Tuhá stolice u dítěte - prosím, poraďte jídelníček

752
13.4.05 14:25

Tuhá stolice u dítěte - prosím poraďte jídelníček

Ahoj,

prosím, potřebuju poradit. Můj syn-32měsíců má tvrdou stolici a při kakání tlačí tak silně, že vykaká i krev, dostala jsem od lékařky sirup při zácpách, ale chtěla bych synovi upravit jídelníček. Jí už normálně s náma, nic speciálního mu nevařím, ale chtěla bych se na to zaměřit.

Potřebuju stravu bohatou na vlákninu, ale moc mě toho nenapadá.

Půjdu s malým i na vyšetření do nemocnice, aby se vyloučilo něco závažného, ale myslím, že úprava jídelníčku je důležitá.

Děkuji za všechny rady.

S pozdravem Zuzka a Kuba 32m

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymni
13.4.05 15:37

Naše malá mívala taky zácpu. Jídelníček jsme zas tak moc neměnili, ale dávala jsem jí více ovoce (jablíčko) a zeleniny (např. kukuřice, hrášek) a hodně pití. Místo sladkých bonbonů jsem jí koupila musli tyčinky a zakázali jsme jí čokoládu (staví).Lenka

• Nahlásit
  • Citovat
Anonymni
13.4.05 15:54

Na tuhou stolici pomaha jednou denne vypit trochu 100% jablecne stavy a jinak se nic upravovat nemusi…Pomaha to jak detem, tak dospelym. Terik

• Nahlásit
  • Citovat
2339
13.4.05 15:54

Ahoj Zuzko,
měla jsem s dcerou podobný problém, u ní to však bylo způsobeno hlavně nedostatkem tekutin. Prostě nechtěla pít, vymýšleli jsme kde co, různé druhy nápojů, hrnečků, finty apod. A kamarádka mi doporučila pohanku a jáhly. No dostat to do té naší tvrdohlávky byl taky problém. Pohankovou krupici jsem míchala napůl s normální krupičkou a vařila kaši k večeři - nejdřív jen trochu té pohankové a postupně jsem přidávala. Jáhlové vločky dávám jako zavářku do polévek. No a hodně ovoce a zeleniny, u nás docela jedou sušené meruňky a švestky když nejsou čerstvé nebo kompotované. Musli tyčinky taky baští, rozinky místo bonbonků. Hruškový džus taky dost pomáhá.