Vláknina v prášku či tabletce-co je lepší?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Krystl
Povídálka 30 příspěvků 12.01.19 12:16
Vláknina v prášku či tabletce-co je lepší?

Ahoj,
mám zkušenosti s používáním vlákniny v prášku, ale kvůli chuti (už to nemůžu ani cítit :oops: ) bych si ráda koupila tabletky. Lepicol plus. Jen nevím, zda prášek není přece jen účinnější. Pokud máte někdo zkušenosti?
A ano, vím, že nejlepší je vláknina v potravě.. ale já si po problémech jí dodávám raději i takto..

Reakce:
Twixinka
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.01.19 12:53

Brala jsem tablety nebo spis to byly takove prihledne ampule,ve kterych byl ten prasek,takze se hned v tele rozpousteli ;) predtim jsem zkousela vlakninu v prasku,ale taky jsem to uz po chvilce nemohla ani citit a ucinek si myslim,ze to melo stejny :kytka:

DalsiSycekObecny
Kecalka 165 příspěvků 12.01.19 13:01
@Krystl píše:
A ano, vím, že nejlepší je vláknina v potravě.. ale já si po problémech jí dodávám raději i takto..

Priznam se, ze jsem zmaten. Zdrojem vlakniny v potrave jsou minimalne zpracovane produkty rostlineho puvodu - rozumejte ovoce, zelenina, lusteniny, obilniny (e.g. vlocky), ale i treba celozrna mouka a pecivo z ni, ci znovu ohrata ryze ci brambory (resistant starch). Pokud tyto veci nejite v dostatecne mire, napriklad zeleninu ci ovoce, mate vyrazne vetsi problem. Jinak vlaknina v prasku a tabletach az tolik nefunguje, prinejmensim z hlediska dvou hlavnich roli - pohyb v travicim traktu a udrzovani zdrave bakterialni mikroflory a souvisejici fermentace.

Proste nechapu - dve polevkove lzice varenych fazoli obsahuji asi 3g vlakniny, dve polevkove lzice mrkve 2g, dva stromecky brokolice asi 2.4g, tri stromecky kvetaku 0.5g, jedna mala brambora 2g, male jabko 1.3g, stredni banan 1.1g etc. - opravdu z toho nic nejite a vas jidelnicek je postaven jen na masu, mlecnych vyrobcich a bilem pecivu? Kolik ta vase jedna tableta obsahuje vlakniny?

Murka
Ukecaná baba ;) 1873 příspěvků 12.01.19 13:17

@DalsiSycekObecny Někdy je potřeba vlákniny víc, než je člověk schopen/ochoten přijmout v potravě. Ať už jde například o problém s vyprazdňováním nebo o zaplácnutí žaludku při redukčních dietách apod. Doporučená denní dávka je 30 g, jenže toho málokdo dosáhne, pokud se na tuto hodnotu opravdu nesoustředí. Běžně člověk přijme 10-15 g vlákniny. @Krystl já dávala vždy přednost vláknině v tabletách. Zkoušela jsem různé sypké rozpustné a vždy se vrátila k tabletám. Nezapomeň na přiměřené dávkování, všeho moc škodí. A hodně pít :)

DalsiSycekObecny
Kecalka 165 příspěvků 12.01.19 13:29
Doporučená denní dávka je 30 g, jenže toho málokdo dosáhne, pokud se na tuto hodnotu opravdu nesoustředí.
@Murka píše:
Doporučená denní dávka je 30 g, jenže toho málokdo dosáhne, pokud se na tuto hodnotu opravdu nesoustředí.

Tak pokud clovek ma trochu zdravy jidelnicek, to jest zahrnuje ovoce, zeleninu a celozrne pecivo, pri normalnim kalorickem prijmu je naopak tezke nedosahnout 30g. Dieta je jina vec - ale tam je snad lepsi ji postavit na zelenine kvuli nizsi kaloricke hustote nez hladovet s prazdnym zaludkem. Ja jsem na 30g a vice bez jakekoliv vetsi snahy.

Kolik je v tech tabletach vlakniny?

Krystl
Povídálka 30 příspěvků 12.01.19 19:24
@DalsiSycekObecny píše:
Priznam se, ze jsem zmaten. Zdrojem vlakniny v potrave jsou minimalne zpracovane produkty rostlineho puvodu - rozumejte ovoce, zelenina, lusteniny, obilniny (e.g. vlocky), ale i treba celozrna mouka a pecivo z ni, ci znovu ohrata ryze ci brambory (resistant starch). Pokud tyto veci nejite v dostatecne mire, napriklad zeleninu ci ovoce, mate vyrazne vetsi problem. Jinak vlaknina v prasku a tabletach az tolik nefunguje, prinejmensim z hlediska dvou hlavnich roli - pohyb v travicim traktu a udrzovani zdrave bakterialni mikroflory a souvisejici fermentace.Proste nechapu - dve polevkove lzice varenych fazoli obsahuji asi 3g vlakniny, dve polevkove lzice mrkve 2g, dva stromecky brokolice asi 2.4g, tri stromecky kvetaku 0.5g, jedna mala brambora 2g, male jabko 1.3g, stredni banan 1.1g etc. - opravdu z toho nic nejite a vas jidelnicek je postaven jen na masu, mlecnych vyrobcich a bilem pecivu? Kolik ta vase jedna tableta obsahuje vlakniny?

Dodávám si ji RADĚJI I TAKTO!!, po předchozích problémech. Nehladovím, nejsem na dietě, vlákninu v potravě mám, ale jestli denně PRAVIDELNĚ A POŘÁD 30g, to netuším. S vlákninou je mi fajn, není to náhražka stravy, ani zdravé stravy. Byl to jen dotaz, na lidi co mají zkušenosti s tím, zda je tabletka stejně účinná jako prášek, ne dotaz na hodnocení mé stravy, když nevíte nic o tom, co mne k tomu, proč beru vlákninu i takto, vede :mavam:

Krystl
Povídálka 30 příspěvků 12.01.19 19:25
@Twixinka píše:
Brala jsem tablety nebo spis to byly takove prihledne ampule,ve kterych byl ten prasek,takze se hned v tele rozpousteli ;) predtim jsem zkousela vlakninu v prasku,ale taky jsem to uz po chvilce nemohla ani citit a ucinek si myslim,ze to melo stejny :kytka:

Děkuji moc :kytka:

Krystl
Povídálka 30 příspěvků 12.01.19 19:26
@Murka píše:
@DalsiSycekObecny Někdy je potřeba vlákniny víc, než je člověk schopen/ochoten přijmout v potravě. Ať už jde například o problém s vyprazdňováním nebo o zaplácnutí žaludku při redukčních dietách apod. Doporučená denní dávka je 30 g, jenže toho málokdo dosáhne, pokud se na tuto hodnotu opravdu nesoustředí. Běžně člověk přijme 10-15 g vlákniny. @Krystl já dávala vždy přednost vláknině v tabletách. Zkoušela jsem různé sypké rozpustné a vždy se vrátila k tabletám. Nezapomeň na přiměřené dávkování, všeho moc škodí. A hodně pít :)

Přesně tak, když se člověk nesoustředí přesně na tu hodnotu, kolik g vlákniny v potravě přijme, každý den.. to bych si musela počítat každé sousto a stejně se to neuhlídá :nevim:

Váš příspěvek
Reklama