Vrácení peněz e-shop za vrácené zboží?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Katrinka
Závislačka 3011 příspěvků 21.03.13 12:59
Vrácení peněz e-shop za vrácené zboží?

Nevíte prosím někdo přesně, jak je to s vrácenou částkou za vrácené zboží zakoupené přes internet. Vrací se částka bez či včetně poštovného a je to nějak uzákoněno a připadně kde /odkaz/?
Několikrát se mi na MMB stalo, že paní mi vrátila ještě nad rámec částky za zboží bez pšotovného /to je vždy/, ještě poníženou částku, kdy uvedla, že ponižuje o náklady na rozbalení vrácené zásilky, kontrola kompletnosti, administrativní zpracování = vyhledání fotografie v archívu, znovuzavedení inzerátů (text, přeměření atd..)), vrácení peněz z účtu (za bankovní převod do jiné banky/ apod. 8o :cert: Tato částka byla třeba 50 Kč :?.

Má na to prodávající skutečně nárok :?:

Sama prodávám na MMB, ale toto by mě v životě nenapadlo, fakt mi to přijde ujeté, nechat si platit v podstatě za čas :cert:

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
martulkasloník
Extra třída :D 12262 příspěvků 21.03.13 13:02

Když jsem něco vracela za zboží z mmb i z eshopu tak jsem dostala částku za zboží i poštu nazpět. nárok na ty poplatky kolem možná má ale jen v případě že to má v obch. podmínkách, třeba bonprix toto má na stránkách že při vrácení vrací jen za věc a ne za poštu a balné.

Ivan PPZ
Kelišová 5899 příspěvků 21.03.13 13:11

To je slozite.
Ma vratit celou cenu za zbozi + zaplacene postovne pri zakoupeni.
Postovne za vraceni uz ne.
Jenze zaroven muze zapocitat castku na uvedeni zbozi do puvodniho stavu (poskozeny obal…).
Nejake dohledavani foto a inzeratu je ovsem kravina.
Takze pokud to byly treba kalhoty v krabici od piskotu, tak ma smolik.
Jenze to znamena ve finale az treba soud…
"Zákon uvádí v § 53 odst. 10, že uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. To je i v souladu se směrnicí Evropského Parlamentu a Rady 97/7/ES, která stanoví v článku 6, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a bez sankcí. Jediná možná platba, kterou lze po spotřebiteli považovat jsou skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží. V žádném případě nemůže jít např. o stanovení sankčního poplatku třeba 400,– Kč. Zákazník by si měl hlavně představit, že po něm prodejce nemůže chtít právě nějakou paušálně stanovenou sankci, vždy se musí jednat pouze o náhradu nákladů spojených s vrácením zboží, a eventuálně určitou náhradu škody,“ vysvětluje Jiří Žůrek ze SOS.

dajka16
Závislačka 3430 příspěvků 21.03.13 13:30

@Ivan PPZ A nevíš náhodou jak je to s nákupem a zárukou zboží kupovaného přes facebook? Paní prodává oblečení dovezené ze zahraničí a uvádí, že na toto oblečení není záruka, ikdyž se jedná o nové oblečení. Může toto prodávat bez záruky dva roky jak je u nás ze zákona dané?

Katrinka
Závislačka 3011 příspěvků 21.03.13 13:35

Na rozdíl od ČR nemají zahraniční e-shopy povinnost garantovat dvouletou záruční dobu – délka záruční doby je pouze a jen na jejich uvážení. Vrácení ve 14-ti denní zákonné lhůtě platí i pro zahraničí, toto zboží ti paní k vrácení přijmout musí.

dajka16
Závislačka 3430 příspěvků 21.03.13 13:40

@Katrinka Děkuji :kytka:

Ivan PPZ
Kelišová 5899 příspěvků 21.03.13 13:51
@dajka16 píše:
@Ivan PPZ A nevíš náhodou jak je to s nákupem a zárukou zboží kupovaného přes facebook? Paní prodává oblečení dovezené ze zahraničí a uvádí, že na toto oblečení není záruka, ikdyž se jedná o nové oblečení. Může toto prodávat bez záruky dva roky jak je u nás ze zákona dané?

Je uplne jedno, odkud zbozi je. Pani je predpokladam z CR. Pak se na to vztahuji nase podminky.
Je otazka, jestli to prodava jako firma/ OSVC, nebo jako soukroma osoba.
Kazdopadne bych to videl tak: pise, ze neni zaruka (i kdyz to treba neodpovida zcela predpisum). A pokud to pres to koupim, tak jsem na tu jeji podminku pristoupil. Pokud nesouhlasim, nejjednodussi je to tam nekupovat.

dajka16
Závislačka 3430 příspěvků 21.03.13 13:56

@Ivan PPZ To je pravda, já to od ní kupuji. Když něco reklamuji u nás málokdy prodejci reklamaci uznaj.Tak sou ty dva roky záruky stejně na prd.

jaaajaa
Zasloužilá kecalka 842 příspěvků 05.06.13 21:41

Může te mi taky poradit… koupila jsem nosítko pro malou přes net ale nevyhovuje nám malé se v něm nelíbí a mě nesedí tak bych ho ráda vrátila ve lhůtě 14 dnů. Paní tam má napsáno že se může vrátit ale nepoužité mi ho sice nepoužili ale vyzkoušeli a tak nevím zda je to to samé nebo nikoliv a splňujeme to že je to nepoužité… Dík moc :-)

mag
Extra třída :D 11165 příspěvků 05.06.13 21:43

Můžeš vrátit i použité, bez ohledu na to, co má paní v podmínkách.

jaaajaa
Zasloužilá kecalka 842 příspěvků 05.06.13 21:46

@mag no já právě na netu pročítám ten zákoník a paní jsem to i psala že jsem ho nepoužili jen vyzkoušeli a prostě nám ani jedné nesedí a ona mi napsala že pokud jsme ho nepoužili a že ho budou i testovat na to zda bylo použité nebo nikoliv, ale ať jim ho klidně pošlu ale právě se bojím aby mi to neposlali zpět že jako je použité a mám smůlu, tak dík moc já to zítra pošlu dík :-)

mag
Extra třída :D 11165 příspěvků 05.06.13 21:54

Ona může pouze odečíst náklady na vrácení do původního stavu.

jaaajaa
Zasloužilá kecalka 842 příspěvků 05.06.13 22:00

@mag Takže když je zboží v původním stavu jen nemám tu obálku ve které to přišlo tak je to ok nejspíš. no radši jsem si to ještě nafotila že je to oka kdyby náhodou

mag
Extra třída :D 11165 příspěvků 05.06.13 22:02

Jj, tak je to v pořádku, nemá právo si cokoliv účtovat.

jaaajaa
Zasloužilá kecalka 842 příspěvků 05.06.13 22:04

@mag tak děkuji moc za pomoc

Stránka:  1 2 3 Další »
Váš příspěvek
Reklama