Únava a vyčerpání po sportu u dětí

  • Fotoalbum (1)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
4
4.11.21 21:19

únava a vyčerpání po sportu u dětí

Maminky jak řešíte vyčerpání vaší ratolesti po trenincích či zápasech závodech atd.Syn 8let je vždy uplně vyřízený bez energie, je trošku hyper tak do toho sportu vkládá hodně energie. Kamarádka mi doporučila proteinové nápoje pro děti. Máte s tím někdo zkušenost? Vyhledala jsem si složení a je to docela zajímavé, ale nejsem si pořád jistá zda je to ideální pro dítě..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
18803
4.11.21 21:23

No najít takový sport, kde ho nebudou přetěžovat.

Evidetntně je trenér pitomec a děti ničí, minimálně tvého syna, protože prostě je na něj kladená vyšší zátěž, než snese.

Doplňky to celé jedině zhorší. a vžádnéím případě nesyp a nelij do malého kluka nějaké přírpavky pro sporotvce podle rad z internetu či kámošek. Jedinný s kým to máš řešit je jeho pediatr*a.

Který ti ale taky řekne to samé, že sport takhle malého kluka má rozvíjet, ne vyčerpávat.

Ty jsi zodpovědná za ochranu svého syna před podobnými tragickými ambicemi.

Příspěvek upraven 04.11.21 v 21:25

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27100
4.11.21 21:24

Proteinový nápoj je vhodný pro obnovu svalové hmoty. Ne primárně na doplneni energie-na to slouží různé iontové nápoje, energetické gely a osobně. Ale tyhle doplňky stravy jsou dimenzované na dospělé.
Nicméně dítěti by mělo stačit dodrzovat zdravý a racionální jídelníček.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5239
4.11.21 21:29

Ahoj moje děti hodne závodí a sportuji. Syn 16 let.. kdyz měl krizi, nechala jsem ho klidně tyden bez treninků. V zimě maji 1 měsíc v roce volno( kdo chce může trenovat podle sebe). Prostě to na něj nehrnu. Dcerka 5 let ma v sobotu zavody v orientaku a v nedeli zavody v gymnastice. Prostě když toho maji dost tak je poslechnu a necham je odpocinout. Ale samozrejme to nesmi byt kazdy tyden. Ja bych je válet nikdy nenechala. Na to jsem ras.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
71704
4.11.21 21:30

Tyto doplňky mi nepřijdou vhodné. Jinak nevím, unavení jsou, vyčerpání nikdy. takze bych asi zmínila intenzitu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5239
4.11.21 21:32
@Svistice píše:
Proteinový nápoj je vhodný pro obnovu svalové hmoty. Ne primárně na doplneni energie-na to slouží různé iontové nápoje, energetické gely a osobně. Ale tyhle doplňky stravy jsou dimenzované na dospělé.
Nicméně dítěti by mělo stačit dodrzovat zdravý a racionální jídelníček.

Ano Proteiny deti jen v přirozene podobě stravy. Hlavně to nema nic spolecneho s unavou. Dite musi dobre spát a jist.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
71704
4.11.21 21:35
@Královna Kosmíru píše:
Ahoj moje děti hodne závodí a sportuji. Syn 16 let.. kdyz měl krizi, nechala jsem ho klidně tyden bez treninků. V zimě maji 1 měsíc v roce volno( kdo chce může trenovat podle sebe). Prostě to na něj nehrnu. Dcerka 5 let ma v sobotu zavody v orientaku a v nedeli zavody v gymnastice. Prostě když toho maji dost tak je poslechnu a necham je odpocinout. Ale samozrejme to nesmi byt kazdy tyden. Ja bych je válet nikdy nenechala. Na to jsem ras.

Naprostý souhlas. Prostě když toho maji plně brejle, tak polevit. Flakat bych je nenechala

Příspěvek upraven 04.11.21 v 22:13

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
36129
4.11.21 21:37

Dáváme rybí tuk-kvalitní produkty s vysokým obsahem vit. D, vit. C a hořčík nebo pijí Magnesiu. Děti jsou starší, 15 a 13 let, pijí proteinové nápoje nebo jedí proteinové tyčinky, kaše jedna porce denně. Vhodné jsou výrobky od Aktinu, ale i jiné. Jedí hodně vajec(kupuji i krepelčí), ořechů, masa, sýrů, ryb, plnotučných mléčných výrobků a tmavého chleba, ovoce a zeleniny.

Sport je součástí jejich života, jedno dítě dělá bojový sport už 10 let, na dobré úrovni, druhé je ve výběrové sportovní třídě. Poradenství o výživě ze strany trenérů k tomu patří.

Pokud osmiletého kluka sport vyčerpává natolik, že není schopen normálně fungovat, zvažovala bych zmírnění zátěže.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
36129
4.11.21 21:49

U takto malého dítěte bych možná zvažovala Nutrinidrink-varianta Nutridrinku pro děti, mají i ochucené, případně UM pro předškoláky, Sunar má výrobky až do 6 let věku :mrgreen: Ale do určité míry je to marketingový tah. Pomůže celkově projít jídelníček a zlepšit, na jednom webu jsou ukázky jídelníčku sportujícího dítěte oproti dítěti bez této zátěže.

A hlavně bych promluvila s trenéry a snažila se zjistit, jestli jsou tréninky přiměřené věku.

Taky zkontrolovat, jestli dostatečně spí. ADHD děti mají tendenci se stoupající únavou ještě k větší aktivitě. Nesmí být přetěžovány.

S proteinovými výrobky začal syn tak dva roky zpět sem tam, teď v 15 letech mu dovolím jednu takovou porci denně, dcera začíná, prostě sem tam. Energetaky nepijí a ani si je tajně nekupují, od trenérů vědí, že to škodí zdraví, zrychluje srdeční činnost, mají to napsané i v kodexu oddílu. Iontové nápoje výjimečně, to jsou soli. Taky jen ten starší a až teď.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1194
4.11.21 21:51

Pohlídej si, aby kluk pravidelně a dobře jedl a pil. Tak 1-2 hodiny před tréninkem nebo i nějakou sušenku těsně před. Tyhle hyperaktivnější děti často nepoznají, že mají hlad a žízeň a pak jsou vyčerpaný. No a taky po tréninku doplnit energii - i nějaký iontový nápoj, pokud se víc potí třeba.
Kdysi tu psala jedna maminka, že její kluk po tréninku vyšiluje, že má děsný hlad. A ona mu to nechtěla moc věřit… trochu rozumu by to chtělo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3402
4.11.21 23:28

Chce to dobře jíst a dobře spát, o tom nám říkal trenér na atletice hned první hodinu. Je to nejčastější chyba nejen u sporujících dětí. A pokud ho to příliš vysiluje, tak ubrat, přece jen je a ještě dlouho bude ve vývinu.

Mladší chodila jednou týdně na florbal a dvakrát týdně na atletiku. Byla stále taková utahaná, chyběla ji taková ta její jiskra. Zrušili jsme florbal a ejhle, srovnalo se to. Asi jí prostě stačí ta atletika (má dost pohybu i mimo). Taky po tréninku „sežere dráteníka“. Dvě kuřecí stehna, brambory a zeleninový salát, to je po tréninku taková norma, jednou se ji povedlo sníst pět uvařených vajíček než jsme se sešli u stolu k večeři.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
488
4.11.21 23:36

Moje holcicky delaji zavodne gymnastiku..maji narocne treninky nekolikrat tydne a nejdulezitejsi je se predem najist..svacinka v prubehu a mit hned nachystane jidlo..jak skonci..jinak jsou ko a nedomluvim se s nima uz na nicem..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9069
5.11.21 06:33

Také doporučuji nastudovat jídelníček pro sportující dítě. Nám to pomohlo s jídelníček i celkově. Hlavně starší syn měl problém s ochutnáváním nových věcí, ale je hrozně aktivní a zapálený sportovec už od předškolního věku a hodně na něm byly vidět ty poklesy cukru v krvi, až pomalu do zvracení. Takže jsem mu řekla, že pokud nebude pořádně jíst, nebude sport. Což byl pro něj velký motivátor a naučil se tak jist různé druhy ryb, luštěniny, ořechy, různé druhy obilnin, plus kvalitní maso, vejce zelenina, to už jedl předtím a je to na jeho výkonnosti výrazně znát. Před výkonem je třeba dodat rychlé cukry - banán, nebo klidně nějakou sladkost, když není nic lepšího a po výkonu kvalitní pomalé cukry (ideálně do hodiny kvalitní a plnohodnotný oběd/večeři). Pohlídat, ať není hlady, pohlídat, ať nejí nesmysly, bílé a jiné nekvalitní pečivo (kaiserky apod). A hodně spát.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3327
5.11.21 07:06

Hlavně pořádně jíst. žádný zdravý jídelníček! znám matky které dají dětem na 4 hod výlet jablko a suchar. aby nejedli žádné cukry. a dítě pak nic neujde s brečí kvůli každé p… takže rychlé cukry před i po. proteinové tyčinky ne. prostě čokoládové. cestou na trénink banán, a tak.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9069
5.11.21 07:45
@Alyss1 píše:
Hlavně pořádně jíst. žádný zdravý jídelníček! znám matky které dají dětem na 4 hod výlet jablko a suchar. aby nejedli žádné cukry. a dítě pak nic neujde s brečí kvůli každé p… takže rychlé cukry před i po. proteinové tyčinky ne. prostě čokoládové. cestou na trénink banán, a tak.

Prosím tě, jablko a suchar není zdravý jídelníček. Neplantej „zdravý“ a „na hubnutí“. Kromě toho jak jablko, tak suchary cukr obsahují, akorát jsou energetický chudé, proto to dítě nic neujde. Sportujici dítě naopak potřebuje zdravý jídelníček, ale ten zdravý jídelníček bude mít jiné složení, než u někoho se sedavým zaměstnáním kdo se bude snažit zhubnout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat