Změna zdravotní pojišťovny - osoba pečující o děti

sao
1644
22.11.20 13:20

Změna zdravotní pojišťovny - osoba pečující o děti

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je tu někdo s podobnou zkušeností, nebo někdo kdo se v této oblasti vyzná, a napsal mi, na co se můžu v této situaci připravit.
Jsem osoba celodenně pečující o děti, a to již asi 2 roky. Tenkrát jsem tuto skutečnost včas hlásila na zdravotní pojišťovnu, protože v tomto případě za mě hradí zdrav. pojištění stát. Vše bylo v pořádku až do června letošního roku, kdy jsem i s dětmi přešla k jiné zdravotní pojišťovně. Předevčírem mi od této naší nové zdravotní pojišťovny dorazil dopis, že již několik měsíců není znám plátce mého pojistného, a že mám doložit, kdo je tím plátcem (např. potvrzení od zaměstnavatele). Jinak mi vzniká celkem vysoký dluh. Po celou dobu jsem stále osoba pečující, stejně jako v době, kdy jsem byla u té původní pojišťovny, a netušila jsem, že se to při změně pojišťovny musí hlásit znovu, i na tuto novou pojišťovnu. Myslela jsem, že si to pojišťovny předají mezi sebou. Změna pojišťovny proběhla tak, že u nás byl tuším začátkem letošního roku pán z této nové pojišťovny, který dělal v podstatě „nábor“ a já se nechala přemluvit. Tvrdil, že změna proběhne v červnu automaticky a já už se o nic nebudu muset starat. V tom červnu jsem pak byla zdravotně indisponovaná, takže jsem jen založila nové průkazky pojištěnců, které přišly poštou, do peněženky, a uvažovat nad tím, že bych měla ještě někde něco hlásit, bylo to poslední, co mě v tu chvíli napadlo. Zítra si tam budu volat a situaci řešit, ale mám hrozný strach, že teď, před Vánoci a zároveň před porodem, budu ještě platit dluh na zdravotním pojištění :(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
gulas.medovy
22.11.20 13:47

Nejsem osoba pečující, ale samoplátce. Pojišťovnu jsem měnila v průběhu života mnohokrát, ale raději jsem vždy všude a vždy opakovaně hlásila/dokládala všechny potřebné informace o mojí osobně. Na nikoho bych se v tomto směru slepě nespoléhala. Navíc většina pojišťoven má svůj on-line systém, kde si můžeš podobné informace bez problémů zkontrolovat, pokud si vyžádáš přístupové údaje. Je to zároveň i prevence toho, aby ses do podobné situace nedostala. A přístup k internetu evidentně máš, stačilo by ho používat i na praktické záležitosti. Zajímalo by mě, u jaké jsi aktuálně pojišťovny.

  • Citovat
  • Nahlásit
sao
1644
22.11.20 15:26

@gulas.medovy Na stránky své nové pojišťovny jsem samozřejmě koukala již mnohokrát, informace z této oblasti tam ale nejsou, a nikdy v životě jsem tohle řešit ještě nemusela, pojišťovnu jsem měnila úplně poprvé v životě. A jak už jsem psala, v době, kdy ke změně došlo, jsem byla dlouhodobě zdravotně indisponovaná, tzn. že jsem dlouhodobě ležela, byla na tom dost blbě a řešila zcela jiné starosti. Ke změně došlo automaticky, mně jen přišly kartičky, které jsem založila do peněženky a nebyla schopná, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, cokoliv dále řešit. Prostě mě to v tu chvíli ani nenapadlo. Když už jsem byla po zdravotní stránce v pořádku, změna pojišťovny byla již dávno zapomenuta a řešily se miliony jiných problémů. Holt jsem jenom člověk. Mně zajímaly zkušenosti s touto konkrétní situací, nebo rady lidí, kteří se v této oblasti orientují a dokázali by mi říct, co mě čeká. Že je někdo dokonalý a nikdy v životě na nic nezapomněl nebo neudělal nějakou chybu, jsem číst opravdu nepotřebovala, děkuji.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
gulas.medovy
22.11.20 15:44
@sao píše:
@gulas.medovy Na stránky své nové pojišťovny jsem samozřejmě koukala již mnohokrát, informace z této oblasti tam ale nejsou, a nikdy v životě jsem tohle řešit ještě nemusela, pojišťovnu jsem měnila úplně poprvé v životě. A jak už jsem psala, v době, kdy ke změně došlo, jsem byla dlouhodobě zdravotně indisponovaná, tzn. že jsem dlouhodobě ležela, byla na tom dost blbě a řešila zcela jiné starosti. Ke změně došlo automaticky, mně jen přišly kartičky, které jsem založila do peněženky a nebyla schopná, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, cokoliv dále řešit. Prostě mě to v tu chvíli ani nenapadlo. Když už jsem byla po zdravotní stránce v pořádku, změna pojišťovny byla již dávno zapomenuta a řešily se miliony jiných problémů. Holt jsem jenom člověk. Mně zajímaly zkušenosti s touto konkrétní situací, nebo rady lidí, kteří se v této oblasti orientují a dokázali by mi říct, co mě čeká. Že je někdo dokonalý a nikdy v životě na nic nezapomněl nebo neudělal nějakou chybu, jsem číst opravdu nepotřebovala, děkuji.

Aktuálně máme celá rodina pojišťovnu 205 a tyto údaje v přehledu osobního výpisu na portálu běžně dostupné jsou. Jsou tam veškeré osobní údaje, výpisy úhrad i STATUS POJIŠTĚNCE. Manžel tam má jako zaměstnanec uvedeného zaměstnavatele, který za něj pojištění hradí. U všech pojišťoven se to jmenuje „portál zdravotní pojišťovny“. Jediná pojišťovna, u které si nejsem jistá, jestli podobnou službu nabízí, je VZP. Nejde o žádné dohledávání na stránkách pojišťovny. Ty bys tam měla mít tento status: L – Osoby celodenně, osobně a řádně pečující alespoň o jedno dítě do 7 let věku nebo nejméně o dvě děti do 15 let věku. Za tvoji počítačovou a finanční negramotnost nemohu :mavam:

  • Citovat
  • Nahlásit
18821
22.11.20 15:49

@sao No, zítra hned zavolej nebo dojdi na tvojí pojišťovnu a zeptej se. Mně tenkrát vypadl rok, i když jsem byla student. Zavolala jsem a oni už si to vyřešili a navedli. Tady stejně víc nevyřešíš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
sao
1644
22.11.20 16:04

@P4ja To vím, že nevyřeším. Jen jsem se chtěla dopředu informovat, na co se zítra připravit. Kalendář povinností a úkolů na následujících pár dní mám plný, tak co dalšího tam budu dopisovat 🙈 Každopádně díky za odpověď, docela mě uklidnilo, že i roční výpadek šel vyřešit zpětně, aniž by ti vznikl dluh. Budu doufat, že i u mě to dopadne dobře.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18821
22.11.20 16:30
@sao píše:
@P4ja To vím, že nevyřeším. Jen jsem se chtěla dopředu informovat, na co se zítra připravit. Kalendář povinností a úkolů na následujících pár dní mám plný, tak co dalšího tam budu dopisovat 🙈 Každopádně díky za odpověď, docela mě uklidnilo, že i roční výpadek šel vyřešit zpětně, aniž by ti vznikl dluh. Budu doufat, že i u mě to dopadne dobře.

Tak uvidíš, co ti řeknou. Možná jim bude stačit nějaké čestné prohlášení. Můj roční výpadek byl způsobený bordelem na pojišťovně, ne mojí chybou. U tebe je to trochu jiné. Nebo třeba zjistí, že to tam někdo taky zapomněl dopsat. Ale za slušné zeptání nic nedáš. Nicméně počítej, že se tam dovolat je umění. :,(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
sao
1644
22.11.20 16:51

@P4ja Aha, no já si myslím, že v mém případě to bude moje chyba, já jsem to měla nahlásit. Holt ke změně pojišťovny došlo v blbou dobu, za normálních okolností bych si asi hned zjišťovala, co a jak, co kde hlásit atd., ale tenkrát jsem na tom byla opravdu špatně, a to nejen fyzicky, ale i psychicky, a vůbec jsem si tu samotnou změnu pojišťovny ani neuvědomila, šlo to tenkrát úplně mimo mě. Vzniklo mi takhle mnoho jiných restů, takže jakmile mi bylo trošku líp, řešila jsem tolik vzniklých průserů, že už mě ani nenapadlo, že jsem vlastně ještě měnila pojišťovnu a že jsem vlastně měla něco hlásit… Mazec, no. Já doufám, že to půjde vyřešit, aniž bych musela platit dluh, i když je to mojí chybou. V této debilní době, v kombinaci toho všeho dalšího, co teď řeším, by dluh na zdravotním pojištění byl asi poslední hřebík… :roll: Jo, a snad se mi podaří se dovolat, to je taky pravda…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat