Úklid v hlavě, co vám pomohlo?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
CoCo93
Stálice 99 příspěvků 25.04.19 20:55
Úklid v hlavě

Ahoj, dovolte abych vám řekla svůj příběh. Je mi 25 let a vážím 83 kg a měřím 175 cm. Do 18 let jsem měla hubenou postavu „zadarmo“, vážila jsem 55 kg a nic neřešila. Pak jsem si našla přítele a začali jsme pravidelně jezdit v pátek na nákupy a každý pátek kfc, dobroty u filmu atd.. nasbírala jsem kila dosti nenápadně. Dá se říct, že jsem vysledovala, že za rok přiberu 4 kg. Jsem se sebou nespokojená, hodně nespokojená. Bolí mě kolena, nemůžu nosit 3/4 svého šatníku, protože se v tom cítím blbě nebo mi to není.
Chci zhubnout, mám najetý informace jak se zdravě stravovat atd.. zkoušela jsem krabičky, abych pravidelně jedla, ale stejně to skončilo, že lednice byla plná krabiček a já nejedla. Mám obrovský problém jíst pravidelně a vyvazene. Moc mě nebaví nad tím přemýšlet a tak většinou něco popadnu a snim.
Jednou se mi podařilo zhubnout pár kg a jíst pravidelně a vyvazene a cvičit. Jenže přišly vánoce a já se na to vyprdla a nezvládla naskočit zpět. A tak se trapim a nic s tím nedělám.
Všude čtu a slyším, ze to je o hlavě. Jenže jak si to mám srovnat v hlavě? Co to znamená a jak toho docílit? Co vám pomohlo vydržet?

Reakce:
Ou
Kelišová 7337 příspěvků 25.04.19 20:58

Potřebuješ se naučit milovat sama sebe a přijmout se i se svými nedokonalostmi. Pečovat o sebe. Pak bude jednodušší neubližovat si nedostatkem pohybu a špatnou stravou, pak bude jednodušší najít trvalý zdravý režim, ne hladovku střídanou přejídáním a věčným dietářskm cyklem přísnosti, selhání, pocitů viny a jojoefektu.

Potřebuješ zjistit co zajídáš, jaké svoje nenaplnění potřeby tlumíš jídlem a najít cestu, jak to řešit lépe.

Pokud jsi hodně bezradná, jak se naučit přijmout sebe sama - nejspolehlivější cesta je psychoterapie.

CoCo93
Stálice 99 příspěvků 25.04.19 21:09

@Ou Děkuji, to jsi napsala moc hezky. :srdce:

Evulina
Neúnavná pisatelka 17023 příspěvků 25.04.19 21:09
@CoCo93 píše:
Ahoj, dovolte abych vám řekla svůj příběh. Je mi 25 let a vážím 83 kg a měřím 175 cm. Do 18 let jsem měla hubenou postavu „zadarmo“, vážila jsem 55 kg a nic neřešila. Pak jsem si našla přítele a začali jsme pravidelně jezdit v pátek na nákupy a každý pátek kfc, dobroty u filmu atd.. nasbírala jsem kila dosti nenápadně. Dá se říct, že jsem vysledovala, že za rok přiberu 4 kg. Jsem se sebou nespokojená, hodně nespokojená. Bolí mě kolena, nemůžu nosit 3/4 svého šatníku, protože se v tom cítím blbě nebo mi to není.
Chci zhubnout, mám najetý informace jak se zdravě stravovat atd.. zkoušela jsem krabičky, abych pravidelně jedla, ale stejně to skončilo, že lednice byla plná krabiček a já nejedla. Mám obrovský problém jíst pravidelně a vyvazene. Moc mě nebaví nad tím přemýšlet a tak většinou něco popadnu a snim.
Jednou se mi podařilo zhubnout pár kg a jíst pravidelně a vyvazene a cvičit. Jenže přišly vánoce a já se na to vyprdla a nezvládla naskočit zpět. A tak se trapim a nic s tím nedělám.
Všude čtu a slyším, ze to je o hlavě. Jenže jak si to mám srovnat v hlavě? Co to znamená a jak toho docílit? Co vám pomohlo vydržet?

No a co se rozpomenout, jak jsi se stravovala do těch 18 let? Může to celé být docela jednoduché - prostě jsi se teď s přítelem akorát začla přejídat (předtím jsi třeba do KFC nechodila, nevyvařovala o víkendech a místo toho měla víc pohybu, neládovala jsi se u televize kalorickýma bombama) a když začneš zase jíst normálně, tak to třeba shodíš..25 let ještě není mnoho, věkem zpomalený metabolismus si myslím mít ještě fakt nemusíš..nebo to je po dítěti? Ale nepíšeš, že máš dítě, takže to asi také vypadává ze hry.

CoCo93
Stálice 99 příspěvků 25.04.19 21:12

@Evulina Před tím to taky nebyla žádná sláva, bydlela jsem od brzkého věku sama a jak píšu, jídlo jsem nikdy řešit nemusela.
Do kfc nechodím, tím jsem chtěla napsat jak se u mě přibírání rozjelo. Vím co mám dělat, jak jíst atd..
Ale co nevím, jak to udržet, jak si to srovnat v hlavě, abych to doopravdy chtěla a vydržela u toho. :nevim:

Evulina
Neúnavná pisatelka 17023 příspěvků 25.04.19 21:25
@CoCo93 píše:
@Evulina Před tím to taky nebyla žádná sláva, bydlela jsem od brzkého věku sama a jak píšu, jídlo jsem nikdy řešit nemusela.
Do kfc nechodím, tím jsem chtěla napsat jak se u mě přibírání rozjelo. Vím co mám dělat, jak jíst atd..
Ale co nevím, jak to udržet, jak si to srovnat v hlavě, abych to doopravdy chtěla a vydržela u toho. :nevim:

No, ono těch stylů a rad dneska je hromada..a dokonce často jeden kritizuje ten druhý a naopak, čert aby se v tom vyznal. Já bych byla pro styl, kdy budeš mít pocit, že vlastně jíš úplně normálně. Líbí se mi zdravý talíř podle Margit Slimákové (1/3 talíře zelenina, 1/3 talíře bílkovina, 1/3 talíře příloha) a já osobně bych udělala tyto věci.

  1. Nejíst 3-4 hodiny před spaním
  2. K televizi si nakrájet na hranolky zeleninu, můžeš jí i posolit třeba nebo popepřit, líp to chutná
  3. Hlad zahání a náladu pozvedá např. matcha čaj (ale kvalitní)
  4. Neubírat razantně tuky, protože jinak nastanou vlčí hlady a i hormonální systém se u žen dokáže pěkně rozhodit při nedostatku tuků, co naopak ubrat (ale z mého pohledu ne zcela vyřadit), to jsou sacharidy (brambory, rýže, těstoviny, pečivo).
  5. Je jedno, jestli sníš 5 malých porcí denně nebo 2-3 větší, jsou různí lidé, kterým pasuje něco jiného, já jsem třeba typ, který nesnáší celodenní uďobávání malých porcí, radši se normálně dosyta nají 2-3× za den a nové výzkumy toto i potvrzují, že je to fakt jedno a každý máme jiné nastavení na toto.

Čemu se snažit vyhýbat (v tom smyslu, že trošičku si dám, ale nebudu se tím ládovat a zahánět hlad) - oplatky, levné sušenky plné cukru, slazené nápoje (vyjjímku dělám s kombuchou, přiměřeně jí piju, je moc zdravá), takové ty levné rafinované oleje a věci na nich vařené a smažené, např. kupované chipsy, hranolky atd.)

Hlavní by měla vždycky být kvalita potravin. Já třeba co můžu, vychovám a vypěstuju si u nás na statku (to ale ne každý může) anebo si hledám farmáře v okolí, kteří mají bez chemie pěstovanou poctivou zeleninu, brambory, mají kvalitní mléko, maso a vejce od zvířat, která můžou být i venku na sluníčku, to pak všechno dodá tělu potřebné živiny a jídlo i chutná. Z mého pohledu je určitě zdravější snídaně kváskový žitný chleba s máslem a domácím vařeným vajíčkem a ředkvičkama, než průmyslově zpracované přeslazené cereálie s tetrapakovým UHT ošetřeným mlékem.

Tiger-lily
Vesmírná mluvilka 34429 příspěvků 1 inzerát 26.04.19 05:33

Píšeš, že ti to začalo s přítelem. Jak se stravuje on? V prvé řadě bych to řekla příteli, že na sebe chci dbát a třeba ho požádala, aby mě upozornil, když uvidí, že režim nedodržuji. Možná by taky stálo za to, aby i tvůj přítel na sobě zapracoval, protože jestli on obchází kfcčka, je složité tam nejít s ním, když čekáš s nákupem. A stejně tak ten nákup - co nakládá do košíku on a co ty? Možná ten problém je z velké části v tom, že jsi ovlivněna chlapem, protože muži spíš na stravu nedbají a pokud nemáš dostatek vůle mu říct, že ty jíš jinak, budeš ho kopírovat. Nehledě na to, jak bude on reagovat?
Proč jsi nejedla ty krabičky, když jsi chtěla zkusit tento druh diety?
Další je celkem jednoduché, základem je hlídat velikost porcí a jejich složení - dostatek zeleniny, bílkovin, doplnit ovocem, přílohou… nepít sladké nápoje.

Váš příspěvek
Reklama