Syn ve školce zlobí, dle učitelky je problémový

16.1.20 11:14

Ve školce zlobí, dle učitelky problémový

Zdravím všechny,..
Mám 3,5 letého syna, který od září nastoupil do školky. Ze začátku se zdálo všechno v pořádku (cca 1 měsíc) a potom začali „stížnosti“, že neposlouchá, nespolupracuje, že strká do dětí atd..
Doma zlobí tak normálně, občas se snaží něco si prosadit, asi jako většina dětí v tomto věku. Ale jako, že by nás úplně ignoroval, to zase ne.
Jak přijde do školky, tak ale nastává změna v chování a je plný energie, řekla bych, že na sebe upozorňuje a předvádí se. Co jsem vypozorovala, tak učitelku moc neposlouchá (nebere ji jako autoritu). Prý, když jdou něco dělat (zpívat, cvičit..), tak ho musí do všeho nutit nebo vyrušuje. ( potom kvůli tomu sedí někde stranou, pryč od ostatních, aby nerušil) :nevim: Kvůli tomu už 2× nebyl na výletě, protože je prý problémový, neúčinkoval na vánoční besídce, protože nechtěl spolupracovat při nácviku písniček. atd. Zdá se mi, že je kvůli tomu odstrkovaný od kolektivu (možná je to jen můj dojem) :nevim:

Zajímal by mě proto názor i ostatních, jak to vidí jiné maminky..

Děkuji.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

1269
16.1.20 11:24

Maly musi vedet, ze pani ucitelka je autorita, je potreba, aby se radne zapojoval a ridil dle radu a programu ve skolce. Chapu, ze te to jako mamu mrzi / stve, ze to tak je s tim vyletem a besidkou atd. Podivej se na to i z pohledu ucitelky, ma tam 20 deti a musi to fungovat :) zkusila bych s malym promluvit, vysvetlit mu to v klidu, urcite je to sikovny kluk, sednete si spolu a neboj :kytka: ( maminka celozivotne v MS, stryc na 1. stupni ZS, takze znam i ten druhy pohled )

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1233
16.1.20 11:24

Je zvykly byt v kolektivu deti? Nekdy ty deti, co na to nejsou zvykle, maji tendenci na sebe upozornovat, protoze jsou zvykle mit pozornost jen na sebe a takhle se ji domahaji

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
16.1.20 11:31

No asi je odstrkovaný od kolektivu. Ale když se do něj sám nechce zapojovat, poslouchat učitelku, cvičit písničky… tak to je těžký, no. Přece ho učitelka nemůže nutit, aby byl z programu nadšený. To si musíte vysvětlit doma. Trénovat poslušnost.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
11312
16.1.20 11:38

No máš na jednu stranu nevychovaného syna a na druhou stranu učitelka nezvládá svou práci.

CO můžete dělat doma (ty i jeho otec) je naučit se fungovat tak, aby si syn začal uvědomovat jak to je s těmi hranicemi a že se je musí naučit respektovat. A čím dříve začneš, tím snáze projdete odbobí, kdy je bude váš syn testovat silněji, než jen že se bude vztekat při nácviku písniček.

A asi tušíš, že domlouvání a trestání není to co potřebuješ praktikovat, protože to je na tříleťáka zcela zbytečná.

Mrkni sem

https://obchod.portal.cz/…uji-hranice/

a inspiraci bys mohla najít i tady

https://obchod.portal.cz/…kolnim-veku/

Pokud to nebude fungovat, pokud se vám doma nepodaří proměnit prostředí tak, aby to bylo o fous jednodušší a aby syn byl schopný o trošku víc reflektovat a regulovat vlastní chování a znal jiné řešení konfliktu než to že jde do odporu, doporučuju využít metodu videotréninku interakcí.

http://spin-vti.cz/…-vti-trenera

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
16.1.20 11:38

Je mu 3.5 roku, je docela normalni, že zrovna bude chtít dělat něco jiného a ne zpívat jenom proto, že se zrovna má zpívat. Nevzít 3.5 lete dítě na výlet kvůli tomu že zlobí mi přijde mimo. Zkusila bych najít jinou školku - jakmile se už zapsal jako problémový, tak bude těžké, aby ho učitelka začala vnímat jinak. Já osobně budu volit pro maldsiho alternativní školku - po zkušenosti se školním systémem, ktermý prochází starší syn - nás školní systém je stavěny spíš pro „hodné holčičky“

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
11312
16.1.20 11:42

Jinak pokud to umožňuje vaše lokalita a finanční situace - pro divočejšího malého kluka by asi bylo jednodušší fungovat a naučit se fungovat v kolektivu v nějaké lesní školce, než ve školce, kde učitelka neumí pracovat s divočejším malým klukem a trestá ho, vyděluje ze společné činnosti a ještě si stěžuje, že nezvládá malého, divočejšího kluka. Což jaksi je náplň její práce a měla by to být její základní kompetence.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
11312
16.1.20 11:49

Jinak abych zmírnila to že je „nevychovaný“ - je temperamentní, což je něco vrozeného a je potřeba se s tím naučit zacházet a holt to dá víc práce, než u flegamtiků.

Ale jako pokud jde do odporu proti formální, leč neschopné autoritě, tak je to výrazně lepší, než aby to řešit bitím slabších, než je on :-D

Stejně tak odkaz na tu kniho o agresivině není nic moc negativního, i když se to tak může zdát - agrese jako taková je vrozená energie, se kterou se potřebujeme naučit zacházet. Jen když to znevládneme, tak škodí. Když to umíme, tak naopak pomáhá a kdo s ní umí pracovat, tak to mívá jednoduší než ustrašný, poslušný člověk.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
259
16.1.20 11:53

@wendy 11
Pracovala jsem jako učitelka v MŠ v problémové lokaci, s romskými dětmi, které jsou daleko živější, než tvůj prcek věř tomu, ale pořád jsou to děti a pro mě byly naprosto úžasní, i když jsem občas taky padala na hubu musela jsem si jako začínající učitelka s těmi dětmi poradit. Přeřadila bych ho do jiné třídy k jiné paní učitelce. Ona si s takovým dítkem musí umět poradit, co by dělala kdyby jich tam bylo 5takovych dá výpověď? :slight_smile: já jich měla 20 :grinning:. Jinak k malému je třeba mu asi vysvětlit, že paní učitelka se poslouchat musí stejně jako maminka a tatínek a vysvětlit mu třeba, že je taková druhá maminka a že ona to s nim myslí dobře a chce ho naučit spousty nových věcí a že když se bude chtít učit, tak bude moc šikovný a slíbit mu za to třeba nějakou odměnu, to většinou funguje. :) Metoda něco za něco… Já jsem taky takhle fungovala s dětmi, teď se něco naučíme třeba zeleninu a pak si společně zahrajeme/zazpíváme. :)
Držím palečky. :slight_smile:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3403
16.1.20 11:56

Chápu tě, taky by mě to mrzelo, ale z pozice asistentky ve školce vím, jak takový „nevychovaný“ chlapeček dokáže ovlivnit chod celého kolektivu. Ať už je to kvůli jídlu, výletu, nebo obyčejné vycházce ven, kdy se prostě odmítne převlékat a dalších 20 dětí se potí v bundách. Pokud tam nemají asistentku, která by se věnovala především jemu, tak není v silách jedné učitelky toto všechno zkorigovat.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
10701
16.1.20 12:00

Chyba je asi hlavně na straně učitelky, která není pro dítě dostatečnou autoritou a neumí si ho srovnat. Nicméně i váš podíl viny tam vidím - měl se kde naučit úctu k autoritám (i těm umělým)? Učila jsi ho, jak se chovat v kolektivu dětí (dětská hřiště, herny, kroužky, nebo alespoň přátelé?). Chtěla jsi po něm někdy, aby vydržel u činnosti, která ho moc nebaví?
Nevím, na jaké úrovni komunikuje, ale vysvětlila bych mu, že pokud do školky chce chodit a jezdit s dětmi na výlety, tak zkrátka musí učitelky poslouchat. Co se týče třeba té besídky, tak tu u nás ve školce loni z takhle malých dětí odmítlo dělat cca 5 dětí a nikdo je za to netrestal. Prostě si šly sednout k rodičům a koukaly na spolužáky :nevim:
Dobrá rada je ta lesní školka, pokud máte možnost. Pro temperamentní děti ideální :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2412
16.1.20 12:04

Můj syn to samý. Je mu také 3,5. O září začal chodit na celý den do školky a ten měsíc taky na pohodu. Pak tedy začaly „stížnosti“, že neposlouchá, nechce dělat co ostatní. Začali v listopadu jezdit na plavání a hned první den jim zdrhal k hlubokýmu bazénu a nechtěl poslechnout nikoho. Tak to jsem mu promluvila do duše, že tedy to ne, že by už na plavání nejezdil. A trochu jsem se bála, že už ho na plavání příště nevezmou, ale vzali a po dalším kurzu hlásily, že v bazénu se už i začíná zapojovat do her :mrgreen: A teď po vánocích učitelky hlásí, že už je to lepší a lepší. Že tedy jde tedy do extrému, že buď je zlatej a hodnej, nebo se šprajcne a nikdo s ním nehne, nic mezi tím. Nějaký šťouchance taky už byly, ale učitelky samy řekly, že se spíš syn bránil, nebo že ten chlapeček je na tom podobně, že prostě si to vyřídili kluci mezi sebou. Oni mají teď ve školce víc kluků. Tak mají veselo. No, ale to všechno mi přijde jako normální chování vzhledem k věku a povaze syna. A učitelky si s ním už dokážou poradit. Oni jsou spíš v šoku, že do školky chodila dcera a ta byla bezproblémová. No, jenže dcera tam nastoupila až v pěti letech do předškoláků, takže už byla věkem někde jinde. Takže něco patří k věku, něco byste asi měli srovnat vy. Já tedy denně do kluka hučím a tedy taky dost pomohlo, že tatínek začal být přísnější a důslednější ve výchově, do tý doby byl spíš rozmazlovací :mrgreen: Jinak můj syn do školky chodí rád a učitelky miluje :srdce: Jo a na besídce tyhle malé děti nevystupovaly vůbec, on by taky asi moc nespolupracoval :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
16.1.20 12:05

Prosím vás, ale co je to za nesmysl, že není zvyklý na kolektiv a MUSÍ se zapojovat. :roll: Tak snad má 3,5 a zvyká si na kolektiv, od kdy by si jako mělo tak malé dítě zvykat, už od porodnice? Primární kolektiv pro dítě je rodina, není třeba ho už od miminka cpát do 20 kroužků a jesliček, aby si „zvykalo“, kolektivu si užije ještě po zbytek života až až. Snad jsou nějaké meze, přes které nejede vlak, třeba to strkání do ostatních dětí. Ale trestat ho za to, že nezpívá písničku? :roll: To mi neříkejte, že učitelce vždycky všechny děti vzorně zpívají. Co na to říká sama učitelka? Neumí si poradit jinak než trestem? Co když se třeba stydí zpívat, nebo holt něco před ostatními předvádí nerad? Řekla bych jim něco v tom smyslu, že prostě na slušném chování lpíš taky, ale trestat ho za nezpívání je prostě nesmysl. Neříkám, že se musí dítě za každý prd jen chválit, ale tahle negativita už se s ním bohužel jen poveze a co ho má jako motivovat, aby se vůbec snažil? To je samá neúčast na besídce, na výletě, určitě ho dětem předhazuje jako špatný příklad a defakto jenom za to, že se mu nechce něco předvádět před ostatními. Pokud zlobí - bije jiné děti, to je samozřejmě něco jiného, to je třeba rázně napomenout. Ale podle mě pokud mají ty besídky atd. za odměnu a on se nemá ani na co těšit, protože je ze všeho už od začátku vyřazenyý, tak bude zlobit akorát o to víc. Volá po pozornosti. Ano, je to náročnější, ale je to vůbec špatně? To jsou jen takové moje úvahy. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
7785
16.1.20 12:07

Máme ve školce 2 holčičky a loni, když byly cca ve věku tvého syna, také se neúčastnily besídek pro nespolupráci. Maminkám to bylo líto, ale fakt se to s nimi nedalo. Chodila jsem s dcerkou na zvykačku a byly to opravdu divošky a ještě k tomu obě ubližovaly dětem. P. učitelky se je snažily zapojit, ale nešlo to. Věřím tomu, že pokud by byly rozděleny, že by to možná bylo jiné.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6490
16.1.20 12:10

No, pokud se nechce zapojovat do kolektivnich cinnosti, tak je docela logicke, ze ho to vydeluje z kolektivu. A uciteka ho podle meho spravne nenuti se zapjovat, jenomze pak proste nebude mit s detmi takovou vazbu, jako kdyby se zapojoval. Ale to je jeho boj, nikoho jineho. Respektive, to mu musis vysvetlit ty.

Ucitelka trochu selhava taky, autoritu by si mela umet u takovyho prcka vybudovat, tam by to nemel byt velky problem. Ale chapu, ze ho nechce na vylet, protoze i s 20 poslusnyma detma je jednou nohou v kriminale a ze se proste boji.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama