Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Množství kalorií denně pro spalování, nikoliv hladovění

Mason94 se ptá 24.03.18

Dobrý den,

mám zaměřené body-in mašinkou, že můj bazální metabolismus je cca 1400 kcal na den. Je mi 23 let, 66 kg, 170 cm. Cvičím zhruba 3-5 krát týdně silové i kardio tréninky, plavání či běhání atp. Zároveň dělám sociálního pracovníka a pracuji s lidmi na vozíčku i fyzicky, takže více méně prosedím denně max 3-4 hodiny ze 12.

Potřebovala bych se zbavit tuku na břiše (naměřili mi asi 10 kg na břiše. Mám 96 cm přes břicho a cca 78 cm přes pas). Nepiju alkohol, jen opravdu výjimečně. Zvládam si počítat kalorie každý den i jídelníček atp.

Jen mě trosku mate - když mám bazal 1400 kcal, kolik teda těch kcal mám sníst, aby tělo nehladovělo, ale spalovalo?

V aplikaci Kalorické tabulky mi to ve dnech zátěže (fitka) píše snad i skoro 200 g sacharidů a mně to přijde strašně moc. (Typický příklad člověka, co se bojí, že moc jí). Bojuji hlavně se sacharidy, nevím, kolik jich tedy mám jíst ve dnech zátěže a kolik ve dnech, kdy necvičím. A kolika kcal se tedy mám ve dnech cvičení a dnech necvičení dopočítat.

Bílkoviny mám cca 65-80 g, tuky cca 20-40 g, vlákniny cca 30-40 g. (Jím fakt ukázkově, před několika lety jsem dělala více méně do kulturistiky, ale tam jsou jídelníčky jiné a drastické - superkompenzace atp). Jen ty sacharidy mi tam fakt teď nějak nesedí.

Chci jíst, aby to bylo udržitelné a zdravé a shodit to, co jsem po dvou letech po konci soutěžích nabrala.

Díky moc za jakoukoliv pomoc. Pracuji v zahraničí a není času se dostavit k poradci.

Daniela

Eva Hájková, MPH, MBA odpovídá 26.03.18

Dobrý den,

není potřeba počítat kalorie, pokud se stavujete kvalitě, variabilně, konzumujete čisté potraviny v bio kvalitě, nekonzumujete průmyslově zpracované potraviny (těstoviny, sýry, uzeniny, sušenky, cereálie apod.), průmyslově zpracovaný cukr, sůl a oleje, pak není důvod, proč byste nehubla (pokud tedy nemáte problém hormonální).

sacharidy nejsou potřeba - v přirozené podobě z ovoce, zeleniny a nezpracovaných obilovin a pseudobilovin je to v pořádku a klidně, pokud tedy cílíte na snížení sacharidů, můžete snížit až pod 100g na den a přidat kvalitní tuky (avokádo, kvalitní oleje, vepřové sádlo, máslo, ghee apod.)

Pokud byste chtěla zkonzultovat podrobněji, udělat analýzu jídelníčku, pak pracuji také online.

Mějte krásné dny,

Eva Hájková, MPH, MBA
Autorka knihy Hravě o živé stravě
 www.hrave-o-zive-strave.cz

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na eMimino.cz.

Reklama


Reklama