V jakém případě mám nárok na mateřskou?

30
1.3.16 10:55

V jakém případě mám nárok na mateřskou?

Zdravím všechny zasloužilé matky nebo dobře informované,

přítel (24) by si moc přál miminko a já nejsem ani tak proti, ale jsem studentkou VŠ. Jelikož mám i mladší kamarádky, co mají děti a stěžují si, že moc nevychází s penězi, chtěla jsem si ujasnit, co by se dalo a nedalo dělat. Například skrze mateřskou atd. Vím, že na příspěvek a porodné mají nárok všechny, ale co klasická mateřská? Musím být zaměstnaná, abych 270 dní měla odplaceno zdravotní pojištění, ale je jedno na jaký typ smlouvy to je? Hlavně, abych to měla zaplacené? A jak je to v případě, že třeba někde člověk dělá 3 měsíce, pak měsíc ne a další práci? Je těch 270 dní limitováno třeba za poslední rok?

Děkuji

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

139
1.3.16 10:57

Myslim, ze musis mit odpracovany rok ale nejsem si jista. Kazdopadne uz ani na porodne nemaji narok vsichni.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
39405
1.3.16 10:58

@Renenutet na mateřskou budeš mít nárok, pokud budeš zaměstnaná, do těch 270 dní se počítá i doba studia, pokud je úspěšně ukončeno. Na porodné nemá nárok každý.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
20807
1.3.16 11:06

Pokud úspěšně dokončíš školu a po ní půjdeš do práce, tak budeš mít nárok na mateřskou, následně potom na rodičovský příspěvek. Na porodné není automatický nárok, musíš se s výdělkem tvým a otce dítěte vejít do určité částky, pokud byste měli víc (což bych vám doporučovala kvůli výši mateřské, která by se počítala z tvého platu), tak porodné nedostanete.

Prostuduj si stránky MPSV a OSSZ, všechny informace tam jsou a jsou přehledné.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
18178
1.3.16 11:07

@Renenutet Musi to byt takovy typ smlouvy, ze ktere si platis nemocenske (ne zdrvotni!) pojisteni.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12127
1.3.16 11:07