Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Časté nevolnosti, pocity na zvracení a omdlení

Anonymní se ptá 07.01.19

Dobrý den,

už několik měsíců mě trápí jeden problém, kterého se nemůžu zbavit. Tím jsou časté nevolnosti, lépe řečeno pocity na zvracení (nikdy jsem nezvracela za tu celou dobu), pocit na omdlení a je mi u toho šíleně úzko. Začne se mi v ústech hromadit spousta slin a když si párkrat odplivnu, přejde to. Někdy u toho začne bolet břicho. Stravuji se zdravě a denní příjem by měl být taky v pořádku. Cvičím, takže podle toho se snažím i brát vitamíny a tak dále.

Měla jsem před několika měsíci stresové období, kdy se mi tohle stávalo hodně často, ale teď si nepřijdu ve stresu a stále to zažívam. Těhotná bát nemohu, byla jsem cca před 3 měsíci na gynekologii a vše bylo v pořádku. Jedině piju méně, než bych měla. Ale nevím, jestli by to tím mohlo nějak být. Někdy to přijde ráno, někdy večer.

Budu ráda za každou radu, jak se toho zbavit.
Děkuji.

Mgr. Pavla Hájková odpovídá 22.01.19

Dobrý den,

děkuji za dotaz.
Mám za to, že by bylo vhodné nechat specializovaným vyšetřením zjistit Vaši glykémii, tedy hladinu cukru v krvi, protože to, co popisujete, by mohly být příznaky hypoglykémie (nemusíte mít vůbec cukrovku, ale můžete trpět hypoglykémií). Píšete o stresu, který tyto stavy opravdu můžete také podporovat.

Spojistost by to mohlo mít také s nízkým krevním tlakem a nedostatkem železa - vhodné také zkontrolovat obvodním lékařem.

Doporučila bych vyzkoušet koupit v lékárně preparát od fy Terezia - vitamin B6 + MAGNESIUM + meduňka a užívat alepsoň 2 tbl denně.

Zkuste také revidovat svůj jídelníček a načasování, kdy jíte. Pokud jste vystavená zvýšené psychické zátěži, je potřeba dbát na kvalitní spánek a dostatečně hodnotnou stravu = dostatek kvalitních tuků a bílkovin (nejlépe i živočišných) v jídelníčku (maso, masokostní vývary, luštěniny, oříšky, avokádo, olivový olej, kokosový olej, kvalitní máslo, sádlo), ze sacharidů především ovoce, méně celozrnné obiloviny a klasickému kynutému pečivu z bílé mouky a sladkostem se úplně vyvarovat. Mít po ruce v krabičce vždy malou svačinku (hrst přírodních ořechů - kešu, mandle, para, apod, semínek, sušeného ovoce) a nečekat, až přijde velký hlad.
Důležitý je také pitný režim, zde bych doporučila kromě filtrované vody a čaje roiboos také tekutý chlorofyl kapat do filtrované vody, (místo sirupu a různých šťáv), který dobře revitalizuje a dodává buňkám potřebný kyslík. Přes google je možné vyhledat několik internetových prodejců, osobně mám neraději tekutý chlorofyl od firmy Nature's Sunshine (Liquid Chlorophyll).

Tyto stavy mohou souviset také s celkovým vyčerpáním organismu, takže je dobré dbát na dostatečný odpočinek, relaxaci, snažit se omezovat stres.

Příjemný den,

Mgr. Pavla Hájková
klinická naturopatie
nutriční poradenství
fytoterapie
 www.prirozenekezdravi.cz

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na eMimino.cz.