Umřel nám pejsek - koupit nového?

26
1.9.20 19:37

umřel nám pejsek - koupit nového?

Ahoj holky. Dneska bohužel příteli umřel pejsek. Byl to starý pejsek, co se víc než 2 roky potýkal se zdravotními problémy - ledviny, takže hodně bumbání, hodně čůrání a pořád dokola. Přes to všechno vypadal pořád skvěle (až na zvětšené bříško z nemoci - Cushingův syndrom, pokud byste chtěly vědět víc) ale pořád lumpačil, ňafal, pobíhal. Prostě jako by nic.

Bohužel na udržovací léčbu přestal asi před měsícem reagovat a nová, ačkoliv mnohem nákladnější, nezabrala vůbec a šlo to rychle. Během dvou týdnů velmi zhubnul, nemohl moc chodit, ale nepřipouštěla jsem si to - měl pořád takové jiskřičky v očích a měl radost z papání a tak. No dnes ho bohužel museli utratit, nemohl už ani jíst, blinkal, nemohl se skoro postavit.

Ještě mi to všechno asi nedochází, ačkoliv jsme spolu trochu bojovali, pejsek zlobil, hlavně v noci, (s přítelem jsme spolu 5 let, sice spolu nebydlíme - studuju a to tu nechci rozebírat,) znali jsme se dlouho, takže k pejskovi jsem měla velký vztah. Přítel měl 2 pejsky (10 a 12 let, ten starší nás opustil), byli to psí parťáci takovou dobu… a teď ten jeden odešel. Bohužel to byl zrovna přítelův „oblíbenec,“ zvířata miluje všechna, je to cíťa, ale tento byl prostě výjimečný, jeho srdcovka, měl ho od dětství, všechno spolu zažívali (druhý pejsek je spíš tchýnin, ale stará se o něj přítel. A taky ho milujeme samozřejmě.)

Nevím teď, co mám dělat. Zda příteli pořídit nového pejska? Bojím se, aby si taky sednul s tím druhým pejskem, je to brabantík, malý důležitka, možná by mu nesednul každý, navíc štěně by asi našeho starého důležitku nervovalo? Nevím. Ale neměl by být najednou asi sám. Přítel je z toho zdrcený, chtěla bych mu ulehčit a udělat mu radost. Další otázka je, zda koupit stejnou rasu? Byl to chrtík, no vím, že přítel vždycky trpěl na buldočky. Tak možná by to byla lepší volba, že by mu navíc zemřelého pejskla nepřipomínal tolik jako „nový“ chrtík?