Výpovědní doba při půl úvazku

Anonymní
6.9.21 19:01

Výpovědní doba při půl úvazku

Ahoj
Chtěla by jsem se zeptat, jak je to s výpovědí u vychovatelky.
Pracuji jako vychovatelka a asistentka pedagoga v stejný ZŠ.

Jako vychovatelka by jsem to teď chtěla zrušit. Mám úvazek 0,50. Platí výpovědní lhůta 2 měsíce?
To znamená že teď koncem září musím dát vědět že končím a pak 2 měsíce ještě chodím?

Děkuji za odpovede.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
32487
6.9.21 19:09
@Anonymní píše:
Ahoj

Jako vychovatelka by jsem to teď chtěla zrušit. Mám úvazek 0,50. Platí výpovědní lhůta 2 měsíce?
To znamená že teď koncem září musím dát vědět že končím a pak 2 měsíce ještě chodím?

Děkuji za odpovede.

ano, výše úvazku nemá vliv.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24324
6.9.21 19:11

Ano, záleží co máš ve smlouvě, ale všeobecně je jedno jestli máš plný nebo polovicni úvazek.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
78139
6.9.21 20:28
@Kriss Tina píše:
Ano, záleží co máš ve smlouvě, ale všeobecně je jedno jestli máš plný nebo polovicni úvazek.

Ani smlouva nemuze jit proti zakoniku prace. I když jo, teoreticky by ve smlouvě mohlo byt, ze když da výpověď ona, tak je kratsi vypovedni lhuta, ale to je fakt teorie, v praxi jsem to ještě nevidela.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15342
7.9.21 07:21
@Anonymní píše:
Ahoj

Děkuji za odpovede.
@j.a.n.i1 píše:
Ani smlouva nemuze jit proti zakoniku prace. I když jo, teoreticky by ve smlouvě mohlo byt, ze když da výpověď ona, tak je kratsi vypovedni lhuta, ale to je fakt teorie, v praxi jsem to ještě nevidela.
Zákoník práce, § 51

(1) Byla-li dána výpověď, skončí pracovní poměr uplynutím výpovědní doby. Výpovědní doba musí být stejná pro zaměstnavatele i zaměstnance a činí nejméně 2 měsíce, s výjimkou vyplývající z § 51a. Výpovědní doba smí být prodloužena jen smlouvou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem; tato smlouva musí být písemná.