Zkušební doba, rizikové, mateřská dovolená

9
9.1.20 18:13

Zkušební doba, rizikové, mateřská dovolená

Dobrý den,
Prosím vás o pomoc, vím, že je tady už hodně témat, ale já bych to potřebovala tzv. „pro debila“ :zed: nějak se v tom nevyznám a některým věcem nerozumím.
Nastoupila jsme do nové práce a mám 3 měsíční zkušební dobu. Momentálně jsem dost vyřízená (pracuji jako učitelka v MŠ) odpolední se dá, ale vstávat s nevolnosti na 6hod.do práce je mazec. Jelikoz je to školka, do které bych později chtěla i dítě zapsat a jsou tam i jiné komplikace s tím, že nejspíš budu muset říct v nejbližší době, že jsem v jiném stavu. Když bych to oznámila a oni mi řeknu, že jsem propuštěna, můžu nastoupit na rizikové s tím, že na něm zůstanu až do porodu? Dále pochopila jsem, že nemám tím pádem nárok na mateřskou dovolenou? :think: četla jsem něco o 180 dnech před.
Děkuji za všechny odpovědi :mavam:

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

22173
9.1.20 18:23

A předtím jsi dělala co? Abys měla nárok na PPM musíš mít nemocenské pojištění aspoň 270 dní za poslední 2 roky a v době nástupu na md musíš být zaměstnaná nebo v ochranné lhůtě. Což je max 180 dní před nástupem na md ( 8 týdnů před termínem) nebo tak dlouho, jako trvalo poslední zaměstnání. Na pn je dobré nastoupit včas, ne až po skončení pracovního poměru, abys měla peníze i od zaměstnavatele, ne až od cssz. Ale na pn můžeš nastoupit tuším do 7 dnů od konce pracovního poměru.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2957
9.1.20 18:25

Po ukončení PP můžete v ochranné době nastoupit na neschopenku, ale za prvních 14 dní nedostanete ani korunu. Až potom nemocenskou. A co se týká mateřské, tak musíte splnit podmínky. Ale těch 180dní ochranné lhůty pro vás platit nebudou, bude to tak dlouho co trvalo vaše poslední zaměstnání.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9
9.1.20 18:27