Výzkum k bakalářské práci

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Dariada
Kecalka 402 příspěvků 21.08.18 15:39
Výzkum k bakalářské práci

Všechny moc zdravím. Byl by tu prosím někdo ochotný a případně i trošku znalý věci mi poradit? Tápu s výzkumnou částí bakalářky, nejsem si jistá zaměřením a vlastně vůbec ničím. Teorie se týká naplňování potřeb dětí v porovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy. Původně jsem chtěla zjišťovat, jaké jsou konkrétní způsoby naplňování potřeb a jak se od sebe liší v těchto dvou zařízení, které mají úplně jiné pedagogické přístupy. Můj záměr byl prokázat, že v lesních MŠ se k dětem přistupuje lépe a v klasických MŠ na potřeby dětí tak docela prdí (v jedné pracuji, takže tak). Ale od vedoucí práce mi bylo doporučeno, že musím zůstat nestranná a takto to nejde. Takže moc prosím, našla by se mezi Vámi hodná duše, kterou by napadlo, co a nebo z jakého úhlu můžu porovnávat naplňování potřeb v těchto dvou školkách? Jak mám uchopit výzkum? Vedoucí práce mi bohužel ve své nekonečné přepracovanosti nestíhá poradit a vlastně mi vše schválí, i když je to cesta do horoucích pekel :)

Stránka:  1 2 Další »
Reakce:
 
sediza
Ukecaná baba ;) 1593 příspěvků 21.08.18 15:41

Mohla bych Vám pomoct, mám zkušenosti s výzkumem. Pokud chcete, napište mi zprávu. Nepíšete jaký typ výzkumu jste si zvolila - kvalitativní, nebo kvantitativní? A jaké konkrétně potřeby budete sledovat?

 
tininas
Ukecaná baba ;) 1146 příspěvků 21.08.18 15:52
@Dariada píše:
Všechny moc zdravím. Byl by tu prosím někdo ochotný a případně i trošku znalý věci mi poradit? Tápu s výzkumnou částí bakalářky, nejsem si jistá zaměřením a vlastně vůbec ničím. Teorie se týká naplňování potřeb dětí v porovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy. Původně jsem chtěla zjišťovat, jaké jsou konkrétní způsoby naplňování potřeb a jak se od sebe liší v těchto dvou zařízení, které mají úplně jiné pedagogické přístupy. Můj záměr byl prokázat, že v lesních MŠ se k dětem přistupuje lépe a v klasických MŠ na potřeby dětí tak docela prdí (v jedné pracuji, takže tak). Ale od vedoucí práce mi bylo doporučeno, že musím zůstat nestranná a takto to nejde. Takže moc prosím, našla by se mezi Vámi hodná duše, kterou by napadlo, co a nebo z jakého úhlu můžu porovnávat naplňování potřeb v těchto dvou školkách? Jak mám uchopit výzkum? Vedoucí práce mi bohužel ve své nekonečné přepracovanosti nestíhá poradit a vlastně mi vše schválí, i když je to cesta do horoucích pekel :)

Zkus se víc rozepsat konkrétně, co je v klasických školkách špatně. Třeba Ti tento brainstorming pomůže najít směr.

 
Dariada
Kecalka 402 příspěvků 21.08.18 16:13
@tininas píše:
Zkus se víc rozepsat konkrétně, co je v klasických školkách špatně. Třeba Ti tento brainstorming pomůže najít směr.

Myslím, že tohle mi s výzkumem moc nepomůže :) těch věcí je hrozně moc, to bych tu byla do aleluja a tohodle popisu se právě mám ve výzkumu vyhnout, mám být nestranná. Ale pak teda právě nevím, co zkoumat :(

 
Tichošlápek
Extra třída :D 10468 příspěvků 21.08.18 16:18

@Dariada vyber hlavní věci, které ti přijdou problematické. Pojmenuj je a pak porovnej přístup v obou typech školek - například grafomotoricky rozvoj - lesni x klasická školka. A porovnej je skutečně nestranně. Az v závěru si pak můžeš dovolit shrnout klady a minusy a přidat své shrnutí toho, co jsi porovnáváním zjistila.

 
Tichošlápek
Extra třída :D 10468 příspěvků 21.08.18 16:19

Btw tvé vedoucí zřejmě vadí to, ze chceš budovat průzkum na základě předem daného závěru. Což je nesmysl, ma to byt naopak ;)

 
silvie1978
Kecalka 312 příspěvků 21.08.18 16:20

Už na počátku vlastně víš, že klasická mš je špatně a lesní je lepší, takže moc nevím, jak se chceš vyhnout nestrannosti. Chceš to zkoumat jako komplex - náplň aktivit, strava, přístup k dětem, komunikaci s rodiči ..... nebo se budeš zaměřovat pouze na jeden z těchto atributů? To, že děláš ve školce, kde to neklape, ještě neznamená, že nenajdes dobrou mš a špatně vedenou lesní školku. Přijde mi to už předem jaksi nasměrovane k výsledku, který cekas.

 
Dariada
Kecalka 402 příspěvků 21.08.18 16:28
@silvie1978 píše:
Už na počátku vlastně víš, že klasická mš je špatně a lesní je lepší, takže moc nevím, jak se chceš vyhnout nestrannosti. Chceš to zkoumat jako komplex - náplň aktivit, strava, přístup k dětem, komunikaci s rodiči ..... nebo se budeš zaměřovat pouze na jeden z těchto atributů? To, že děláš ve školce, kde to neklape, ještě neznamená, že nenajdes dobrou mš a špatně vedenou lesní školku. Přijde mi to už předem jaksi nasměrovane k výsledku, který cekas.

Přesně o tom mluvím, potřebovala bych se takto ukvapeným závěrům vyhnout, proto nemůžu dát hypotézy typu - v lesní mateřské škole naplňují potřebu lásky a sounáležitosti lépe než v klasické MŠ. Ráda bych pak zkoumala - jak konkrétně naplňují potřeby v obou typech, no jo ale jak to pak mám porovnávat? Nebo to porovnávat nemusím? A pak mě ještě napadlo, že bych zkoumala, jestli vůbec je tam naplňují (např. u seberealizace, jestli dávají dětem možnost volby co, s kým a jak budou dělat, jestli hledají potenciál dítěte a snaží se ho rozvíjet atd.) ale pak zase nevím, jak by probíhalo to porovnávání. Nebo prostě můžu jen vyzkoumat jak to dělají a nehodnotit, kdo lépe? Jaký by to ale pak byl výzkum a jak bych pak psala hypotézy?

 
silvie1978
Kecalka 312 příspěvků 21.08.18 16:43

Tak u kvalitativního výzkumu nepotřebuješ hypotézy nebo jak budeš dělat výzkum? Rozhovor, dotazníky, pozorování? Nejdřív si ujasni, co tě bude zajímat, ať to není všechno a nic. Jak chces třeba zjistit, jestli naplňují potenciál dítěte? Co budeš sledovat, na co se budeš ptát? Pokud máš možnost trávit čas i v lesní školce, tak bych možná volila kombinaci rozhovorů a pozorování, jsou z toho poměrně rozsáhlá data. Vedoucí by tě trochu mohla nasměrovat, tím spíš u bakalarky, to člověk hodně tápe.

 
Sany80s
Kelišová 6546 příspěvků 21.08.18 16:47

No ale k tomu, že třeba někde naplňují lépe potřebu lásky atd. musíš nějak konkrétně dojít.
Co je pro tebe projev té lásky, jakým způsobem je naplňována, jak to chceš měřit?
Musíš si prostě určit způsob, jakým budeš danou věc dokazovat a ten způsob musí mít odborné základy.
Chodíš do školy, máš nějaké teoretické základy, tak přece musíš mít absolvovanou nějakou psychologii a rozvoj dítěte a jak tyto věci určovat.

 
zrcadlo
Kelišová 6861 příspěvků 21.08.18 16:54

@Dariada Podle mě je výzkum o potřebě lásky a sounáležitosti úplně naprd a vědeckou práci z toho neuděláš. Nemůžeš si prostě stáhnout vzdělávací plány (nebo programy, nebo jak přesně to funguje) obou školek a posoudit, do jaké míry jsou ty plány komplexní a jak bývají naplněny v praxi? Nebo jestli MŠMT má nějaký materiál k tomu, co mají zvládat předškolní děti, tak třeba popsat různé přístupy a cesty, které volí klasická vs. lesní školka k dovedení dětí k těmto znalostem/doved­nostem?

 
Dariada
Kecalka 402 příspěvků 21.08.18 16:57
@Sany80s píše:
No ale k tomu, že třeba někde naplňují lépe potřebu lásky atd. musíš nějak konkrétně dojít.
Co je pro tebe projev té lásky, jakým způsobem je naplňována, jak to chceš měřit?
Musíš si prostě určit způsob, jakým budeš danou věc dokazovat a ten způsob musí mít odborné základy.
Chodíš do školy, máš nějaké teoretické základy, tak přece musíš mít absolvovanou nějakou psychologii a rozvoj dítěte a jak tyto věci určovat.

Ano to mám, v teorii mám ty potřeby detailně rozepsané a mám tam popsané i jednotlivé prostředky, jak nejlépe naplňovat potřeby v MŠ z odborných zdrojů. Chtěla bych dělat pozorování a dotazník a myslím, že se mají dělat minimálně nějaké předpoklady, které se pak potvrzují nebo vyvrací. Mohla bych udělat takový výzkum (jak jsem to odkoukala u podobné BP) že bych jen popsala, co jsem vypozorovala v těch školkách, to shrnout do kapitol a pak jen potvrdit s předpoklady. Holčina, ke které koukám, má předpoklady, že se třeba fyziologickým potřebám věnují obě školky stejně… Bude to stačit?

 
silvie1978
Kecalka 312 příspěvků 21.08.18 17:08

A dotazník pro učitelky těch mš? Nebo pro rodiče? Já teda nevím, co všechno se dá zjistit a jestli budou data natolik obsáhlá a zajímavá, že z nich napíšeš bakalarku, ale pokud ti to vedoucí schvalila, tak je to asi reálné. Pořád ale netuším, co chces teda konkrétně zkoumat? Naplňování potřeb dětí? Přijde mi to hodně široké téma. Ale možná je to jen můj pohled, u diplomek jsem si vybirala vždy konkrétní jeden fenomén právě proto, abych se do toho nezamotala.

 
Dariada
Kecalka 402 příspěvků 21.08.18 17:12
@silvie1978 píše:
A dotazník pro učitelky těch mš? Nebo pro rodiče? Já teda nevím, co všechno se dá zjistit a jestli budou data natolik obsáhlá a zajímavá, že z nich napíšeš bakalarku, ale pokud ti to vedoucí schvalila, tak je to asi reálné. Pořád ale netuším, co chces teda konkrétně zkoumat? Naplňování potřeb dětí? Přijde mi to hodně široké téma. Ale možná je to jen můj pohled, u diplomek jsem si vybirala vždy konkrétní jeden fenomén právě proto, abych se do toho nezamotala.

No taky jsem měla téma zúžené, ale moje vedoucí práce naopak řekla, že by to bylo zajímavé porovnávat a abych vzala dva odlišné typy MŠ :potlesk: a teď mi nějak neodepisuje no… pravdou je, že já fakt nevím. :zed:

 
zrcadlo
Kelišová 6861 příspěvků 21.08.18 17:27

@Dariada A ty už tu teoretickou část máš napsanou? Jestli tam teda píšeš, jak naplňovat potřeby v MŠ, tak si prostě vezmi týdenní pozorování v klasické a lesní školce (máš-li možnost), popiš detailně program obou školek a zhodnoť, jestli tam k naplňování potřeb dochází v souladu s teoretickou částí nebo ne. Můžeš sem ten výčet potřeb hodit (i s tím konkrétním naplňováním v MŠ)?
Pro mě by třeba bylo zajímavé, jakou prioritu těm potřebám dávají učitelky, a jestli v souladu s tímto „žebříčkem“ nastavují program (že by třeba závěr byl, že v lesní školce upřednostňují potřebu X, čemuž odpovídá i volba programu, zatímco v klasické školce učitelka A vnímá jako nejpodstatnější potřebu Y a učitelka B potřebu Z, a tomu odpovídá i jejich rozdílný přístup, který vnímají i rodiče (pokud chceš dávat dotazník i rodičům). A nikdo z toho nemusí vyjít jako vítěz a poražený. U nás třeba učitelky rozvíjí děti neskutečně výtvarně a hudebně, ale pohybově nic moc, ale to jsou měřitelné a uchopitelné věci, pokud ty operuješ s potřebami lásky apod., tak fakt nevím, jak to převést na měřitelné údaje, proto by mě zajímaly ty ostatní potřeby a ty konkrétní činnosti v MŠ z teoretické části.

Stránka:  1 2 Další »
 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Nádherná proměna: Kuchyně se díky odborníkům stala skutečným srdcem domova

Paní Jana si ve svém životě prožila mnoho těžkých chvil. Příběh dvakrát... číst dále >

Podzimní čtení: Tyhle knihy vás v klidu nenechají

Podzim je ideální na to uvařit si čaj (nebo nalít dvojku červeného), zavrtat... číst dále >

Články z Expres.cz

Daisy Lee chce větší prsa a rty. „Máma zůstává v nemocnici,“ vzkázala mimochodem

Je to už několik dní, co bývalou přední příbramskou političku Alenu... číst dále >

Řepka útočí na Erbovou: Plánovala mě zničit, z mojí smrti by měla zvrácenou radost!

Už 20. listopadu vyjde v pořadí čtvrtá kniha bývalého fotbalisty Tomáše... číst dále >

Články z Ona Dnes

Do chladného počasí stačí troje boty. Na kozačky do půli lýtek zapomeňte

Letní střevíčky a žabky jsme už definitivně uložili na dno botníku. Nastává... číst dále >

Zpověď moderátorky: Proč ten porod tak moc bolí?

Prý to každá zvládne. Prý jsme stvořené proto, abychom porodily. Tak proč to... číst dále >