Zkrátila jsem někomu život

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.11.18 13:02
Zkrátila jsem někomu život

Mile maminky, mám velké výčitky svědomí, omlouvám se, že si potřebuji takto ulevit. Prostě to na mě padlo. Moji známí měli těžce nemocné dítě, s velmi špatnou prognózou. Dítě už měli doma v paliativní péči. Byl tam přesto problém s diagnózou a vyšetřením, bylo to celé zmatečné, existovaly pochybnosti o diagnóze a jistá naděje, že je nesprávná a šlo by to řešit. Bydlí hodně daleko od Prahy. Věděla jsem ale o klinice v Praze, kde mohou provést podrobné vyšetření a kde jsou nadstandardně vybaveni, proto jsem jim s nadějí, že by to nemusela být Konečná a šlo by ještě operovat, doporučila tuto kliniku. Doporučila jsem zároveň lékaře, který by byl ochoten i k rizikové operaci. Čekala je velmi dlouhá a pro dítě zatěžující cesta do Prahy, dlouhé čekání na vyšetření, stresující prostředí nemocnice a zatěžující celková anestezie při vyšetření. Ukázalo se, že operace nemá smysl. Vrátili se domů. Vyšetření proběhlo v pátek, o víkendu se stav radikálně zhoršil a posléze dítě zemřelo. Nechci sem psát podrobnosti, z osobních důvodu uvádím anonym. Těžce to nesu, protože si beru za vinu, že jsem zátěží s cestováním, anestézií a stresem dítěti ještě ukrátila život. Jeho rodiče se mnou přestali mluvit. Je jasné, že to bylo jejich rozhodnutí, já jsem jen doporučila na základě vlastních zkušeností. Nechci se z toho ale vyvinit. Když přemýšlím do hloubky, je to o tom, že několik mých blízkých zemřelo, já se s tím nevyrovnala, a proto jsem se snažila v tomto případě jakoby zachránit někoho jiného, když už se to nepovedlo v naší rodině. Bylo to moje ego, ještě jsem s nimi tu situaci rozebírala na Facebooku a cítila jsem se v naší FCB skupině jako hrdina, že já jsem ten, kdo jim doporučil dobrou kliniku a povzbudil je že by byla možná třeba ještě operac