Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Antibiotika, vliv na zuby

amartep se ptá 11.11.17

Dobrý den,

můj syn užíval rok a půl antibiotika ve formě sirupu jako zajišťovací léčbu. Od svého 3. měsíce až doteď. První zoubky měl v 6 měsících.

Chtěla bych se zeptat, jestli se zoubky mohou zkazit a jestli se to projeví třeba větší kazivostí atd.

Navíc od roku bojujeme s čištěním zubů, syn si nechce moc nechat čistit zuby, takže se u toho trošku „pereme“. Sladké moc nejí (bonbony, lízátka nedávám, čokoládu opravdu jen výjimečně), ale třeba nějaké buchty piškoty atd. jí.

Děkuuji za váš názor

Adam Šíma odpovídá 12.11.17

Dobrý den.

Antibiotika a příjem cukrů v potravě včetně pití jsou úplně rozdílné věci.

Předně nevím, JAKÁ antibiotika syn užíval. Penicilinová? Tetracyklinová?

Jedinou radu, kterou mám, je ČISTIT, ČISTIT, ČISTIT. Jak se podávání antibiotik (ne)projeví na vývoji tkání stálých zubů, to ukáže čas. Když ale nebudete čistit, zkazí se v každém případě.

S pozdravem Adam Šíma

MUDr. Jan Stuchlík a MDDr. Adam Šíma

Dentální klinika Jan Stuchlík
Telefon: +420 273 130 160
jan.stuchlik@dr­stuchlik.cz, adam.sima@drstuchli­k.cz
 www.drstuchlik.cz

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na eMimino.cz.

Reklama


Reklama