Zvláštní chování dítěte ve školce

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Klara178
Povídálka 31 příspěvků 15.12.17 18:11
Zvláštní chování dítěte ve školce

Dobrý den, prosím o radu. Mám syna, 3 roky, 7 měsíců. Od září chodí do školky. Pokusím se popsat jeho problém a byla bych moc ráda za nějakou radu. Syn je velmi živý, motoricky zdatný, začal chodit už na deseti měsících, je hodně živý, paličatý, nepoddajný, je to s ním někdy velmi náročné. Ale to by nebyl ten hlavní problém. Starosti mě dělá, že syn mluvil donedávna a stále mluví hlavně v echoláliích, teprve nedávno začal dělat pokroky a začal si tvořit svoje věty, sice takové jednoduché, oznamovací, kde co je, co by chtěl apod. Dorozumět se s ním dá, ale nedá se s ním vést dialog, pokud se ho na něco zeptám, prakticky nikdy neodpoví ( např. co bylo ve školce, co jedli, jestli byli venku apod. ). Jinak se ale chová zcela normálně. Ovšem učitelky ve školce mi tvrdí, že syn není v pořádku, mají podezření na autismus, nehraje si s ostatními dětmi, nekomunikuje ani s učitelkami, nezapojuje se do činností, pořád opakuje jen věty z pohádek, nebo z reklam, jednu větu třeba patnáctkrát za sebou. Má tam své rituály, zavírá stále dveře, při změně činnosti si olizuje ruce, vadí mu hodně dětí na malém prostoru, vadí mu změny apod., plus ta jeho mluva…Doma se ale až na tu mluvu chová zcela normálně, komunikuje s námi v jednoduchých větách ( na otázky ale neodpovídá ani doma, to je pravda), jinak změny mu nevadí, doma se hodně zapojuje, na hřišti s dětmi, pokud jich tam je jen pár si hraje…myslíte že by se mohlo opravdu jednat o autismu nebo by bylo i jiné vysvětlení, proč se ve školce takto chová?? jinak je syn motoricky zdatný, bystrý, mluví hezky, čistě, má výbornou mechanickou pamět, dobře se učí básničky. Jak říkám, doma opravdu až na tu jeho mluvu žádné autistické rysy nepozorujeme, ale prostě ve školce se prý chová takto. Nevím vůbec, co si o tom myslet.

Stránka:  1 2 3 Další »

Reklama

Reakce:
 
martina.se
Hvězda diskuse 56898 příspěvků 15.12.17 18:26

@Klara178 dítě může být ve školce zcela jiné, než je doma, to není nic nenormálního. Náš se např nezapojuje do her, nemá to prostě rád. Ale když se např lítá, tak to je zase jeho.. učitelka ho zná jinak. Osobně bych viděla velký problém v tom nemluvení a zjišťovala, zda rozumí textu :think: jako cizí člověk nedokážu posoudit, ale pokud potřebuješ, poradou se spec. pracovištěm nic nezkazíš ;)

 
Halamka
Závislačka 3330 příspěvků 15.12.17 18:44

Taky bych zkusila poradnu. Pokud je tam nejaky problem, muzete ho zacit resit /cim driv, tim lip/ a pokud ne, tak je to holt osobnost.
Mluveni bych urcite resila. Odbornik poradi nejake figle.

 
Helileli
Závislačka 2644 příspěvků 15.12.17 18:44

Pro mého mladšího dlouho neexistovala minulost, v tomhle věku když jsem se zeptala, co bylo k obědu, tak nechápal. Teď je mu 5 a nějakou dobu je všechno „včera“ a teprve poslední dobou se začíná trošku orientovat. V určitém věku mi též tvrdil, že ve školce nejedl, nespal, nešel ven, přitom jsem věděla, že to vše se normálně odehrálo.
Pokud teď začal tvořit věty správně, tak bych ho nechala a čekala, až to trochu vypiluje.

 
Pavlahar
Stálice 52 příspěvků 15.12.17 18:47

Máme podobný problém. Jen s tím rozdílem, že po narození druhého dítěte se začal projevovat i doma podobně jako ve školce. Pozoruju čím dál víc autistických projevu… :nevim: Pro jistotu už jsem ho objednala ke klinickému psychologovi. Pokud jde o poruchu autistického spektra, bude zřejmě vyžadovat jiný přístup…

 
Bong 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 15.12.17 19:18

Tak psycholog Ti to vyvráti, či potvrdí. Už jen pro Tvůj klid.

 
Klara178
Povídálka 31 příspěvků 15.12.17 19:39

My uz jsme u psychologa byli, bylo nam řečeno, ze o dětský autismus se podle ni nejedna, spise o nerovnomery vyvoj a pokud by to byl atypicky autismus nebo aspegeruv syndom, tak ze to se ukaze casem…radi vyckat…jenze ucitelky ze skolky to vidi jinak a mame se co nejdříve pry objednat k psychiatrovi…

 
AliTad
Kelišová 5238 příspěvků 15.12.17 20:00

@Klara178 Já bych na učitelky dala. Přeci jen mají zkušenosti a hlavně srovnání s jiným dětmi. Mě až s mladším synem došlo, že spousta věcí, které jsem u staršího považovala za normální, normální prostě nebyly.
Rozumí pokynům? Co znamená, že neodpovídá na otázky? Jen na ty z minulosti nebo obecně? Jak si hraje s dětmi na hřišti? Jak se doma zapojuje? Kdy začal ukazovat? Sdílí pozornost, chlubí se?

 
Klara178
Povídálka 31 příspěvků 15.12.17 21:33

@AliTad Děkuji za dotazy. Zkusím je zodpovědět, pokud máte nějaké zkušenosti a třeba mi poradíte, budu moc ráda.
Pokynům rozumí. Jedná se však o takové každodenní pokyny, které se často opakují, typu, obleč se, svlékni se, přines něco, podej něco, dej mi pusu apod. Když dostane nějaký nový pokyn nebo složitější pokyn, tak je vidět, že je zmatený a že neví, co se po něm chce. Jinak se ale dá říct, že běžným pokynům rozumí.
neodpovídá na otázky znamená, že on mi sdělí, co chce, co chce jíst, pít, oznamuje mi na procházce, kde co je, kde jsme byli a co jsme tam dělali apod., ale nedá se s ním vést dialog, na otázky neodpovídá všeobecně, jedinně na ty typu, chceš čůrat, kakat, jíst apod. to odpoví většinou ne nechci. Ale když se ho zeptám jak se mu líbí ve školce, co jedli, dělali, nebo když se ho oni na něco ptají, tak neodpoví nikdy. Učitelka říkala, že otázce rozumí, ale prostě z nějakého důvodu neodpoví.
S dětmi na hřišti si hraje zcela normálně, houpá se s nimi na houpačce, na kolotoči, honí se s nimi apod. Jde o to, že tam je těch dětí jenom pár, také nemá problém, ale 25 dětí na malém prostoru ve školce mu prý vadí…
Doma se zapojuje opravdu hodně, to udělal pokrok opravdu veliký, oproti dřívějšku. Vyklízí myčku na nádobí, u toho pokaždé řekne, na co který hrnek je, koupe mladší sestřičku, peče se mnou, vaří…
Ukazovat začal relativně dlouho, tak cca mezi rokem a pul a dvouma lety, řekla bych. Ted ukazuje naprosto bez problémů. Nevím teda, jak je to moc důležité, kdy začal ukazovat, ale ukazuje..
pozornost dlouho neudrží, třeba čtení knížek ho nebaví, jenom si prohlížet obrázky a pojmenovávat koho tam vidí. Ale s tím udržením pozornosti to mi nepřipadá nějak vážný, to spousta dětí v jeho věku, na to jsou ještě malé. dlouho pozornost neudrží. Ale ted v týdnu měli vánoční besídku a zatímco některé děti třeba po pár minutách odpadli, syn odzpíval a odříkal básničky celou besídku…

 
Klara178
Povídálka 31 příspěvků 15.12.17 21:36

@AliTad Děkuji za dotazy. Zkusím je zodpovědět, pokud máte nějaké zkušenosti a třeba mi poradíte, budu moc ráda.
Pokynům rozumí. Jedná se však o takové každodenní pokyny, které se často opakují, typu, obleč se, svlékni se, přines něco, podej něco, dej mi pusu apod. Když dostane nějaký nový pokyn nebo složitější pokyn, tak je vidět, že je zmatený a že neví, co se po něm chce. Jinak se ale dá říct, že běžným pokynům rozumí.
neodpovídá na otázky znamená, že on mi sdělí, co chce, co chce jíst, pít, oznamuje mi na procházce, kde co je, kde jsme byli a co jsme tam dělali apod., ale nedá se s ním vést dialog, na otázky neodpovídá všeobecně, jedinně na ty typu, chceš čůrat, kakat, jíst apod. to odpoví většinou ne nechci. Ale když se ho zeptám jak se mu líbí ve školce, co jedli, dělali, nebo když se ho oni na něco ptají, tak neodpoví nikdy. Učitelka říkala, že otázce rozumí, ale prostě z nějakého důvodu neodpoví.
S dětmi na hřišti si hraje zcela normálně, houpá se s nimi na houpačce, na kolotoči, honí se s nimi apod. Jde o to, že tam je těch dětí jenom pár, také nemá problém, ale 25 dětí na malém prostoru ve školce mu prý vadí…
Doma se zapojuje opravdu hodně, to udělal pokrok opravdu veliký, oproti dřívějšku. Vyklízí myčku na nádobí, u toho pokaždé řekne, na co který hrnek je, koupe mladší sestřičku, peče se mnou, vaří…
Ukazovat začal relativně dlouho, tak cca mezi rokem a pul a dvouma lety, řekla bych. Ted ukazuje naprosto bez problémů. Nevím teda, jak je to

 
AliTad
Kelišová 5238 příspěvků 16.12.17 13:13

@Klara178 S tou pozorností to určitě k věku patřit může. Nicméně ty ostatní věci - já bych byla opatrná a odborníka opravdu navštívila. Už jen proto, že jestli „něco“ najdou, je možné zažádat o asistenta, dítě umístit třeba do logopedické školky, kde je méně dětí, speciální pedagogové a dítě tam začne dělat velké pokroky.
Píšete, že si s dětmi hraje, houpe se na houpačce, tedy hraje si s dětmi nebo vedle dětí? Je schopný symbolické hry (na něco)?
To ukazování je důležité právě z důvodu sdílení pozornosti. Děti už kolem roku neustále na něco ukazují a vyžadují po okolí, aby ty věci pojmenovávalo. Náš starší začal ukazovat strašně pozdě, už si teda nepamatuji kdy, ale pozdě. Říká se, že nejpozdější termín je 1,5 roku. Starší má diagnostikovanou poruchu autistického spektra, v necelých 4 letech dětský autismus, nyní se to jeví spíše na Aspergerův syndrom.

 
Helen78
Kecalka 433 příspěvků 16.12.17 13:30

Ahoj, určitě navštívit odborníka. Syn chodil do školky s chlapečkem, který se taky dle učitelek choval „zvláštně“. Rodiče vyšetření zpočátku odmítali, protože syn se dle nich choval doma naprosto normálně. Nakonec k psychologovi šli ve 4 letech a chlapeček má aspergerův syndrom.

 
AliTad
Kelišová 5238 příspěvků 16.12.17 13:54

@Klara178 Další věc mě napadá: ptá se syn? Co to je, proč to je? Kolem tří let se už děti ptají právě i otázkou proč? Náš syn začal až před šestým rokem.

 
Klara178
Povídálka 31 příspěvků 16.12.17 17:27

Děkuji vám oboum za odpověď.
S dětmi si hraje, řekla bych že s nimi, ne vedle nich. Jedná se ale o situace kdy tam je jen pár dětí, to nemá očividně žádný problém. Prý mu vadí velký kolektiv na malém prostoru. Je fakt, že ty místnosti ve školce jsou dost malé a v jedné malé místonosti je najednou 25 dětí. Symbolická hra bych řekla, že ano. Zdá se, že fantazii má, často si na něco hraje. Mě právě učitelky pořád říkají, že se podle nich jedná o nějakou formu aspegerova syndromu. Já jsem si ale o aspegerově syndromu něco zjištovala a bylo mi řečeno, že ten se dá diagnostikovat až daleko později průměr je 8 let, u takhe malého dítěte se prý těžko rozliší, jestli se jedná o dětské chování nebo o poruchu. Jo a ještě jeden odborník mi napsal, že pokud by to byl tento syndrom, tak by se choval ve všech prostředích stejně. Možná mi o tom můžete říct něco víc.
Já jsem si se začátku myslela, že toho na něj prostě bylo jen moc. 26. sprna se mu narodila sestřička, byla jsem do 30. srpna v porodnici jen co jsme přišla domů, tak hned po víkendu šel do školky. Bral to těžce, brečel, učitelka si ho musela vzít do náručí a odešla pryč. za to bych si nafackovala teda, ni mi tvrdili, že je to normální, že si zvykne, že to takhle mají všechny děti, no neměla jsem se nechat. Pak pár dní řval, pak pochopil, že to asi nemá cenu. Ted tam chodí, ale zdá se, že to tam nějak přečká nijak mu to tam asi nevadí, ale vždycky vidět, že je rád, že pro něj přijdu, že může jít domů, je vidět, že doma se cítí dobře, hned pookřeje, je víc komunikativní. Ale je prostě už prosinec, a on se chová stále stejně, zas si nemyslím, že by byl tak důmyslný a simuloval tam autisktické chování. co se týče otázek, ptá se co to je, to ano, na proč se neptá. Vy s tím máte zkušenosti, mohla byste mi říct, co si o tom myslíte? jak se to projevovalo u vás a jak to nesete? já jsem na nervy jen z té představy, že by mu mohlo něco být. Máte můj obdiv. Já se nebojím o sebe, at je to jak to bude, my to zvládneme, ale děti jsou moje všechno a já bych nesnesla, kdyby byl jiný a pak to třeba šikanovali, nebo se nezapojil do normálního života, nebo nedejbože kdybychom tu pak už nebyli, co by s ním bylo. Já vím, že je to hodně předčasný a trapný myšlenky ale člověka prostě napadá spousta věcí…

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.12.17 17:41

@Klara178 ono je to složité a ošemetné.
Ty jsi na něj zvyklá, takže ti přijde normální, jak se chová. Učitelka má srovnání spousty dětí a osobně bych i byla ráda, že to řeší.
U nás ve školce se neřeší nic. Syn mluví špatně. Ve 3,5 letech má tak 40 slov. Taky moc neodpovídá na otázky. Někdy zvládne ano/ne, ale to jen u otázek, co opakujeme pořád. Ukazuje tak od 2 let palcem a jen něco, od 2,5 roku ukazuje „normálně“. Navíc je neposedný a našly by se u něj i auti rysy. Sama nevím, co je a není špatně. Jsem na něj zvyklá a přijde mi v pohodě. Určité věci, co popisuješ, dělá taky. S dětmi si taky snaží hrát, ale hraje si spíš vedle nich. Má staršího bráchu a toho teda hodně napodobuje.
Učitelky ve školce to neřeší, podle nich je v pohodě. Ony neřeší nic. Vím, že se synem ve školce je kluk, co tam je už 2. rok a s učitelkami dodnes nemluví a kolikrát jsem ho tam viděla udělat scénu a celkově se projevuje „jinak“, ale učitelky jsou v pohodě.
Pokud to vaše učitelky chtějí řešit, byla bych ráda. Navíc může dostat nějaký individuální plán a asistenta, což mi nepřijde vůbec špatné.

Stránka:  1 2 3 Další »

Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

Poslední články

Aktovky do školy pro prvňáčky i ostřílené školáky

Prázdniny se pomalu chýlí ke konci a s blížícím se počátkem září nastává i... číst dále >

Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice

Domluvit se anglicky nebo francouzsky, než půjde vaše dítě do školy? Za dva... číst dále >

Články z Expres.cz

Wow! Takhle sexy Petru Kvitovou asi neznáte: Trumfla i slavné topmodelky!

Úspěšná tenistka Petra Kvitová (28) je ve skvělé formě. Aktuálně to dokazuje... číst dále >

Wow! Takhle sexy Petru Kvitovou asi neznáte: Trumfla i slavné topmodelky!

Úspěšná tenistka Petra Kvitová (28) je ve skvělé formě. Aktuálně to dokazuje... číst dále >

Články z Ona Dnes

Módní bible Vogue přichází do Česka, titulní stránka patří Olze Havlové

Poprvé v historii se magazín Vogue objevuje v československé verzi. První... číst dále >

Třou se vám stehna o sebe? Pomohou pudry nebo speciální kalhotky

Letní počasí dokáže ženám s plnými křivkami způsobit i nepříjemnosti, o... číst dále >


Reklama