Vývojová dysfázie vaše zkušenost prognóza

77
21.2.21 22:29

Vývojová dysfázie vaše zkušenost prognoza

Ahoj, mému synovi (3r) byla diagnostikována vývojová dysfázie, nyní říká pár slov pití, máma, táta, šunka atd… ty co nejvíce používá asi 30-40 slov, rozumí dle možností jakou má barvu tohle autičko… chápe a odpoví, podej pití, sedni si atd… to vše je ok, ale třeba vem si pití a běž s ho dát do pokoje na stůl už je problém…Chystáme se na logo atd.. ale zajímá mě spíš vaše zkušenost vy co už máze odrostlé děti s vývojovu dysfázii co školka? co škola? Srovnají se s ostatními trápí mě co bude do budoucna :( Jinak logoped se nevyjádřil, ale psycholog mi právě řekl tohle, ale že si myslí, že se srovná časem s ostaníma dětma z toho soudím, že asi nemá nějakou těžkou formu, ale to asi musí říct spíš logoped ne? Díky za veškeré info předem :srdce: :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
21.2.21 22:46

Syn ve 3 letech používal pár slov. Hlavně zvuky a citoslovce. Velice špatně chápal a rozuměl. Museli jsme používat stále stejné fráze. Teď je předškolák a více méně je na úrovni vrstevníků. Třeba barvy se naucil až v 5 letech. Občas něco nerozumí, ale hodně umí odhadovat a domyslet si. Do školy jde bez asistenta a podpůrných opatření.
Kolegyně má dceru s VD a má SŠ pedagogickou, učí ve školce. Než šla do první třídy, cpali ji do speciální školy, že běžnou ZŠ nedá. Celou ZŠ prošla s vyznamenáním. Sousedi mají syna s VD. Ten se loni dostal na výběrovou SŠ, kam brali 25 dětí z cca 300. Takže někdy to dopadá dobře. Pro mě jsou tyto dva příběhy světlo na konci tunelu.

  • Citovat
  • Nahlásit
7450
21.2.21 23:03

Nejmladsi ma tezkou smisenou dysfazku, ted mu bude 11. Je linej rikat r a ř spravne ale umi je. Tu rec flaka ale chytrej je jako opice. Ma potize s cestinou, matika a anglina mu jdou bezvadne. Je trochu uzkostnej ale to mozna souvisi i s tim, ze ma brachu tezkyho autistu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1886
21.2.21 23:08

Do budoucna nikdo nevidi. Bude to zaviset na mnoha faktorech. Treba, jak intenzivne se bude na tom pracovat: logo skolka, specialni skolka, logo stacionar, jak casto logoped a jak dobry, jak dite bude spolupracovat, reagovat na logopedickou peci, jestli se v balicku neobjevi jeste nejaka dalsi porucha atd. Syna ma logopedka zarazeneho mezi receptivni dysfazii(+ADHD, +nejake auti rysy) a rozhodne neni v 5 letech srovnany s vrstevniky a nejspis dlouho nebude, jestli vubec. 40 slov ve 3 letech neni zadna velka traga, jestli se jeste neco neobjevi a bude mit adekvatni peci, tak prognoza bude dobra.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.2.21 06:13

@Oriseka hodně to záleží na stupni VD. Syn chodí do běžné školky bez péče navíc. Na logopedii jsme jednu dobu jezdili 4× za rok, protože byl často nemocný, s logopedkou nespolupracoval a všechno se srovnalo. Ale syn má jen VD expresivní. Podle psycholozky je už vykompenzovana.

  • Citovat
  • Nahlásit
1886
22.2.21 07:19
@Anonymní píše:
@Oriseka hodně to záleží na stupni VD. Syn chodí do běžné školky bez péče navíc. Na logopedii jsme jednu dobu jezdili 4× za rok, protože byl často nemocný, s logopedkou nespolupracoval a všechno se srovnalo. Ale syn má jen VD expresivní. Podle psycholozky je už vykompenzovana.

Tak to je bezva, ze u vas to slo takto snadno. Ja slysela spis o pribezich, kde chodili na logopedii intenzivne od 2,5 do osmi. A o problemech s cestinou a jazkem ve skole. Tady je videt, ze prognoza do budoucna muze byt ruznoroda.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
52
22.2.21 09:40

Tak u nás logopedie od 4 let ted je nám 9let a r a ř je pořád problém zsc a žšč také nejsou čisté a k tomu di, ti, ni. Používáme mačkací tabulku na di, ti, ni, a dy, ty, ny. Logopedie každých 14 dnů. Je to boj, ale je pravda že ostatní předměty nemá problém. Trénujeme každý den je to někdy dost náročné.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.2.21 09:45

@Oriseka ještě není ve škole. Ale jde to i bez super péče. Řeč ještě nemá na 100%.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
22.2.21 10:23

Tak záleží, jaký stupeň VD to je. Můj chlap má syna s touto diagnózou, žije s námi a dost to ovlivňuje celou rodinu. Kluk je jakoby samostatný(chodí sám ven, jezdí autobusem, připraví si svačinu), ale jak v čem. Mluví bez vad řeči, ale nechápe, co mu kdo říká, jenže se naučil to bezvadně kamuflovat tím, že dělá, že rozumí, což nám občas připraví nejednu horkou chvíli. Nevím, jestli je to u této diagnózy běžné, ale má hrozné problémy s pamětí, člověk ho něco naučí a do večera nic z toho neví. :roll: je to neustálé opakování všeho, i základních věcí, které se každý den opakují. Nic ho nenapadne od sebe. Nejhorší je, že nám připadá, že se to s věkem spíše zhoršuje. Je mu 13. Dokud to byl prcek, vždy nějak zapadl, teď jsou mezi ním a vrstevniky propastné rozdíly. Je dětský, nevyzrálý, psycholog nám řekl, že chování a myšlení má jak sedmiletý, ve škole to začal dost flákat od doby, co se mu škola přizpůsobila a všichni mu se vším pomáhají, ulevují- asistenta ale nemá. Nejhorší je, že strašně dlouho se čeká na vyšetření, má starý posudek, kterému jen prodlužují platnost, jenže škola vůbec neví, jak ho hodnotit a kolik mu naložit, kde mu pomáhat, kde ne. Ve škole se s ním nikdo nebaví, protože se neorientuje v tom, co děti jeho věku baví. Baví se o filmech, seriálech, hudbě, první lásky a on se nechytá, protože jeho oblíbené pohádky spadají do kategorie předškolního věku. Je to těžké, navíc on sám je od přírody dost nekomunikativní, nic ho nebaví, nezajímá. Někdy zjišťujeme úplně náhodou, že nezná slova o kterých člověk ani nepřemýšlí. Nedávno třeba po něm muž chtěl, ať přinese vázu a on vůbec nevěděl, co má přinést. Nebo jsme během distanční výuky zjistili, že neumí abecedu. Už to zapomněl. Je to někdy šílené. Snažíme se s ním číst, nahlas i na střídačku, ať posloucha, něco pochytí, ale jak jsem psala- večer se ho zeptáme o čem příběh byl a už neví. Máme spoustu výukových metod, snažíme se ho zapojovat, ale on je teď ve fázi, kdy nic nechce, všechno je opruz. Hrajeme aspoň deskovky, kde ho člověk trochu rozpovídá. Často má záchvaty vzteku nebo paniky, v poradně doporučili vyšetření u psychiatra, tak uvidíme. Je nám to líto, stává se z něj samotář. Mám trochu obavu o jeho samostatnost v dospělosti. Sám si nic nevyřídí, hygiena probíhá jen když to člověk každý den připomene, to samé stravování, převlékání. Jeho jakoby nic nenapadne samo od sebe, takže je to jak se školkovým dítětem. V poradně nám řekli, že podle testů má velký problém s pamětí a porozuměním. Ale je šikovný na matiku, rád pomáhá, když se mu řekne. Jinak největší zlo u těchto dětí je mobil, PC, tablet, mají tendenci do světa virtuálna utíkat a žít jen tím. Musíme hodně omezovat.
Radši anonym, není to o mně a píšu o diagnóze. Děkuji.

  • Citovat
  • Nahlásit
353
22.2.21 10:25
@Anonymní píše:
Syn ve 3 letech používal pár slov. Hlavně zvuky a citoslovce. Velice špatně chápal a rozuměl. Museli jsme používat stále stejné fráze. Teď je předškolák a více méně je na úrovni vrstevníků. Třeba barvy se naucil až v 5 letech. Občas něco nerozumí, ale hodně umí odhadovat a domyslet si. Do školy jde bez asistenta a podpůrných opatření.
Kolegyně má dceru s VD a má SŠ pedagogickou, učí ve školce. Než šla do první třídy, cpali ji do speciální školy, že běžnou ZŠ nedá. Celou ZŠ prošla s vyznamenáním. Sousedi mají syna s VD. Ten se loni dostal na výběrovou SŠ, kam brali 25 dětí z cca 300. Takže někdy to dopadá dobře. Pro mě jsou tyto dva příběhy světlo na konci tunelu.

Ahoj, připíchnu se s dotazem. Takže jde do školy bez odkladu a ve kterém měsíci se narodil?. Dceři bude 5 let (narozená v březnu) a přiznám se, že se těžko smiřuji s odkladem, aby šla do školy v 7,5 letech. Máme malotřídku. Má problémy „pouze s tím, že nemluví“ (tedy už se to zlepšuje), ale porozumění je bezproblémové. Díky za informaci.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
52
22.2.21 11:05

My byli v psychologické poradně kvůli odkladu malá neudržela pozorost a byla hodně neklidná. Školka nám odklad sama navrhla oni s ní ve školce pracovali tak jsem dala na ně a bylo to dobře.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1886
22.2.21 11:17
@Bella13 píše:
Ahoj, připíchnu se s dotazem. Takže jde do školy bez odkladu a ve kterém měsíci se narodil?. Dceři bude 5 let (narozená v březnu) a přiznám se, že se těžko smiřuji s odkladem, aby šla do školy v 7,5 letech. Máme malotřídku. Má problémy „pouze s tím, že nemluví“ (tedy už se to zlepšuje), ale porozumění je bezproblémové. Díky za informaci.

Tak ja synovi urcite odklad davat nebudu. Je v zari, takze ho ma prirozeny. Jestli si nejste jista, tak skocte do PPP a oni doporuci, jestli odklad ano ci ne.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
353
22.2.21 11:38

@Oriseka
Počítám s tím, že do PPP půjdeme, předškolák bude až od září. Jen doufám, že se to automaticky nebere má VD, tak jde o rok déle. Třeba to bude potřeba a tu řeč nedožene, pak by se nedalo nic dělat (trápit ji zase nechci). Ale doufám, snažím se a věřím, že to dáme :-).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1886
22.2.21 12:01
@Bella13 píše:
@Oriseka
Počítám s tím, že do PPP půjdeme, předškolák bude až od září. Jen doufám, že se to automaticky nebere má VD, tak jde o rok déle. Třeba to bude potřeba a tu řeč nedožene, pak by se nedalo nic dělat (trápit ji zase nechci). Ale doufám, snažím se a věřím, že to dáme :-).

Automaticky kazdy s VD odklad nedostane. Ono stejne je to jen doporuceni a konecne rozhodnuti je jen na rodicich.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7450
22.2.21 12:10
@Anonymní píše:
Tak záleží, jaký stupeň VD to je. Můj chlap má syna s touto diagnózou, žije s námi a dost to ovlivňuje celou rodinu. Kluk je jakoby samostatný(chodí sám ven, jezdí autobusem, připraví si svačinu), ale jak v čem. Mluví bez vad řeči, ale nechápe, co mu kdo říká, jenže se naučil to bezvadně kamuflovat tím, že dělá, že rozumí, což nám občas připraví nejednu horkou chvíli. Nevím, jestli je to u této diagnózy běžné, ale má hrozné problémy s pamětí, člověk ho něco naučí a do večera nic z toho neví. :roll: je to neustálé opakování všeho, i základních věcí, které se každý den opakují. Nic ho nenapadne od sebe. Nejhorší je, že nám připadá, že se to s věkem spíše zhoršuje. Je mu 13. Dokud to byl prcek, vždy nějak zapadl, teď jsou mezi ním a vrstevniky propastné rozdíly. Je dětský, nevyzrálý, psycholog nám řekl, že chování a myšlení má jak sedmiletý, ve škole to začal dost flákat od doby, co se mu škola přizpůsobila a všichni mu se vším pomáhají, ulevují- asistenta ale nemá. Nejhorší je, že strašně dlouho se čeká na vyšetření, má starý posudek, kterému jen prodlužují platnost, jenže škola vůbec neví, jak ho hodnotit a kolik mu naložit, kde mu pomáhat, kde ne. Ve škole se s ním nikdo nebaví, protože se neorientuje v tom, co děti jeho věku baví. Baví se o filmech, seriálech, hudbě, první lásky a on se nechytá, protože jeho oblíbené pohádky spadají do kategorie předškolního věku. Je to těžké, navíc on sám je od přírody dost nekomunikativní, nic ho nebaví, nezajímá. Někdy zjišťujeme úplně náhodou, že nezná slova o kterých člověk ani nepřemýšlí. Nedávno třeba po něm muž chtěl, ať přinese vázu a on vůbec nevěděl, co má přinést. Nebo jsme během distanční výuky zjistili, že neumí abecedu. Už to zapomněl. Je to někdy šílené. Snažíme se s ním číst, nahlas i na střídačku, ať posloucha, něco pochytí, ale jak jsem psala- večer se ho zeptáme o čem příběh byl a už neví. Máme spoustu výukových metod, snažíme se ho zapojovat, ale on je teď ve fázi, kdy nic nechce, všechno je opruz. Hrajeme aspoň deskovky, kde ho člověk trochu rozpovídá. Často má záchvaty vzteku nebo paniky, v poradně doporučili vyšetření u psychiatra, tak uvidíme. Je nám to líto, stává se z něj samotář. Mám trochu obavu o jeho samostatnost v dospělosti. Sám si nic nevyřídí, hygiena probíhá jen když to člověk každý den připomene, to samé stravování, převlékání. Jeho jakoby nic nenapadne samo od sebe, takže je to jak se školkovým dítětem. V poradně nám řekli, že podle testů má velký problém s pamětí a porozuměním. Ale je šikovný na matiku, rád pomáhá, když se mu řekne. Jinak největší zlo u těchto dětí je mobil, PC, tablet, mají tendenci do světa virtuálna utíkat a žít jen tím. Musíme hodně omezovat.
Radši anonym, není to o mně a píšu o diagnóze. Děkuji.

Mozna ma k vd adhd, mozna je asperger?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat