Železo - kdy ho mimísovi dáváte?

6429
1.9.04 12:48

Železo - kdy ho mimísovi dáváte?

Máme 3× denně dávat 7týdennímu mimískovi železo v kapkách.
Doktorka blíže nespecifikovala jak. Nyní studuji příbalový leták a vyčtla jsem, že:

1. Kapky se mají dávat při jídle.
  2. Mají se zapít vodou či ovocnou šťávou (či ovocným čajem)
  3. Nesmí být podávány spolu s mlékem… Mléko nejdříve za 2 hodiny po podání kapek.. Jinak se snižuje účinnost…

Nějak zapomněli napsat, jak to má být tedy u kojence… Nalačno s časovým odstupem 2 hodin do krmení nejde, nejíme po tak dlouhých intervalech…
Co vy? Kdy dáváte kapky?

Díky za radu,
Efina

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymni
1.9.04 13:54

Ahoj,
nemám zkušenost s takovým mrňousem, my dávali železo (Maltofer) až v cca 10 měsících (malej raději pil ode mě než žvýkal masíčko a zásoby železa se mu už tenčily :) ),teď je o dalších 10 měsíců starší a po hladině železa raději nepátrám…
Krabičku jsem už vyhodila, ale koukla jsem se na netu na podrobnosti a našla tam u tohoto léku jen že se může kombinovat s ovocnými šťávami a příkrmy, dále že se má podávat s jídlem nebo krátce po něm. O mlíku ani slovo. Možná jsem si toho jen nevšimla, co já vím, ale snažila jsem se to prostudovat ač rychle, tak důkladně. Pamatuju si, že jsem mlíko nijak neomezovala (taky to prostě nešlo - cecík nám dodnes plní úlohu dudlíku), Pišta se napil kdy chtěl bez ohledu na podané železo a účinek byl naprosto dostatečný.
Hlavně pozor na zácpu, u takového prďolína - 7 týdnů - může železo určitě dost potrápit, určitě si semtam neumí poradit s přemírou plynu v bříšku a ještě k tomu nějaké zahušťovadlo…
Je na tom s nedostatkem železa vážně tak bledě, že potřebuje doplňky?

Moc jsem asi neporadila

Měj se ..

Daniela

• Nahlásit
  • Citovat
Radina
1.9.04 14:00