Vysoká škola je pro mě náročná

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
115
7.1.22 19:04

Vysoká škola je pro mě náročná

Ahoj, sice se zde pár témat tohoto rázu již objevilo, ale je to pár let, tak zakládám nové.
Obracím se na vás, protože si už připadám neschopná, nemožná a naprosto vyčerpaná.
Pro ujasnění:
Nikdy jsem nebyla ten typ žáka/studenta, který by se na látku dvakrát podíval a u testu si to obhájil na dobrou známku. Rodiče mi už od prváku dopřáli doučování, na které jsem poctivě chodila, ale stejně jsem vždy měla spíš trojky. Poslední dva roky na SŠ jsem zabrala a u maturity to zvládla na samé jedničky a vyznamenání. Poté jsem se vydala humanitním směrem a teď studuji sociální pedagogiku, což je má vysněná práce.
A teď k věci: škola, na kterou chodím, nemá příliš dobré jméno. Vždycky se o ní tradovalo, jak zde všechno dostanete zadarmo a nemusíte se učit. NEBYL TO DŮVOD, PROČ JSEM SEM ŠLA. Důvodem bylo, že škola je v mém městě a mám to jen kousek pěšky. Dostala jsem se i na UPOL politologii, kam jsem nešla.
První rok tady byl překvapivě pohodový. Jasně, přestup na VŠ je vždy náročný, ale první rok jsem zvládla v klidu. Prospěchové stipendium mi uteklo jen o jednu nepovedenou známku. Jinak se mé známky pohybují A, B, a sem tam nějaké C. Jenže problém je, že jsou to těžce vydřené známky. :(
Navíc tento rok (tj. 3. semestr) mi přijde až směšně absurdní. Nároky, jaké na nás mají na humanitním oboru mi přijdou až k nevíře. Schválně jsem obepsala asi 15 svých známých vysokoškoláků, jak to mají oni, a nestačila jsem se divit. Zhruba 90% mi řeklo, že za zkouškové mají průměrně 4-5 zkoušek, zbytek zápočty (v tom smyslu, že například odevzdají seminární práci, portfolio, reportáž… záleží na oboru) a tím mají předmět a kredity uznané. 8o 8o U nás to takhle vůbec nechodí. :nevim: