na přehled Encyklopedie

Která cvičení a sporty jsou vhodné v těhotenství?

Pohyb a cvičení jsou důležitou součástí zdravého těhotenství. Cvičení pomáhá bojovat se zácpou, dodává energii, působí na duševní naladění a zlepšuje svalový tonus. Dobrá fyzická kondice vás připraví na porod a pomůže se vrátit do formy po porodu.

Vhodné sporty v těhotenství


Nevhodné sporty v těhotenství


  • vrcholové sporty a maratony
  • kolektivní a kontaktní sporty
  • sport v nadmořské výšce nad 2500 metrů
  • druhy sportů, při kterých hrozí pád, náraz, otřesy – sjezdové a vodní lyžování, krasobruslení, energický aerobic
  • sprint, zvedání velké zátěže
  • potápění
  • skok do výšky, bungee jumping, parašutistika

Jak často cvičit v těhotenství?

Ideální je cvičit 3-4× týdně po 30 minutách. Zapojte do svého denního programu více procházek. V těhotenství nezačínejte s novým fyzicky náročným sportem. V tomto období se rovněž nesnažte zhubnout.

Pravidelně také doma provádějte cviky na uvolnění zad a posilujte pánevní dno. Pokud si nejste jistá, zda je určitý sport ideální pro vaše těhotenství, poraďte se se svým lékařem. Obecně platí, že v těhotenství jsou vhodná méně náročná cvičení.

Vrcholové sportovkyně by se měly sportu věnovat během těhotenství a následné poporodní doby pouze rekreačně.

Cviky si v těhotenství upravujte podle své kondice, rozsahu a schopnosti pohybu - více ve článku Cvičení v těhotenství.

Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Která cvičení a sporty jsou vhodné v těhotenství?"?