Úzkostná porucha a těhotenství

Anonymní
17.5.21 15:20

Uzkostna porucha a tehotenstvi

Ahoj holky..
Obracím se na vás s dotazem.
Vím, ze u každého to vše funguje jinak, ale zajímají mne hlavně zkušenosti ať už vaše, nebo z vašeho okolí.
Před půl rokem mi byla diagnostikována uzkostna porucha. Prvne mi říkali panicka pak zas GAD. Úzkost jako úzkost. Možná je to jedno
Věc se má tak. AD beru nyní 7 měsíceu. Situace je lepší, jeste ne stoprocentně ale je. Psychoterapie mám. Asi se mi odpálila po stresech z vysoké školy a odkladani psaní bakalarky. Nakonec jsem kvůli uzkostem školu nedokončila.
Věc se má tak, že jsem s přítelem už plánovala miminko. Chtěli jsme ho tak cca za dva až tři roky. Jenže. Jak to bude? Asi je to ještě z úzkosti ale mám už teď obavy… Co když budu mít kvůli uzkostem poporodní depresi? Laktacku? nezhorší se úzkosti? Nezastavit raději laktaci?
Mám větší pravděpodobnost, že se neco z toho stane když mám úzkosti teď?
Jaké jsou vaše zkušenosti?
Vkládám anonyme jelikož tu mám pratele a to, že plánujeme tehu zatím tajim.
Děkuji předem

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
17.5.21 16:04

Jsem ted v prvnim trimestru. Mam podobnou diagnozu + deprese. Bez leku moc nefunguju. Uzivam prerusovane cca 10 let. Ted je uzivam i v tehu. Snad by to melo byt v pohode, ale cervicek hloda. Jinak se neboj. Pokud budes pod dohledem psychiatra, tak se to zvladne. Co bude pak netusim. Beru to den po dni. Ale jsem pod dohledem psychiatra, tak verim, ze se s tim nak popereme. R.

  • Citovat
  • Nahlásit
162
18.5.21 11:40

Ahoj, neporadím ti uplně co se týče těhotenství ale spíš ohledně GAD.
Já se z ní relativně dostala i bez prášků, pomohlo mi: pravidelný sport, spánek, méně cukru, zdravá strava celkově, omezit kofein hlavně časně z rána (mám kafe až třeba v 11 dopo) a skoro žádný alkohol psát si deník s pocitama…a to nejtěžší vyřešit si v sobě nějaká traumata. Ale změna životního stylu udělala tak 50%. Třeba máš už tohle pořešené, ale kdyby ne, snad ti to pomůže..jo ještě na youtube pokud umíš anglicky „anxiety guy“ jeho videa a jeho kniha..udělala jsem obrovské pokroky…„co když budu mít to a to a co se stane pokud“ je klasický projev právě té poruchy..pokud budeš pravidelně meditovat tak si vic budeš uvědomovat proč maš některé stavy a třeba jim i předcházet. Já měla šílené panické ataky a úzkostné stavy..to co jsem napsala mi hodně pomohlo… :kytka:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat