Zkušenosti s pojišťovnami - havarijní pojištění a povinné ručení

14925
10.8.20 22:04

Zkušenosti s pojišťovnami - havarijní pojištění a povinné ručení

Ahoj, rozhodl jsem se splatit předčasně spotřebitelský úvěr na auto, a tím mi skončí obě pojistky, které byly se smlouvou uzavřeny - havarijní a povinné ručení.

Takže budu uzavírat nové pojistky a budu vybírat pojišťovnu. Chci vybírat nejen podle ceny, ale taky podle konvenience (tedy „uživatelské přívětivosti“) a rychlosti vyřízení pojistné události.

Takže to mne zajímá: Jak rychle a bezproblémově která pojišťovna řeší pojistné události, zejména asistenci při nezaviněném poškození vlastního vozidla (havarijní pojištění) a taky zaviněnou nehodu (pojištění odpovědnosti).

Prosím o vaše zkušenosti

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
16555
10.8.20 22:12

Zatím nejlepší zkušenosti s Allianz. Celkově u nich likvidace škod probíhá bez problémů…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8883
10.8.20 22:44

Já mám jednu zkušenost z Uniqa, havarijní pojištění na leasingové vozidlo-srážka se zvěří. Auto jsem odvezla do autorizovaného servisu a ten vše bez jediného mého přičinění vyřídil (jen jsme odevzdala protokol od Policie). Druhou u Allianz, poškození vozidla v zahraničí (Německo, vozidlo odřené při parkování) a vyřízeno také hladce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14925
11.8.20 12:18

@Janli @Aduš8 Děkuju! :kytka:

Takhle: Jak to probíhá při nezaviněné nehodě? Ony totiž někdy pojišťovny viníka (má-li vůbec viník povinné ručení) na to mají spoustu času. Podle zákona čtvrt roku od vyúčtování škody, pak můžete účtovat poplatky z prodlení. Poskytuje některá pojišťovna v rámci havarijního pojištění tu službu, že vám auto nechá opravit - až na spoluúčast - na své náklady, které pak účtuje pojišťovně viníka (resp. ČKP v případě, že viník nemá povinné ručení) a vy pak účtujete pojišťovně viníka jen tu spoluúčast?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16555
11.8.20 18:49

U allianz funguje velmi dobře přímá likvidace, kdy ty nic neřešíš s pojišťovnou viníka nehody, ale s allianz a ti si následně inkasují peníze z viníka nebo jeho pojišťovny. Máš tam nárok i na náhradní vozidlo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14925
11.8.20 20:00
@Janli píše:
U allianz funguje velmi dobře přímá likvidace, kdy ty nic neřešíš s pojišťovnou viníka nehody, ale s allianz a ti si následně inkasují peníze z viníka nebo jeho pojišťovny. Máš tam nárok i na náhradní vozidlo.

Díky, to se mi líbí. Navíc - mám celkem malý nájezd a u Allianz prý platí „čím míň jezdíš, tím míň platíš“. Jen by mne zajímalo, jak se ten nájezd sleduje. Kdybych třeba změnil zaměstnání a místo home office dojížděl denně do práce, tak se mi nájezd zvýší. Sleduje se to nějak pozpátku a pokud se zvýší nájezd, tak zvednou pojistku? Podvod by to nebyl, protože se dopředu nemůžu zavázat, že budu mít stále malý nájezd. Mám nové auto, cca 9 měsíců a stav tachometru je cca 3000 km. Čili, když to extrapoluju, tak 4000 km/rok. Ale nemůžu prohlásit, že to tak bude i v budoucnu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16555
11.8.20 20:07

@eumedon tuším, že se tam dodávají fotografie tachometru a pokud jsi nájezd přetáhl, tak platíš doplatek, ale to ti ověřím.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
992
14.8.20 10:46

@eumedon Při uzavření smlouvy se do internetové aplikace nahraje pod číslem smlouvy fotka tachometru. Po 9 měsících Allianz vyzve klienta k opětovnému nafocení a dle nájezdu dopočítá nájezd za rok. Pokud je menší, vrací se, pokud větší, doplácí se, je to zhodnoceno na návrhu pojistného pro příští pojistné období.
Když je to na hraně, je lepší tam dát o kategorii vyšší nájezd.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
992
14.8.20 10:50

@eumedon Ještě k tomu nájezdu. To by odpovídalo hranici 5.000,– km, další je pak 7.500.
U smlouvy je pak jako příloha tabulka, kde je vidět v % sleva nebo přirážka dle ujetých km.
Pochopitelně je zakázáno fotky jakkoli upravovat a v poj. podmínkách jsou klauzule typu, že si kdykoli může Allianz ověřit ten tachometr.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3455
14.8.20 10:56
@Janli píše:
Zatím nejlepší zkušenosti s Allianz. Celkově u nich likvidace škod probíhá bez problémů…

Podepisuji, s Allianz jsem nikdy nezažil žádný oser, o jiných pojišťovnách to bohužel říct nemohu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16555
14.8.20 14:01

@romankolar tak jsi byl rychlejší… ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14925
14.8.20 14:26

No, takhle: Moje první nehoda v tomto tisíciletí byla v roce 2016, kdy mi řidič nedal přednost na stopce a vjel mi tam (ještě tak šikovně, že dost dlouho stál najetý šikmo do křižovatky a rozjel to, když sem byl 20 metrů od něj a jel jsem 70. Viník se neměl k tomu, aby nehodu oznámil své pojišťovně, tak jsem to oznámil sám. No, o mrtvých jen dobře, už je prý po smrti. Operátorka Allianz se mnou po telefonu vyplňovala formulář, zpovídala mne, což trvalo asi půl hodiny.
Dal jsem to do smluvního servisu Allianz, likvidátorka to hrála na totálku, ale furt se neměla k tomu, aby se na to podívala. Furt tam byl stav, že to budou řešit jako totální škodu, furt to neřešili a zdůvodňovali to tím, že viník se neobtěžoval zajít na pojišťovnu. Dost jsem protelefonoval, když jsem toho viníka upomínal.
Tak jim v tom servisu došla trpělivost a začali to opravovat, čímž byla totálka pasé.

Akorát taky, že mi tvrdili, že poškozená (zdeformovaná) je jen levá přední poloosa, ale vyměnit musí obě, protože kdyby byla jedna půlka řízení stará a druhá nová, tak by se auto chovalo nestandardně. Ale protože je poškozená jen jedna poloosa, tak mi prý pojišťovna zaplatí jen jednu a druhou si budu muset zaplatit sám.

Což je samozřejmě nesmysl, a to hned ze dvou důvodů:
1: Když jsem nucen kvůli nehodě vyměnit obě poloosy, musí mně pojišťovna zaplatit obě poloosy. A jsem nucen, protože oprava auta nesmí skončit tak, že se bude v provozu chovat nestandardně. Výměna druhé poloosy za novou není moje volba kvůli zhodnocení vozidla na účet škůdce, potažmo jeho pojišťovny, ale uvedení do původního stavu, kdy se auto chovalo na silnici standardně.

2. Mimoto se obě poloosy dodávají v páru, jako jeden díl, jak mi nakonec technik řekl.

Ale to je spíš neznalost toho v tom servisu, než pojišťovny. Nicméně, zatímco náhradní vozidlo účtovali pojišťovně oni, opravu jsem musel zaplatit a účtovat pojišťovně sám, přestože jsem jim vytiskl judikaturu.

Druhá nehoda byla s autem manželky, kdy jsem jel po kruhovém objezdu, byla chumelenice a řidička do mne narazila, když mi nedala přednost na kruhovém objezdu. To bylo tuším v roce 2017 v prosinci, snad. Pojišťovnu měla ČPP. Oznámit jsem jí to musel sám, protože viníci se často nemají k tomu, aby to své pojišťovně oznámili. Po zkušenosti s Allianz jsem zašel na pobočku, abych neprotelefonoval. Na ČPP paní za přepážkou zajímalo, jestli to nebylo na parkovišti (nevím proč, i nehoda na parkovišti, pokud je veřejně přístupné, se ze zákona řeší jako dopravní nehoda, ne jako obecná škodní událost).
Dal jsem to do jejich smluvního servisu, a tam zase neměli vhodné náhradní vozidlo.

No a teď poslední nehoda, viník mi rozbil zpětné zrcátko a ujel, ale měl jsem to na kameře a svědkyně, která jela za mnou zastavila a volala policii. Na kamerovém záznamu je čitelná SPZ. Takže policejní potvrzení o účasti na nehodě a řeším to s ČKP místo pojišťovnou viníka, poněvadž viník nemá povinné ručení. Problém byl trošku s policií (dostrkat je k tomu potvrzení, když viník nemohl sehnat zelenou kartu - nakonec jim ukázal tu, kterou od AXY získal s návrhem smlouvy, kterou ale neuzavřel zaplacením pojistného) a s financující společností, která mi poskytla menší úvěr na dofinancování, abych se nevydal z peněz (vysvětluji si to tím, že v Praze je přezaměstnanost, takže zaměstnavatelé tam musejí vzít zavděk i lemply, kteří profesionálně řeší pojistné události kolem aut, ale nevědí, co je to Česká kancelář pojistitelů). Nedovedli mi říci, jak vyplnit jejich vlastní formulář na devinkulaci v případě, že auto viníka je nepojištěno, takže škodu jsem uhradil ze svého a budu ji uplatňovat u ČKP. Nakonec mi dali svolení k úhradě nákladů pro Pojišťovnu VZP, a. s., i když jsem jim asi ve čtyřech nebo pěti e-mailech psal, že to řeším s Českou kanceláří pojistitelů, poněvadž viník nemá uzavřeno povinné ručení. Ze společnosti Contin s. r. o., která zastupuje ČKP, mi přišel e-mail, že to nevadí.

Což mne pohnulo k předčasnému splacení úvěru, poněvadž fakt nestojím o to, abych se ke všem mrzutostem a starostem, které i nezaviněná nehoda přináší, ještě handrkoval o samozřejmosti s lemply, kteří neznají zákony, se kterými mají pracovat a ani nejsou ochotni se do nich podívat. Prostě v tom ústředí leasingové společnosti v Praze mají naprosto katastrofální komunikaci s klienty a sedí tam lemplové neochotní pohnout prdelí a mozkem, pro které je klient póvl. Nevadilo by mi to, kdybych měl zaručeno, že od nich nikdy nic potřebovat nebudu, jenže součástí smlouvy je vinkulace pojistných plnění ve prospěch věřitele.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14925
19.8.20 13:29

A co ČSOB pojišťovna? Zajímá mne, jestli plní, když se stane pojistná událost. Tedy havarijní pojištění a povinné ručení.

Jde totiž o to, že ve srovnání podle srovnávací kalkulačky mi vychází na mé parametry nejlevnější (Slavii a Triglav jsem myslím vynechal). U Allianze bych nevyužil 10 % slevy za závazek opravovat při pojistných událostech auto výhradně ve smluvním servise pojišťovny, a to z tohoto důvodu:

Mám nového Renaulta, je v záruce a v záruce je 5 let od prodeje. No, a podmínkou záruky je servisování v certifikovaných opravnách Renaultu. Jenže ty se v mém okolí nekryjí se smluvními servisy Allianz, takže jsem volal na zákaznickou linku Renaultu, a tam mi řekli, že by to představovalo schraňovat veškerou dokumentaci od oprav jiných servisech pro doložení, že byly provedeny v soulady se standardy Renaultu.

Takže si dovedu představit situaci, že reklamuju nějakou závadu u Renaultu, a dozvím se, že byla způsobena chybnou opravou v Renaultem necertifikovaném servisu. Ten servis to samozřejmě bude popírat a já jako laik budu za… Ne, to je právě ta situace, které se chci vyhnout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama