Zápis do jiné než ZŠ, než je spádová

9182
14.10.10 21:13

Zápis do jiné než ZŠ než je spádová

Ahoj,

začínáme řešit kam bude náš Kuba chodit do školy, určitě ale nechceme školu, která je pro nás spádová. Zajímalo by mě, jak to „technicky“ probíhá, vím, že můžu zapsat dítě do jiné školy, ale co se stane v případě, když nás tam nepřijmou - pak už nemáme jinou možnost než tu spádovou?

Mám dvě vybrané školy, u jedné je asi tak 1% šance, že by ho vzali, druhá je takový kompromis, tak by mě zajímalo, jestli vůbec zkoušet zápis do té první školy, pokud pak už nebudu mít jinou možnost volby, to bych samozřejmě neriskovala a šla rovnou do té druhé.

Je to trochu zamotané, no snad jsem to jakžtakž dobře popsala. Zkouším hledat nějaké předpisy o zápisech, ale vše je jen za strany školy a ne rodičů :nevim:
Díky :wink:

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

15672
14.10.10 21:18

Ahoj. A jak víš, jaká je šance, že ti dítě do školy nevezmou? Co já si pamatuju (jsem učitelka), tak se školy o děti spíš „praly“ (nabídka zaměřených tříd atp). To už je to tak daleko, že je dětí víc než volných míst ve škole? 8-o

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
29972
14.10.10 21:22

Dnes si můžeme svobodně zvolit školu, kam bude naše dítě chodit, respektive kam ho chceme zapsat. Otázkou je, jestli se tam naše dítě dostane. To je na rozhodnutí ředitele školy. Kritéria pro rozhodování si každá škola může dělat do určité míry vlastní.

Můj syn chodí do školky, která je součástí školy - výběrové, jedna z těch lepších ve městě. Tam mají přednost děti, které chodily do jejich školky a teprve potom až ty ostatní. Bez ohledu na spád. Tak doufám, že se tam dostane. Protože školu na úrovni u nás za rohem zrušili a další je přes nechráněný železniční přejezd, z toho bych měla strach i u větších dětí, že v zápalu hovoru přeslechne signalizaci a do devítky ho přece doprovázet nemůžu. Už se tam podobná tragedie stala. A další blízká škola nestojí za nic.