Vysoký cholesterol - cítíte se po lécích lépe?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
537
12.5.22 18:33

Vysoký cholesterol - cítíte se po lécích lépe?

Už od 18ti let chodím ke specialistovi s cholesterolem, nyní je mi 34 a cholesterol mám přes 8, jsem stihla i po porodu, je to dané geneticky. Spexialista můj mladý organismus nechtěl zatěžovat medikací.

Můj nový praktik mi chce ihned nasadit léky na cholesterol resp hned jakmile přestanu kojit, že se pak budu cítit lépe. Ale jak lépe? Cítila jste se některá s vysokým cholesterolem nějak zle a pak se to zlepšilo?

Moc děkuji za názory.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
34526
12.5.22 18:43

@Mamca_1234 vysoký cholesterol ani nijak nebolí, ani jej nijak nepociťuješ - je to JEN ;) nebezpečné - může se ti ucpat céva a to je dost špatné, ale že by se člověk cítil líp s léky, to asi ne, spíš ty léky mívají spoustu vedlejších nežádoucích účinků

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2482
12.5.22 18:54

Ja teda nevim, ale znam plno, kteri maji problem jako ty, z toho 4 deti, a nikdo z nich leky nebere :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6319
12.5.22 18:54

Vysoký cholesterol nebolí, velice nepříjemné jsou následky velkých kardiovaskulárních příhod. Takže za mě co nejdříve kombinace 40 mg rosuvastatinu denně + ezetimib + ev. inhibitory PCSK-9.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34526
12.5.22 19:59
@Doctus píše:
Vysoký cholesterol nebolí, velice nepříjemné jsou následky velkých kardiovaskulárních příhod. Takže za mě co nejdříve kombinace 40a mg rosuvastatinu denně + ezetimib + ev. inhibitory PCSK-9.

a proč tolik léků naráz? nějak se navzájem doplňují? co vím, tak většina lidí bere 1 lék - sortis, rosuvastatin nebo atorvastatin

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5983
12.5.22 20:04

@Mamca_1234 cholesterol máš dost vysoký a již se blížíš do věku kdy bys mohla mít komplikace, takže léky bych již nasadila. Určitě se po nich cítit lépe nebudeš, ty sama to vůbec nepoznáš. Ale tvé cévy tu změnu poznají. Máš to dané geneticky, jsou v rodině nějaké časté kardiovaskulární příhody v mladém věku?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
744
12.5.22 20:33

Důležitější je poměr HDL/LDL cholesterolu a hodnota triacylglycerolu.
Příklad- celkový cholesterol v normě, ale špatný poměr HDL nízké a LDL vyšší…to je taky špatně.
V odberech byste měla mít uvedeny poměr nebo si to můžete sama spočítat.
Na netu najdete správně měřítko. Z paměti teď nevím přesné číslo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5983
12.5.22 20:46

@jejjej u cholesterolu 8 bude LDL cholesterol zcela jistě dost vysoký.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6319
12.5.22 22:01
@stinga píše:
a proč tolik léků naráz? nějak se navzájem doplňují? co vím, tak většina lidí bere 1 lék - sortis, rosuvastatin nebo atorvastatin

S celkovým cholesterolem 8 bude kardiovaskulární riziko natolik enormní, že ani maximální dávka rosuvastatinu nesrazí hodnoty na optimální úroveň, obávám se, že se toho nedosáhne ani v kombinaci s ezetimibem.

Proces ateroskleózy probíhá i v mladém věku (nejranější stádia aterosklerózy - lipidové proužky - lze nalézt dokonce v tepnách novorozenců), netýká se to jen seniorů.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34526
12.5.22 22:08

@Doctus :* aha - díky za vysvětlení, všichni senioři v rodině měli jen 1 lék, mamka měla cholesterol jednu dobu přes 12 a ucpanou cévu v noze, vždy měla jen 1 lék a navíc je všechny pro silné nežádoucí účinky nemohla užívat, teď je v programu injekcí Repatha :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6319
12.5.22 22:11

@stinga
Doufám, že ty nežádoucí účinky nebyly „jen“ bolesti svalů.

V posledních letech se stále zpřísňují kritéria cílových hodnot zejména LDL, a to tak, že monoterapie mnohdy nestačí.

Jinak ten lék Repatha je shodou okolností právě zmiňovaný inhibitor PCSK-9. :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34526
12.5.22 22:26
@Doctus píše:
@stinga
Doufám, že ty nežádoucí účinky nebyly „jen“ bolesti svalů.

V posledních letech se stále zpřísňují kritéria cílových hodnot zejména LDL, a to tak, že monoterapie mnohdy nestačí.

Jinak ten lék Repatha je shodou okolností právě zmiňovaný inhibitor PCSK-9. :palec:

aha, díky zase za vysvětlení o Repatha, no když cholesterol stále neklesá, tak je riziko vyřazení z používání Repathy,
no - jen bolesti svalů - matka seděla místo domácích prací na koberci na zemi a brečela bolestí, ještě se jí dělaly krvavé puchýře na rukou, které pálily a bolely a praskaly, takže téměř nebyla schopná ani pracovat v práci - kancelářská - prostě byla nepoužitelná, mohla by ležet v posteli celý den, ale to je v 50 dost nepřijatelná volba, možná kdyby jí bylo 85+, tak by to už šlo

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34526
12.5.22 22:27

@Doctus a ještě - myslíš, že zakladatelce tu Repathu předepíšou? je to docela přísné, komu ji „přiklepnou“

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6319
12.5.22 22:31

@stinga
Tak ty reakce byly dosti šílené, bylo to po statinu?

Úplně přesně nevím, co udělají, když po PCSK-9 inhibitoru nedojde ke zlepšení lipidogramu, protože moc na výběr už pak není.

Stran zakladatelky začnou se statinem, když jej bude tolerovat a nebude to stačit, pak přidají ezetimib, Repatha™ je až poslední možností do kombinace.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34526
12.5.22 22:38

@Doctus mamka měla ty problémy po všech těch pilulkách, teď kupodivu občas bere 10 mg Atorvastatinu a další dva dny ji „jen“ bolí achilovky,
ale obává se také teda, co by se dělo, kdyby jí Repathu už nepředepsali

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat