Učitelka - přestup na jinou školu - kdy dát výpověď?

Anonymni
10.1.09 11:17

Učitelka - přestup na jinou školu - kdy dát výpověď?

Ahoj,

prosím, kdo máte stejnou/podobnou zkušenost nebo se lépe vyznáte v zákonech, poradíte mi?

Jsem učitelka, mám pracovní smlouvu na dobu neurčitou, od nového školního roku začnu učit na jiné škole. Na nové škole mi nabídli smlouvu od 1. 8. 2009. Na současné škole bych tedy potřebovala být do 31.7. 2009, aby přechod byl plynulý a já nebyla nějaký čas nezaměstnaná. Obvykle se to tak prý dělává a je to tak férové, ale záleží to samozřejmě na vedení školy.

A teď můj problém - ideální by bylo, kdybych ukončila pracovní poměr dohodou a podala výpověď, která začne běžet od 1. 6. 2009.

ALE:

1. chci se zachovat férově vůči současnému vedení, které si za mě musí sehnat náhradu a vzhledem k tomu, že učím cizí jazyk, bude to trochu obtížnější
  2. škola, do které mám zájem přestoupit, je nedaleko naší školy a je pravděpodobné, že vedení se zná/setkává se na školeních apod. Navíc já sama učím děti mých budoucích kolegů. Informace o mém přestupu se tedy může dostat k mému současnému řediteli a to bych nerada, oznamovat mu to chci jako první samozřejmě já
  3. už od února se na naší škole obvykle řeší, jak bude vypadat příští školní rok, takže stejně budu oslovena ohledně úvazku, předmětů atd. a lhát samozřejmě nechci, chci odejít v dobrém

Mám obavy, že když půjdu co nejdříve sdělit vedení školy svůj odchod, nesetkám se s porozuměním a nastanou komplikace v podobě různých naschválů a smlouva mi bude ukončena ke 30. 6. výpovědí např. pro nadbytečnost. Já sice na to teoreticky přistoupit nemusím, ale čím se bránit a čím argumentovat? Mám samozřejmě nárok si vybrat část dovolené, a tím bych právě měla pokrýt ten červenec, ale určitě je ze strany zaměstnavatele mnoho způsobů, jak to nějak „obejít“.