Záměna zboží - jaké mám možnosti?

29.7.20 22:08

Záměna zboží - jaké mám možnosti?

Zdravím a prosím o radu. Přes internetového prodejce (zprostředkovatele) jsem zakoupila sestavu nábytku do zimní zahrady. Tu jsem si sama nakonfigurovala, nábytek byl prodejný jednotlivě. Při doručení jsem zjistila, že lenoška, která byla součástí objednávky, má úplně jiný potah než zbytek nábytku. Po komunikaci s prodejcem a po kontrole štítku jsme zjistili, že špatný kus zaslal přímo výrobce. Dnes mi přišla zpráva, že můžu lenošku poslat zpět a budou mi vráceny peníze, nebo si ji mohu nechat a dostanu jakýsi kredit ve výši 1200 Kč jako kompenzaci. Ani jedno pro mě není řešení. Nábytek jsem kupovala jako sestavu, každý díl má své místo a lenoška mi tam zkrátka chybí.
Mohla bych tu, co mám doma, vrátit a objednat ji znovu (a znovu čekat deset týdnů na doručení :roll: ), ale háček je v tom, že v době, kdy jsem lenošku objednávala, měl prodejce dvacetiprocentní slevu na veškeré zboží (původně stála 15 000, po slevě 12000), ale dnes je za plnou cenu. Jediné uspokojivé řešení pro mě je, že si lenošku odvezou a zajistí, aby výrobce poslal tu, kterou jsem původně objednala. Co si mohu v této situaci nárokovat? Vina není na mé straně, prodejci nebrání nic v tomu, aby lenošku znovu objednal… Ale očividně se mu do toho nechce a snaží se to vyřešit pro něj co možná nejjednoduššeji.
Za odpovědi předem děkuji.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

4342
29.7.20 22:12

Trvala bych na výměně za to co bylo objednano.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
54
29.7.20 22:22

@Alexandra.R normalne jim posli reklamaci a chtej novy kus-pokud ji uznaji, tak veskere naklady jdou za prodejcem. Navic na to maji 30 dni na vyrizeni.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
24978
29.7.20 22:27

Řešila jsem záměnu, koberec. Taky jsem si musela počkat.
Zaplatili mi dopravné za vrácení špatného koberce. Nic víc

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
72351
29.7.20 22:29
@kateka.1 píše:
@Alexandra.R normalne jim posli reklamaci a chtej novy kus-pokud ji uznaji, tak veskere naklady jdou za prodejcem. Navic na to maji 30 dni na vyrizeni.

To sice mají, ovšem pokud to do 30 dnů nevyřídí, tak vrátí peníze a jsou z obliga.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3750
29.7.20 23:15
@j.a.n.i1 píše:
To sice mají, ovšem pokud to do 30 dnů nevyřídí, tak vrátí peníze a jsou z obliga.

Pokud spotřebitel trvá na opravě/výměně/… tak nejsou. Smluvní vztah nezaniká, jen spotřebiteli vznikne právo na odstoupení, které nemusí využít.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
15764
29.7.20 23:25
@kateka.1 píše:
@Alexandra.R normalne jim posli reklamaci a chtej novy kus-pokud ji uznaji, tak veskere naklady jdou za prodejcem. Navic na to maji 30 dni na vyrizeni.

Reklamaci v žádném případě, nejedná se o vadu zboží, tady je potřeba vše vyřizovat jako porušení kupní spotřebitelské smlouvy. Vztahují se na to jiné paragrafy a také má kupující jiná práva.
Zakladatelko, na výměnu zboží za bezvadné máš nárok a to za cenu za kterou sis zboží objednala. Trvej na výměně, pošli jim email nebo doporučený dopis. Klidně pohroz ČOI, to zabírá vcelku spolehlivě. Můžeš se obrátit i na dtest, měli by tym mít poradnu pro podobné případy.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3750
29.7.20 23:39
@Janli píše:
Reklamaci v žádném případě, nejedná se o vadu zboží, tady je potřeba vše vyřizovat jako porušení kupní spotřebitelské smlouvy. Vztahují se na to jiné paragrafy a také má kupující jiná práva.
Zakladatelko, na výměnu zboží za bezvadné máš nárok a to za cenu za kterou sis zboží objednala. Trvej na výměně, pošli jim email nebo doporučený dopis. Klidně pohroz ČOI, to zabírá vcelku spolehlivě. Můžeš se obrátit i na dtest, měli by tym mít poradnu pro podobné případy.

Jaké jiné paragrafy? Vždyť to je právě ta vada, která je porušením smlouvy a pokud ona chce uplatnit své právo z vadného plnění, tak reklamuje a může požadovat dodání nové věci bez vady :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
29.7.20 23:44
@Janli píše:
Reklamaci v žádném případě, nejedná se o vadu zboží, tady je potřeba vše vyřizovat jako porušení kupní spotřebitelské smlouvy. Vztahují se na to jiné paragrafy a také má kupující jiná práva.
Zakladatelko, na výměnu zboží za bezvadné máš nárok a to za cenu za kterou sis zboží objednala. Trvej na výměně, pošli jim email nebo doporučený dopis. Klidně pohroz ČOI, to zabírá vcelku spolehlivě. Můžeš se obrátit i na dtest, měli by tym mít poradnu pro podobné případy.

Pecka! :palec: Já už jim svoje stanovisko poslala, ale potřebovala jsem vědět, jestli mám vůbec právo si doručení správného zboží za původní cenu nárokovat. Děkuju.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13001
30.7.20 07:01

@Alexandra.R určitě by ti to meli dat za původní cenu, nebyla to tvoje chyba ;)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama