Včas nevyřízená reklamace - mohu odstoupit od kupní smlouvy?

327
12.3.16 08:42

Včas nevyřízená reklamace - mohu odstoupit od kupní smlouvy?

Holky, potřebuji radu.
Manžel mi pod stromeček koupil mobil z eshopu, eu produkce. Koncem ledna se něco porouchalo, tak jsme tomu eshopu poslali mobil k reklamaci (protože to není česká produkce, musí se reklamovat přes prodejce). 30 dní uplynulo (počítám plus nějaký den - kdy mobil putoval poštou), manžel chce zítra na poštu s dopisem, ve kterém bude odstupovat od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz. Je naštvaný - nejen proto, že se mobil tak rychle porouchal a on už mu nedůvěřuje, ale navíc, když telefonoval několikrát do eshopu, aby se zeptal, co se děje s mobilem a kde je, tak oni byli dost protivní, žádné promiňte, ještě jsme neodeslali… no a to ho naštvalo ještě víc. Mobil potřebuji, bydlíme na samotě a já jsem sama s dětmi doma, kdybych potřebovala něco urgentně řešit, tak nemám mobil. Říká, že mi hned koupí nový mobil.
Ale já se bojím, abychom si nějak nenaběhli. Co když to odstoupení neuznají a peníze nám nepošlou? Co když prostě za týden nebo dva pošlou ten opravený mobil - co pak? Jedná se o zavedený eshop, tak snad by neměl být problém. Není ale v zákoně nějaká klička, kvůli které lze prodloužil zákonem stanovenou lhůtu pro vyřízení reklamace? Napadlo mě to právě v souvislosti s tím, že mobil není z české produkce, ale tuším že polské. No a to manžela právě taky naštvalo - když jsme ho objednávali, tak telefonicky manžel domlouval, že chceme českou produkci, oni to odsouhlasili, že ano, bude česká produkce, a pak přišla polská. Tak právě říká, že když oni se takhle zachovali, tak on odstoupí od smlouvy a hotovo.
Poraďte prosím, jestli máte někdo zkušenost. možná jen dělám z komára velblouda a o nic nejde, obchod vrátí peníze a bude hotovo. Ale trochu se obávám.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

4376
12.3.16 09:14

Podle mě po uplynutí 30. denní zákonné lhůty máte automaticky nárok na vrácení peněz. To, že Vám zaslali vlastně úplně jiný tel., než jste si objednali, je už také na vrácení/výměnu.
Dopis bych poslala, zároveň mail a ještě bych zavolala. Oni se často cukají s tím, že to druhou /poškozenou/ stranu přestane bavit, nicméně bych to řešila velmi intenzívně, klidně i každodenním dotazem, zda už odeslali peníze.
Já jsem na takové vysazená :pocitac:
Můžu se zeptat, jaký to byl eshop?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4376
12.3.16 09:16

Moje reklamace nebyla vyřízena do 30 dnů. Jak postupovat dále?

Ze zákona je obchodník povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů. Tuto povinnost nemá, pokud spotřebitel podnikateli povolí delší lhůtu. Například již v samotné kupní smlouvě (ASKO nábytek má ve smlouvě lhůtu 60 dní a tu spotřebitel spolu se smlouvou podepíše) a nebo po dohodě při podání reklamace, pak platí delší lhůta.
Dále je nutno přepočítat, zda je podmínka 30 dnů opravdu splněna.
Den podání reklamace je „nultým“ dnem. Ode dne následujícího se počitají všechny kalendářní dny včetne sobot, nedělí a svátků.
Pokud však připadne poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek (nejčastěji u reklamací podaných ve čtvrtek nebo v pátek), pak má obchodník k vyřízení reklamace ještě první pracovní den (nejčastěji pondělí). Není přitom rozhodující, zda o víkendu má obchod otevřeno či zavřeno.

Pokud reklamace není vyřízena včas (nejdéle 30 den), má spotřebitel stejná práva, jako by věc byla neopravitelná. Spotřebitel proto může o den později buď odstoupit od kupní smlouvy a chtít vrátit peníze, nebo může požadovat výměnu věci za novou. Právo rozhodnout se mezi oběma způsoby má spotřebitel, ne obchodník.

Obchodník přitom není povinen spotřebitele informovat o vyřízení reklamace.
Při zasílání vyřízené reklamace poštou je reklamace vyřízena dnem odeslání balíku a ne dnem jeho doručení.
Reklamace je vyřízena tím, že ji obchodník uzná a - podle okolností - věc vymění, opraví, vrátí peníze nebo poskytne slevu. Doba posuzováni vady a doba opravy se do 30 denní lhůty počítá; lhůta se kvůli tomu nijak neprodlužuje. Reklamace je vyřízena také tím, že obchodník neuzná reklamaci za oprávněnou.

V případě problémů lze dát 31. den nebo později podnět České obchodní inspekci. Ta může pokutovat obchodníka za pozdní vyřízení reklamace. Nemůže jej přinutit k vrácení kupní ceny. V případném soudním sporu může být kontrolní zápis ČOI důkazem o nedodržení lhůty.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1767
12.3.16 09:21
@Tóňa2 píše:
Holky, potřebuji radu.
Manžel mi pod stromeček koupil mobil z eshopu, eu produkce. Koncem ledna se něco porouchalo, tak jsme tomu eshopu poslali mobil k reklamaci (protože to není česká produkce, musí se reklamovat přes prodejce). 30 dní uplynulo (počítám plus nějaký den - kdy mobil putoval poštou), manžel chce zítra na poštu s dopisem, ve kterém bude odstupovat od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz. Je naštvaný - nejen proto, že se mobil tak rychle porouchal a on už mu nedůvěřuje, ale navíc, když telefonoval několikrát do eshopu, aby se zeptal, co se děje s mobilem a kde je, tak oni byli dost protivní, žádné promiňte, ještě jsme neodeslali… no a to ho naštvalo ještě víc. Mobil potřebuji, bydlíme na samotě a já jsem sama s dětmi doma, kdybych potřebovala něco urgentně řešit, tak nemám mobil. Říká, že mi hned koupí nový mobil.
Ale já se bojím, abychom si nějak nenaběhli. Co když to odstoupení neuznají a peníze nám nepošlou? Co když prostě za týden nebo dva pošlou ten opravený mobil - co pak? Jedná se o zavedený eshop, tak snad by neměl být problém. Není ale v zákoně nějaká klička, kvůli které lze prodloužil zákonem stanovenou lhůtu pro vyřízení reklamace? Napadlo mě to právě v souvislosti s tím, že mobil není z české produkce, ale tuším že polské. No a to manžela právě taky naštvalo - když jsme ho objednávali, tak telefonicky manžel domlouval, že chceme českou produkci, oni to odsouhlasili, že ano, bude česká produkce, a pak přišla polská. Tak právě říká, že když oni se takhle zachovali, tak on odstoupí od smlouvy a hotovo.
Poraďte prosím, jestli máte někdo zkušenost. možná jen dělám z komára velblouda a o nic nejde, obchod vrátí peníze a bude hotovo. Ale trochu se obávám.

Zcela určitě máš nárok na odstoupení.
Sama jsem to tak udělala, měla jsem mobil na třetí opravě, trvalo to déle, odstoupila jsem. A dobře jsem udělala, protože závadu neuznali a já bych se trápila s nefunkčním přístrojem. Napsala bych písemné odstoupení - hned, naskenované bych zaslala na jejich adresu, totožný dokument poslat přes poštu doporučeně abys měla doklad. Nade mnou ti radí, podle jakého to je zákona.
U takové elektroniky je blbé to, že závadu málokdy uznají, obvykle to svedou na instalaci nějakých tvých aplikací nebo něco podobného. Pokud s ním nejsi spokojená a nedodrželi lhůtu, pak bych fakt neváhala.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
327
12.3.16 11:09

Všem moc děkuji za reakce. Určitě půjdeme do toho odstoupení od smlouvy, teď se navíc bojím toho, že by mobil vrátili bez odstranění závady s tím, že důvodem jsou právě ty stahované aplikace (dcera si na můj mobil stáhla nějaké aplikace…) - přesně jak píše @Proto02
@Halamka Pro jistotu, kdyby náhodou ten třicátý den přišel na dnešek, tak dopis odešleme raději až v pondělí.
Ještě jednou díky, dnes dopis sesumíruju a v pondělí odesílám.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2684
12.3.16 11:53

Problém je především v tom, že kupujete mobil, který není určen pro český trh, chápu byl levný. Píšete, že jste sice chtěli českou, ale došla polská. Proč jste tedy ve lhůtě 14 dnů mobil nevrátili, ušetřili byste si spoustu problémů. Kupovali jste mobil skutečně jako soukr. osoba nebo jako podnikatel? Pak totiž žádných 30 dnů neplati.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6.11.16 12:46

Nevyřízena reklamace ani do 8 mesicu...

Dobrý den,
chci se zeptat, jaké máme možnosti a nároky na uplatnění z důvodu nedodržení lhůty reklamace.
1.2 2016 nám byla na montována nová plastová okna, ale při montáži řemeslníci přišli na chybu, která vznikla u nich na výrobě ( sešly se nám u rohového okna dvě kliky v jednom místě, takže buď jde otvírat jedno nebo druhé okno, prostě nepřípustné).
Po 12 dnech teprve přijel (12.2) technik, který se na to podíval a chybu samozřejmě přijal ( byl jsem tak hodný a dovolil jsem jim převrat rám) ikdyž nám furt nabízel nějaký jiný druh klik, NEPŘÍPUSTNÉ!!!
Na odstranění závady jsem čekal pár měsíců a žádná odezva, tak jsem zavolal, jak se to bude řešit, samozřejme to nikdo neřešil a samá výmluva, proč to ještě není. Každopádně mi slíbili termín 5.8

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2684
6.11.16 19:11

Tohle napovažuji za závadu výrobku. Tohle jste si měli vyjasnit před objednáním oken. Pakliže jsou 2 otevírací okna osazena přímo na rohový sloupek, je nutné osadit mezi rohový sloupek a okno rozšiř. profil. Ono nejde jen o kolizi klik, ale např. i sklopné funkce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6.11.16 20:20

To jsme si vyjasnili, ve vyrobe tohle pustili a az vse namontovali tak prisli stim ze tam je chyba, ze se omlouvaji, vse bylo zapenovane a stavebni otvor udelany na míru, uz tak jsme nasli reseni, kde jsem jim dovolil prevrtat ram a na druhe strane zatmelit diry, jenze na vse se vykaslali a resili to az po 8 mesicich

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6.11.16 20:23

Jde oto ze okna namontovali v unoru a jak to namontovali tak to tak nechali a nikdo se za celou dobu neozval…takze jestli to vy berete ze to problem neni, kdyz vam takhle namontuji okna a nikdo se nepostara o zadnou napravu, tak u me to problem teda je a sami to priznali

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
29386
6.11.16 20:38

@Basty123 a celou tu dobu nic? Jestli jim nevadilo nemít zaplaceno…
Tady asi nejde o to, že si vezmou okna zpět a vrátí peníze, za to dlouhé čekání bych požadovala spíš slevu a to dost značnou a nezaplatila nic, dokud nebudu mít v ruce dobropis na tu slevu, případně fakturu na sníženou částku…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6.11.16 20:43

Zaplacena byla samozrejme jen zaloha, kterou si oni stanovili a mi ihned zaplatili, zbytek az po dokonceni vseho, vse bylo probrano jak s technikem tak primo s vyrobou, kde rekli ze neni problem, vse namontovali a pak se omlouvali ze to takhle dopadlo, ze to berou na sebe a do 14 dní problem vyresi, to prijel technik a vse uznal, ale od te doby proste nic, kdybych se ja neozval tak se nic resit nebude a zacalo se to resit az po 9 mesici od zacatku reklamace…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
29386
6.11.16 20:49

@Basty123 tak pokud by do těch 14 dní nikdo nepřijel a nic neudělal, otravovala bych je telefonem i mailem tak dlouho, že by ještě rádi přijeli a opravili to hned… rozhodně bych nečekala tak dlouho…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6.11.16 20:54

Přijel po 14 dnech co ona byla namontovana, vymyslel jsem to tak aby se co nejmin prevrtavalo do ramu a vse vypadalo ze to pujde v poradku, ale jak rikam po 8 mesicich prijeli montaznici ze maji vse nachystano a jdou to spravit(musel jsem si vzit den volna),samozrejme dovezli jen kliky, ktere jsme ihned zamitli na zacatku reklamace, takze ani po 8 mesicich problem nebyl vyresen…jde o dve rohove sestavy oken, musel jsem dalsi malirske firmy odlozit a jen same problemy :(

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
29386
6.11.16 21:14

@Basty123 a během těch 8 měsíců jste jim nenapsali, nevolali, nereagovali?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama