Zkušenost s Hejného metodou

20.1.20 07:34

Zkušenost s Hejného metodou

Ahoj maminky. Začala jsem teď hodně přemýšlet nad Hejného metodou. Ve škole, do které chci dát syna, jelikož je v naší vesnici, vyučují právě touto metodou. Jenže se nemohu nějak smířit s tím, že je to úplně jiná matematika, než na jakou jsem byla. zvykla já. Bojím se budoucího uplatnění třeba na střední možná i vysoké škole. Chtěla bych vás poprosit o vaše názory co si o této metodě myslíte, či o zkušenosti s touto metodou.
Ať se rozhodnu jestli ho tam dát nebo hledat školu ve větším městě, které je poblíž. Mockrát děkuji

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

17590
20.1.20 07:39

Tisic lidi, tisic nazoru. Za me ne.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
21402
20.1.20 07:40

Hejného matematiku učím. Tady bych se na tvém místě neptala, protože se dozvíš samé hrůzy. Vezmu to jen stručně - za chvilku přijdou děti. Ta matematika má naprosto stejný obsah učiva(děti se učí počítat stejné věci, jako v klasice). Musí umět sčítat, odčítat, násobit, dělit, řešit slovní úlohy, zaokrouhlovat atd…je to pořád počítání. Rozdíl je jen v přístupu k dítěti a v nabídce možností. Z Hejného se dělá bůh ví jaký převrat, přitom jde jen o to, aby se dítěti nabídlo víc, aby si mohlo vybrat, aby se učilo tak, jak jemu to vyhovuje, přitom se učilo důkladně a efektivně. Školu vybírej podle osobnosti paní učitelky, blízkosti bydliště - jakou metodou se děti učí číst pro tebe přece taky není rozhodující faktor. A o co je čtení méně důležité než počítání?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
144
20.1.20 07:45

@GDmimino Dcera se učí matiku touto metodou na osmiletém gymnáziu. A musím říct, otřesné. Ničemu nerozumí, když jsme spolu dělaly nějaké příklady, musela jsem se moc snažit, abych pochopila, co se po ní chce. Třeba obyčejné zlomky brali tak divně. Přitom je to banalita. Zdá se mi, že to k ničemu není. Navíc mají učitelku, která to neumí vysvětlit. Teď půjde do kvinty a končí s tím a já říkám, konečně. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3691
20.1.20 07:48
@GDmimino píše:
Ahoj maminky. Začala jsem teď hodně přemýšlet nad Hejného metodou. Ve škole, do které chci dát syna, jelikož je v naší vesnici, vyučují právě touto metodou. Jenže se nemohu nějak smířit s tím, že je to úplně jiná matematika, než na jakou jsem byla. zvykla já. Bojím se budoucího uplatnění třeba na střední možná i vysoké škole. Chtěla bych vás poprosit o vaše názory co si o této metodě myslíte, či o zkušenosti s touto metodou.
Ať se rozhodnu jestli ho tam dát nebo hledat školu ve větším městě, které je poblíž. Mockrát děkuji

Vsechny moje deti prosly / prochazeji Hejneho metodou. Za me super! :palec:
Myslim, ze k teto metode jsou skepticke hlavne ty maminky, kterym matika moc nesla. Nebo ty, ktere mely opravdu velkou smulu na ucitelku.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
20.1.20 07:49
@hanka.br. píše:
Hejného matematiku učím. Tady bych se na tvém místě neptala, protože se dozvíš samé hrůzy. Vezmu to jen stručně - za chvilku přijdou děti. Ta matematika má naprosto stejný obsah učiva(děti se učí počítat stejné věci, jako v klasice). Musí umět sčítat, odčítat, násobit, dělit, řešit slovní úlohy, zaokrouhlovat atd…je to pořád počítání. Rozdíl je jen v přístupu k dítěti a v nabídce možností. Z Hejného se dělá bůh ví jaký převrat, přitom jde jen o to, aby se dítěti nabídlo víc, aby si mohlo vybrat, aby se učilo tak, jak jemu to vyhovuje, přitom se učilo důkladně a efektivně. Školu vybírej podle osobnosti paní učitelky, blízkosti bydliště - jakou metodou se děti učí číst pro tebe přece taky není rozhodující faktor. A o co je čtení méně důležité než počítání?

Já se v ní snažím hledat také pozitiva, protože syn do té školy chodit chce, jen mě zarazilo, že místo čísel se sčítají myši a výsledkem jsou kočky a slepice. To mi někde do hlavy. :think: :think:
Byla jsem zvyklá na čísla. Že 1+1=2…a ne :mouse2:+:mouse2:=:cat2:?
A třeba klasické rýsováni? Existuje v této metodě kružítko, trojúhelník s ryskou atd?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
21402
20.1.20 07:51
@J_Doe píše:
Vsechny moje deti prosly / prochazeji Hejneho metodou. Za me super! :palec:
Myslim, ze k teto metode jsou skepticke hlavne ty maminky, kterym matika moc nesla. Nebo ty, ktere mely opravdu velkou smulu na ucitelku.

Ano, to máš pravdu. Žádná metoda nezaručí jedničky z matematiky už vůbec ne bez práce. Tam, kde není dáno, tam kouzelné schopnosti nemá. Na druhou stranu, když dítěti matematika nejde a učí se Hejného metodou, je to dobrý důvod, proč mu nejde.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
17590
20.1.20 07:52

Pro me nejde o rozsah uciva, to je asi stejne, aspon priblizne. Ale deti jsou obecne v pocitani vyrazne pomalejsi ( vidim na svem diteti, diteti zname, tvrdily tri ucitelky na viceletem gymnaziu, nezavisle na sobe), protoze nemaji ten dril a odvozuji, nasobilka rozhodne neni ani zdaleka tak rychla. Pak napr. absence zapisu ( coz je treba pro me dite, ktere se ve vlastnich vypoctech klidne ztrati, prestoze je ma spravne, je prusvih…). Asi bych tech vyhrad mela vic…
Me dite nema s matematikou problem, ale nemelo by ho ani s klasikou, chape rychle, logika v pohode, byla by pro nej ale lepsi klasika. Jine dite to muze mit jinak.
A MMCH, me matika sla a dite ma z matematiky jednicky. Mam ale deti dve a moznost srovnavat.

Příspěvek upraven 20.01.20 v 07:54

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12616
20.1.20 07:52

@GDmimino Kde sčítají myši?
Syn má v první třídě taky Hejného a sčítá čísla případně kostičky nebo puntíky. 8o

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11877
20.1.20 07:52

@GDmimino cože? Myš+myš=kočka? :jazyk: tak to taky nechápu :mrgreen:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
334
20.1.20 07:53

U nas pani ucitelka kombinuje klasiku a Hejneho. Je to v klidu. Jenze synovi nedela matika zadne potize. Kdybych se tak ucila ja, byla bych uplne ztracena. Na me plati, na nic neprichazet a mit rovnou vzorec. Vim, ze na strednich skolach maji problemy prave ti, kteri jsou meho razeni a moc na matiku nejsou. Komu matika jde, chyti se tak jako tak. Jinak souhlasim, ze zalezi na uciteli.

Příspěvek upraven 20.01.20 v 07:55

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
20.1.20 07:54
@Flyingfrog píše:
@GDmimino Kde sčítají myši?
Syn má v první třídě taky Hejného a sčítá čísla případně kostičky nebo puntíky. 8o

Stáhla jsem si příručku, abych věděla o co jde.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
21402
20.1.20 07:55
@GDmimino píše:
Já se v ní snažím hledat také pozitiva, protože syn do té školy chodit chce, jen mě zarazilo, že místo čísel se sčítají myši a výsledkem jsou kočky a slepice. To mi někde do hlavy. :think: :think:
Byla jsem zvyklá na čísla. Že 1+1=2…a ne :mouse2:+:mouse2:=:cat2:?
A třeba klasické rýsováni? Existuje v této metodě kružítko, trojúhelník s ryskou atd?

Rýsování děláme hodně, jednak techniku, jednak pochopení vztahů - to se dělá víc než v klasice. Tu jsem učila třeba dvacet let, mám srovnání. Práce se zvířátky je kapitola sama pro sebe, je úplně boží. Není to místo sčítání čísel, ale je to předstupeň k rovnicím a k jejich úpravám. Umožňuje dětem hluboké pochopení ekvivalentních úprav. Bohužel tomu rodiče nerozumí a odsuzují to jako nesmysl. Je to škoda.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
516
20.1.20 07:55

Já jsem učitelka, na škole se podle toho jedna třída učila, trochu o tom tedy vím. Bystré děti byly nadšené, ty matematicky nenadané přeřazovali jejich rodiče do jiné třídy. Moje děti do takové třídy v žádném případě nepůjdou.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12616
20.1.20 07:57

@GDmimino Aha, to jsem neviděla.
Nějak mě nenapadlo tu metodu zkoumat.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama