na přehled Encyklopedie

Hubnutí při kojení

Během kojení čekejte, že zhubnete nějaké to kilo. Často se tak vrátíte na svou předporodní váhu. Úbytek na váze by ale neměl být rychlý a masivní. Jak tedy na životosprávu během kojení?

Do mléka putují všechny živiny, které dítě potřebuje – bílkoviny, minerály, stopové prvky, voda a hlavně také tuk. Právě kvůli odvodu tuku z vašeho těla dochází během kojení k ubývání hmotnosti.

Pro správný chod svého metabolismu ale samozřejmě tuk potřebujete. Proto musíte zvýšené energetické ztráty doplňovat. Jako kojicí žena byste měla zvýšit svůj denní příjem o 500–600 kalorií.

Inspirujte se vzorovým jídelníčkem pro kojicí ženy:

Strava při kojení by měla být pestrá a bohatá na živiny. Přečtěte si, co jíst a co nejíst během kojení.

Cvičení během kojení


Stejně jako se cvičí v šestinedělí, neměla byste na něj zapomínat ani po něm. Choďte s kočárkem na procházky do přírody, vyzkoušejte domácí posilování nebo jógu. Vhodná je také jízda na kole. Tak si své tělo udržíte pružné a ohebné a hlavně se budete cítit lépe.

Příliš pohybu ale také škodí. Velké námaze se tedy vyhněte. Do mateřského mléka se při ní totiž uvolňují hormony a další látky škodlivé pro miminko.

Zhubla jste velmi rychle, masivně a necítíte se dobře? Raději zajděte k lékaři, který odhalí příčinu vašich zdravotních problémů, případně předepíše vhodné léky či homeopatika.

Podívejte se na video o hubnutí po porodu:

Diskuse o tomto tématu:

 Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Hubnutí při kojení"?

Reklama


Reklama