a každý měsíc přidej jeden bod ze seznamu. Mám patnáctiletou dceru. Kdyby řešila tyto problémy, také by chtěla všechno hned a okamžitě. Ale tím si akorát nakročíš k jojo efektu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
11.5.22 21:19
@EvaEpic píše:
Skleničku? Je ti 15 8o

Kdo řekl, že alkoholu? Já myslela nějaké sladké pití typu coca cola apod..

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
11.5.22 21:20
@nozu píše:
Myslíš skleničku džusu nebo Coca-Coly, že? Hele mě přijde, že tu hledáš návod na dietu a jednorázové razantní řešení. Ale to nebude dlouhodobě fungovat, pokud nemáš silnou vůli. Fakt ti radím dobře, sepiš si, co chceš změnit a každý měsíc přidej jeden bod ze seznamu. Mám patnáctiletou dceru. Kdyby řešila tyto problémy, také by chtěla všechno hned a okamžitě. Ale tím si akorát nakročíš k jojo efektu.
Takže nemám začínat s více bodama najednou? :?
  • Citovat
  • Nahlásit
16301
11.5.22 21:29
@Anonymní píše:
Takže nemám začínat s více bodama najednou? :?

Osobně bych to nedělala.
Možná příklad z jiného soudku. Přímo já mám problém se zvýšeným cholesterolem. Doktorka mi dala seznam diety takový, že to je pro mě prostě neakceptovatelné a dlouhodobě neudržitelné. Začala jsem tedy po svém, vynechala jsem zákusky po obědě, přidala víc celozrnného pečiva a zeleniny, ale nevzdala jsem se másla na rohlík nebo svíčkové či řízku, když na ně mám chuť. Na vánoce jsem vyhlásila, že na dietu úplně kašlu, trvalo mi ještě celý leden, než jsem se zase vrátila do původních kolejí. Kontrolní odběry mě ještě čekají, ale já vím, že drsnou dietu bych prostě nezvládla a skončilo by to šílenými úlety směrem k nevhodnému jídlu, takže v konečném efektu by to bylo ještě horší. No a s létem přidávám kopy zeleniny a je to způsob stravování, který je pro mě přirozený a nestresuje mě, že něco musím nebo nesmím. Po malých krůčcích přijímám změnu a stává se standardem. To je to, co se ti snažím popsat. :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19498
11.5.22 21:45
@Anonymní píše:
A mohu si něco z toho dat třeba na nějaké oslavě? Třeba skleničku něčeho nebo tak?

Můžeš, ale s mîrou, ne s Mírou ;)

To je to, co jsem psala. Nikdo nevydrží striktní režim cely život. Po dobu “hubnuti” bych zo omezila co nejvíce, hlavně si pohlidat, aby to nezklouzlo k tomu, že “ výjimky” nakonec budou každý den.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19498
11.5.22 21:49
@Anonymní píše:
Takže nemám začínat s více bodama najednou? :?

Ještě z jiného soudku - můžeš si nějakou dobu, ale minimálně týden, psát co jíš, kdy a co té k tomu vede ( napr. naštvala mě kamarádka a já snedla 300 g cokošku). Pak si k tomu sedni a zkus si říci, ve kterých situacích můžeš ubrat pochutin a sladkých limonád.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29340
11.5.22 21:59

V tvém věku bych prostě vyřadila z jídelníčku prasecinky (sladkosti, bramburky, limonády, jídlo typu mekáč) a začla se věnovat nějakému sportu, uvidíš v čem se najdeš. Já v tom věku hodně bruslila, chodila sem 3× týdně na zimní stadion, to bylo super :) ale vyzkoušej co ti sedne, jestli budeš radši běhat, plavat nebo třeba cvičit jógu u televize :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3441
11.5.22 22:13

Najdi si pohyb, co tě bude bavit. Obklop se lidma, co jsou stejně nastavení. Vyhybej se fastfoodu. Ve tvém věku pujdou kila dolů samy ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat