Zoufalá z učení němčiny, jak jste se naučili německý jazyk

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
6.5.22 06:53

Zoufalá z učení němčiny, jak jste se naučili německy

Ahoj,
zbývá mi poslední rok VŠ. Do státnic musím udělat zkoušku z němčiny (úroveň B1, poslech, esej, ústní zkouška, gramatická cviceni).
Němčinu jsem měla ctyri roky na střední (učitelka to moc nehrotila, takže jsem se prakticky nic nenaučila). Navíc já na jazyky nejsem a byla jsem ráda, že jsem udělala anglictinu.

Nyní žádné prezenční hodiny nemáme (studuji dálkově). Snažím se tedy naučit německy sama (za pomoci doporučené učebnice). Na doučování upřímně nemám peníze (jsem na RD), takže bych to chtěla nejlépe zvládnout bez něho.

Chtěla jsem se zeptat, jestli se někdo zvládl takto naučit německy. Jak si pamatujete všechny ty gramatické pravidla? Skloňování členů, přídavných jmen, zájmen,… Trvá mne dlouho než si řeknu, co to je za rod, co to je za pád a pak si vzpomenu, jaká tam má být tedy koncovka. S tím souvisí, že si nepamatuji rody podstatných jmen. Vůbec mi to neleze do hlavy. Neumím si představit, že plynule mluvím a u toho vše dobře skloňuji :D

No tak jsem si postěžovala a jdu se zase učit :lol: S žádným jiným předmětem nemám problém a štvalo by mě, kdybych po letech studia vyhořela na blbe němčině :zed:

Jinak zkoušku budu mít v lednu. Když se nepovede na žádný ze tří pokusí, tak mám ještě dva pokusy těsně před statnicema (květen 2023).

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2352
6.5.22 07:01