Uspěl někdo se správní žalobou na ČSSZ či obecně správ. žalobou?

Anonymní
9.12.19 12:44

Uspěl někdo se správní žalobou na ČSSZ či obecně správ.žalobou?

Dd, ČSSZ mi po uplynutí podpůrčí doby nemocenské zamítla její prodloužení. Nechala mě však čekat skoro 5 měsíců na rozhodnutí, v té době mi běžela pracovní neschopnost, takže po 5 měsíců jsem přes urgence čekala v PN. Poté mi zaslali dopis, že mi žádnou nemocenskou za těch 5 měsíců nedají. Jsem sama, partner je v těžkém stavu v ústavu, nežije již doma.

Odvolala jsem se prostřednictvím právníka, ale odvolání bylo zamítnuto. Podotýkám, že mě po těch 5 měsíců neviděl ani revizní lékař, ani si nevyžádali zprávu od praktického lékaře. Právník navrhuje správní žalobu, ale byl v ní někdo vůbec úspěšný?

Jsem bez peněz, stálo by mě to 3.000,–Kč kolky, další peníze za právní zastoupení a rozhodovalo by se podle sídla centrály zaměstnavatele na druhém konci republiky, takže ještě jízdné pro právníka.

Když mi zamítli nemocenskou, ukončila jsem po dohodě s lékařem PN a jsem na úřadě práce s podporou cca 2.000,–Kč. Nárok na příspěvek v hmotné nouzi nemám, protože mám na sebe napsanou chatičku a dle mínění sociálních pracovníků ji mohu zpeněžit. Je to na samotě 1+KK bez vlastního pozemku ve zchátralém stavu, pokusy o prodej byly neúspěšné.

Chtěla jsem nastoupit do zaměstnání, ale praktický lékař mi vzhledem ke stavu nedal k danému typu práce vstupní prohlídku a marně zatím hledám lehčí práci. Jsem sama, v nájmu, úspory jsem vyčerpala.

To popisuji pro dokreslení, jde mi primárně o to, zda vůbec někdo někde se správní žalobou uspěl na ČSSZ. Zatím o nikom takovém nevím.

Prosím o příspěvky pouze k tématu otázky. Děkuji moc. :srdce:

• Nahlásit
  • Citovat

Reakce:

753
9.12.19 12:49