Vtíravé myšlenky a strach z nemoci

Anonymní
21.8.18 19:24

Vtirave myslenky a strach z nemoci

Zdravim,
Cca 5 let zpet jsem poprve videla epilepticky zachvat v tramvaji u meho jiz ex pritele(v mladem veku), stalo se mu to poprve nahle, byla jsem v soku..cetla jsem si na internetu ruzne clanky a vsugerovala jsem si tuto nemoc do hlavy..rozjely se mi paradni uzkosti a kazdodenni vtirave myslenky o teto nemoci, ze se mi to stane take, moje hlava si smysli nerealne spoustece..navsteva psychologu neuspesna. prvni psycholozka by sama potrebovala psychologa, druhy psycholog onemocnel, treti je mlady a nevedel si semnou rady..z brani antidepresiv mam take strach, zkousela jsem 2 mesice a akorat jsem se z toho osypala a ano nechci byt zavisla..nekdo nejakou radu jak nac temito vtiravymi myslenkami vyhrat? :think:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4376
21.8.18 19:33

Chápu. Viděla jsem párkrát velké epi záchvaty a myslím, že pro okolí je to mnohem větší zátěž než pro nemocného.
Také jsem to dlouho zpracovávala. Sice ne tim, že by se mi to mohlo stát, ale měla jsem před ocima promodraleho nedychajiciho člověka v křeči. A stačilo, aby byl špatně polknul, heknul a už jsem byla napnutá a ve stresu, že na něj jde záchvat.
Neporadím, snad jen hodit to za hlavu. Že se nemá cenu třást strachy před tím, co by se mohlo stát. Protože to bychom se celý život jen klepali strachy. A tím si život jen znehodnotime. Protože strachem ničemu nezabranime.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9445
21.8.18 19:38

Jako bych četl o sobě. :) Akorát bych doporučil dál brát AD, případně zkusit jiné a jiného doktora. A na AD nevziká závislost.
Celý problém je o strachu z nejistoty. Není to jen o téhle nemoci, to je jen prostředek, jakým se úzkost projevuje. Kdyby tě doktor ujistil, že nikdy záchvat nedostaneš, začala by ses bát něčeho jiného. Přestaň se ujišťovat, že ti nic neni, vtíravé myšlenky pozvi k sobě domu na kafe a ukaž jim, že z nich nemáš strach.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.8.18 19:41
@Emimin7 píše:
Jako bych četl o sobě. :) Akorát bych doporučil dál brát AD, případně zkusit jiné a jiného doktora. A na AD nevziká závislost.
Celý problém je o strachu z nejistoty. Není to jen o téhle nemoci, to je jen prostředek, jakým se úzkost projevuje. Kdyby tě doktor ujistil, že nikdy záchvat nedostaneš, začala by ses bát něčeho jiného. Přestaň se ujišťovat, že ti nic neni, vtíravé myšlenky pozvi k sobě domu na kafe a ukaž jim, že z nich nemáš strach.

Taky jsem nad tim premyslela, ze kdyby mozna dostal infarkt tak bych mela strach z toho.. :( ale ty obsesni myslenky se mi nahazuji uz automaticky :( a resis to nejak krome ad?

  • Citovat
  • Nahlásit
26594
21.8.18 20:00

Najít si dobrého psychologa přes reference.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9445
21.8.18 20:07
@Anonymní píše:
Taky jsem nad tim premyslela, ze kdyby mozna dostal infarkt tak bych mela strach z toho.. :( ale ty obsesni myslenky se mi nahazuji uz automaticky :( a resis to nejak krome ad?

Jojo, na krátkodobé uvolnění u mě funguje pracovat/neprokrastinovat. Měl jsem ve zvyku věci odkládat, ale zjistil jsem, že to způsobuje spoustu stresu, protože i když na ty odložené povinnosti nemyslim, tak mě podvědomě tíží. Dále se pořád něčím zaměstnávat. Klidně knihou, seriálem, čímkoli, co vyžaduje pozornost.
No a dlouhodobě hlavně těm úzkostem čelit. Když teda na tebe přijde myšlenka, že bys mohla dostat záchvat nebo něco, tak se s tím vyrovnat, nebát se toho a připustit si, že záchvat skutečně dostat můžeš.
Já měl třeba strach z různých rakovin a lék na to rozhodně nebylo vyloučit rakovinu doktorem. Musel jsem si říkat, ok, tak mám třeba rakovinu. Kdyžtak půjdu k doktorovi a uvidíme, co se dá dělat. Starostma tomu nepomůžu. Ještě lepší je si to vyvolat a vyloženě si přát, aby se ti stalo něco špatného. Tím pak přijdeš na to, že to přemýšlení, strachování a ujišťování se, že všechno bude v pořádku, je špatně.
Asi jako když se pověrčivý člověk bojí projít cestou, kde viděl přeběhnout černou kočku. Takový člověk by měl naschvál tou cestou projít a zbavit se tak pověrčivosti.

Také jsem vypozoroval, že se vyhýbám situacím, které mi jsou nepříjemné, takže jsem se do takových situacích začal vrhat po hlavě. Třeba jít do podniku, o kterém vím, že tam můžu narazit na člověka, kterého fakt hodně nechci potkat.
A taky přstat všechno kontrolovat. Vždycky, když jsem vycházel z domu, zkontroloval jsem jestli mam klíče, peněženku, telefon a inhalátor(mám astma). Takhle jsem to vždycky zkontroloval před odchodem, hned po odchodu, po příchodu k autu a po výstupu z auta. Musel jsem se naučit kontrolovat jednou a pak vydržet to nutkání znovu kontrolovat.
Musíš přijít na to, co v životě přeháníš a čím si nevědomě škodíš a pak to přestat dělat.
Tyhle strachy jsou všechny propojené, a když jeden strach zmizí, zmizí i ten další.
Když tedy přijdeš na to, co děláš v životě špatně, a vyřešíš to, přestaneš se bát i těch nemocí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
16054
21.8.18 20:31

Pro začátek si o úzkostné poruše něco přečtěte

https://obchod.portal.cz/…ost-a-obavy/

A pak se pokuste překonat symptomy úzkosti, která se tím drží u moci a nutí vás odmítat léčbu.

Ta efektivní cesta je vhodná medikace a dlouhodobá psychoterapie.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat