Trudné začátky ve fitku...

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.12.18 20:45
Trudné začátky ve fitku...

Raději anonymně, doufám, že pochopíte. :)

Ne, že bych se nehýbala, hodně jezdím na kole, v souhrnu uplavu několik kilometrů (více než pět) každý týden - kolo mě baví, protože je to venku a jezdím s manželem, plavání miluju už celé roky, protože necítím, že bych se u toho potila, a jako bonus si ve vodě dokonale vyčistím hlavu. Jenže - pořád nám značnou nadváhu. Geny, věk a porody, no. :nevim: Na sladkém neujíždím, nepřejídám se. :nevim:

Příští léto se chystáme na docela náročnou dovolenou, tak jsem se rozhodla, že se uvedu do kondice ve fitku. Jo, já vím, pitomost - ale prostě to chci zkusit. Bohužel, na rozdíl od kola a plavání, mě to zoufale nebaví… Pás ještě přežiju, tam se dá do sluchátek narvat hlasitá muzika (v tom fitku hrajou fakt příšernosti) a vzít k tomu nějaké čtení - takže docela pohoda, ale ten zbytek je jeden velký průšvih.

No a teď můj dotaz - je k něčemu, když se třeba omezím na nějakou dobu jen na ten pás? Střídám tam rychlou chůzi po rovině a pomalejší chůzi do kopce, takže mám neustále stejnou tepovou frekvenci, ale není to tak monotónní. Stroje mi ani tak nevadí, ale mezistanoviště jsou jedna velká katastrofa. A největší průšvih je bozu - už teď vím, že my dva kámoši rozhodně nebudeme.

Docela by mě potěšila každá rada nebo tip.

Do budoucna by se mi líbilo kombinovat pás a plavání, plus až bude tepleji, tak občas k tomu kolo, teď ale chodím do fitka jinam a bez bazénu - nějak jsem se neodvážila vlézt do posilovny přímo v našem plaveckém areálu - na můj vkus je tam až moc vymakaných sportovců a já si tam připadám jak vorvaň… :nevim:

Chci hlavně získat kondici, o hubnutí se vůbec neodvažuji uvažovat, ale samozřejmě by taky bylo fajn.

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
kam2
Závislačka 3486 příspěvků 05.12.18 20:56

Vezmi si trenéra, který ti udělá hodinu ve fitku zábavnější. Pokud nevíš, jak se na strojích cvičí, stejně se bez toho nehneš z místa. Chodit jen na pás mi zase přijde ztráta času a peněz.

Lopenana
Stálice 55 příspěvků 05.12.18 20:57

Nejlepší by bylo zaplatit si alespoň na par lekci trenéra. Naučí té cvičit správně na strojích a různá funkční cvičení. Pokud jde o pas, to je jako bys jezdila na kole-kardio. :nevim: Ideálně: kardio trénink 4krat týdne (na hubnutí) a 2-3krat silový trénink na strojích. Uvidíš, ze té to chytne. :palec: Pro zhubnutí je dobře hlídat si sacharidy do 200g za den a jist jen ty kvalitní. (Ne bílá mouka apod) No a to by bylo, aby nebyla kondice a stihla postava. :dance: Všechno je to jen o vůli. :srdce:

luccifera
Ukecaná baba ;) 1196 příspěvků 05.12.18 20:58

Me na kondici aerobni cviceni absolutne nezabiralo. Az jsem zacala tahat poradne zelezo, tak se zacalo i neco dit:)

kam2
Závislačka 3486 příspěvků 05.12.18 20:59
@Lopenana píše:
Nejlepší by bylo zaplatit si alespoň na par lekci trenéra. Naučí té cvičit správně na strojích a různá funkční cvičení. Pokud jde o pas, to je jako bys jezdila na kole-kardio. :nevim: Ideálně: kardio trénink 4krat týdne (na hubnutí) a 2-3krat silový trénink na strojích. Uvidíš, ze té to chytne. :palec: Pro zhubnutí je dobře hlídat si sacharidy do 200g za den a jist jen ty kvalitní. (Ne bílá mouka apod) No a to by bylo, aby nebyla kondice a stihla postava. :dance: Všechno je to jen o vůli. :srdce:

Silový trénink je na hubnutí jako jeden z nejlepších a nejefektivnějších. Rozhodně bych ani nezařazovala tolik kardia. 3× silovka, jednou kardio ideál. Ale ani být nemusí.

Balatonek
Ukecaná baba ;) 1286 příspěvků 05.12.18 21:01

Já jsem zkoušela taky fitko a zoufale mě to nebavilo, přemluvila jsem se párkrát, ale nedokážu se na to cvičení ani soustředit. Nejvíc mi pomohlo skupinové cvičení, nemám ráda aerobic a různý sestavily, tak jsem chodila na různá cvičení a nejvíc mi vyhovuje kruhovy trénink a Tabata. Je to rychlý, žádný zdržování, poradna makačka a opravdu rychle jsem získala skvělou fyzičku. Chodila jsem dvakrát týdně a do toho různý procházky, občas nějaký běhání nebo kolo.

Aamanda
Kelišová 5591 příspěvků 05.12.18 21:04

Pás = aerobní aktivita, prakticky totéž co kolo nebo plavání, takže s postavou ti to zřejmě neudělá vůbec nic. Škoda, že tě posilování na strojích nebo s činkami nebaví. Já to miluju, chodím do posilovny 3× týdně už víc jak tři roky a baví mě to pořád stejně. Můžu tě uklidnit, že žen (mladých i starších) krev a mlíko nebo i s velkou nadváhou tam chodí hodně a rozhodně na ně nikdo blbě nekouká. Já osobně si naopak vždycky v duchu říkám, jak jsou skvělé, že do toho jdou a aktivně se sebou něco dělají :palec: .
Mě zase ukrutně nebaví ta aerobka, přinutím se občas na rotoped, ale rozhodně se u toho nebavím :mrgreen: . Raději ty činky no :srdce:

Lopenana
Stálice 55 příspěvků 05.12.18 21:04

@kam2 souhlas,záleží,jal velká ke nadvaha. Ale kardio je taková trochu sporná věc. Musí sama vypozorovat,co ji bude sedět.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.12.18 21:10
@Lopenana píše:
Nejlepší by bylo zaplatit si alespoň na par lekci trenéra. Naučí té cvičit správně na strojích a různá funkční cvičení. Pokud jde o pas, to je jako bys jezdila na kole-kardio. :nevim: Ideálně: kardio trénink 4krat týdne (na hubnutí) a 2-3krat silový trénink na strojích. Uvidíš, ze té to chytne. :palec: Pro zhubnutí je dobře hlídat si sacharidy do 200g za den a jist jen ty kvalitní. (Ne bílá mouka apod) No a to by bylo, aby nebyla kondice a stihla postava. :dance: Všechno je to jen o vůli. :srdce:

Takže 6×-7× týdně? :mavam: Sorry, ale za to mi štíhlost fakt nestojí. Plavání se nevzdám ani omylem a na takovou zátěž něčeho, co mě fakt nebaví, nemám morálku.

Teď plavu 3× týdně, chtěla jsem přidat 2× fitko - plus o víkendu nějaké aktivity.

@kam2 píše:
Vezmi si trenéra, který ti udělá hodinu ve fitku zábavnější. Pokud nevíš, jak se na strojích cvičí, stejně se bez toho nehneš z místa. Chodit jen na pás mi zase přijde ztráta času a peněz.

Na rovinu, na trenéra nejspíš fakt nemám finance. 8o :nevim: 8o Vstupné je proti trenérovi docela pakatel a doma se nepřinutím.

Holky, našla jsem pohyb, který miluju a na kterém jsem už roky solidně závislá. Plavání. Fakt, dřív bych tomu nevěřila… Teď jsem chtěla něco přidat - a možná začít zvolna, pás, ano, možná pak třeba i něco víc. Je opravdu dobré se nutit začít zostra, když mě to zatím neba? A jsou ty stroje tak moc důležité - když vlastně plavu a tím de facto i posiluju? :nevim:

Vlastně mi vaše rady říkají, že je to zbytečné, že bych se na to měla rovnou vykašlat… :oops: A to bych zas nerada.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.12.18 21:15

Ještě podotýkám, že se u plavání zadýchám tak prvních 100 metrů, ale většinou už ani to ne, pak plavu bez zastávky do dvou kilometrů - je to vůbec kardio nebo ne? Je, když si zařadím 50 m sprint, to pak ano. Ale běžné pomalé plavání 100 m za 3 minuty? Plavecké hodinky mám slíbené od Ježíška. ;)
Ale asi je budeme pořizovat až na jaře - máme nějaké nenadálé výdaje s dětmi.

Na tom pásu teda taky nefuním, dávám si 5 km - kombinací pomalejší chůze do kopce s rychlou chůzí po rovině to dávám tak za 50 minut. Ale pot ze mě jen leje, to zas jo a tepovku mívám kolem 130.

luccifera
Ukecaná baba ;) 1196 příspěvků 05.12.18 21:19

Tak plavani je super, ale jakmile se dostanes do nejakeho cvicebniho stereotypu, tak zatezujes jen urcitou skupinu svalu jen urcitou intenzitou. Silovy trenink je neco jineho a navic se strida. Nekdo preferuje par cviku na vetsinu tela - full body, nekdo skupiny po castech - jeden den nohy a zadek… me bavil fullbody a proste kazdy si nasel neco… x mesicu jsem jezdila na kole a nic a par dnu s cinkama a anglicakama a centimetry a kondice se menily ze dne na den

Ou
Kelišová 5416 příspěvků 05.12.18 21:22

Pokud nemáte peníze, tak proč je proboha utrácíte za chůzi ve fitku. Začněte normálně chodit dostatečně ostrou chůzí po okolí, případně časem přidejte běh po malých úsecích, pokud to vaše kolena budou zvládat. A pokud vás baví plavání, tak za ušetřené peníze víc plavte.

Fitko má smysl na silové cviky, ne na běžný aerobní pohyb. A tam to chce si to nechat vysvětlit od někoho, kdo tomu rozumí, jinak to budete dělat špatně. Zejména pokud máte nadváhu a tím páde větší zátěž na klouby - tam hrozí při špatném cvičení docela velké riziko úrazů a poškození.

Případně se mrkněte na nabídku STOBu - mívají cenově příznivé cvičení určené právě pro lidi s větší nadváhou, jestli něco nabízí i ve vašem městě.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.12.18 21:26
@luccifera píše:
Tak plavani je super, ale jakmile se dostanes do nejakeho cvicebniho stereotypu, tak zatezujes jen urcitou skupinu svalu jen urcitou intenzitou. Silovy trenink je neco jineho a navic se strida. Nekdo preferuje par cviku na vetsinu tela - full body, nekdo skupiny po castech - jeden den nohy a zadek… me bavil fullbody a proste kazdy si nasel neco… x mesicu jsem jezdila na kole a nic a par dnu s cinkama a anglicakama a centimetry a kondice se menily ze dne na den

No, tak to jsi mě teda fakt nepotěšila… :mrgreen: Jsem si myslela, jak se na to s klidem vyprdnu. :nevim: No, tak jo, dám tomu čas, třeba si to nakonec zamiluju. :lol:

luccifera
Ukecaná baba ;) 1196 příspěvků 05.12.18 21:29
@Anonymní píše:
No, tak to jsi mě teda fakt nepotěšila… :mrgreen: Jsem si myslela, jak se na to s klidem vyprdnu. :nevim: No, tak jo, dám tomu čas, třeba si to nakonec zamiluju. :lol:

Hele, ty anglicaky jsou monstrpecka na entou… zkus death by burpees workout a za par dnu muzes rict, jak se zlepsila kondice:D a je to zadara a doma.. taky svihadlo je dobre (rocky styl) a o boxu ani nemluve.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.12.18 21:30
@Ou píše:
Pokud nemáte peníze, tak proč je proboha utrácíte za chůzi ve fitku. Začněte normálně chodit dostatečně ostrou chůzí po okolí, případně časem přidejte běh po malých úsecích, pokud to vaše kolena budou zvládat. A pokud vás baví plavání, tak za ušetřené peníze víc plavte.

Fitko má smysl na silové cviky, ne na běžný aerobní pohyb. A tam to chce si to nechat vysvětlit od někoho, kdo tomu rozumí, jinak to budete dělat špatně. Zejména pokud máte nadváhu a tím páde větší zátěž na klouby - tam hrozí při špatném cvičení docela velké riziko úrazů a poškození.

Případně se mrkněte na nabídku STOBu - mívají cenově příznivé cvičení určené právě pro lidi s větší nadváhou, jestli něco nabízí i ve vašem městě.

Chodit po okolí jsem zkoušela - jednak v zimě rada dost k ničemu, druhak dojedu domů na ves z práce za tmy a už se vyjít opravdu nepřinutím.

A do STOBu nejdu. Ne, jako fakt ne. :nevim: My tlustý to holt tak máme, no. :mrgreen: Zajímavé ovšem je, že plavky a bazén mi fakt neva. :think: ;)

Stránka:  1 2 3 Další »
Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Diskuze s tatínkem Janem: O hraní i péči o nemocné dítě

Pojďte si popovídat do diskuze na eMiminu s tatínkem, který po narození... číst dále >

Vánoční úklid: Hlavně zůstat v klidu

Vánoce a úklid. Každý rok je to pořád dokola. Víte, že to musíte udělat, ale... číst dále >

Články z Expres.cz

Po rozchodu má Marpo děti ve střídavé péči! Jak to všechno zvládá?

Připravuje se na dlouho očekávaný souboj v thaiboxu, kde se utká s raperem... číst dále >

Smutné Vánoce v Pákistánu: Jaké dárky dostane pašeračka Tereza v base?

Letošní Vánoce stráví v jiné zemi a navíc za mřížemi. Češka Tereza Hlůšková,... číst dále >

Články z Ona Dnes

Vyrostla v dětském domově, stará se o bratra i syna. Poprvé má svůj pokoj

Kristýna vyrůstala od tří let po dětských domovech, v jednadvaceti... číst dále >

Žena se po porodu dva týdny mazlila s předčasně narozenou mrtvou dcerou

Emma Woodhouseová musela podstoupit akutní císařský řez kvůli poškozené... číst dále >