Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Mravenčení, trnutí v obličeji, hlavě, ataka

Fany97 se ptá 03.03.19

Dobrý den.

Na neurologii mi byla diagnostikovaná tetanie. Brala jsem antiepileptika 3 týdny. Pomohly mi na bolesti hlavy, jinak vše stejné. Pak už jsem je měla vysadit, že budu už mít hladinu upravenou, a s tím ostatním, že se musím naučit žít a tolerovat, jelikož nepřišly na příčinu, co mi to spustilo. Dělali mi EEG a CT mozku.

Pár dnů po vysazení jsem dostala zřejmě nějakou ataku. Šla jsem si večer lehnout a zabrněl mě jazyk na levé straně. Pak se na té samé straně přidal nos, koutek úst a tvář. Začala mi mravenčit levá ruka, hlavně dlaň a prsty. Pak přišly návaly do hlavy, trnutí, motání, pocit, že si pro mě jde smrt. Vylítla jsem z postele a vše se zintenzivnilo. Pak začaly už i nohy a partner volal rychlou, myslela jsem, že mám mrtvici. Je mi 21 let. Neustále mnou projížděla nějaká energie, podobná vybojům.

Tak teď mě čeká další vyšetření po doktorech, protože neurolog už mi ukončil léčbu. Tohle se mi stalo poprvé a já byla tak nadšená, že jsem z toho venku, a ono je to horší a horší. Od té doby, co jsem měla tu ataku, mám pořád návaly a musím se odreagovat něčím, aby to na mě nepřišlo.

Psychicky jsem úplně v pořádku, mám za sebou i ultrazvuk štítné zlazy, žil, dvakrát WB na boreliózu, různé odběry krve, RTG páteře a vše v pořádku. Moje potíže začaly bolestmi hlavy, kolen, únava, motání hlavy. K tomu se přidalo mravenčení končetin, a tváře, cukání a záškuby ve svalech všude po těle, občas jsem mimo. Z toho důvodu diagnostikovana tetanie. Teď se cítím opravdu hrozně, mám neustále navaly od té ataky, úplně jiné pocity než předtím. Tuhne mi pořád v čelisti nebo jinde po obličeji a zvláštní návaly do hlavy, jakoby trnutí nebo stavy, jako kdybych byla opilá. A neustále cítím jako výboje, které mi proudí tělem.

Prosím o radu, zda si myslíte, že mám opravdu tetanii.

Myslím si, že by bylo vhodné vyšetřit automimunitu apod., ale nikdo mě neposlouchá a ani jsem nedostala žádnou medikaci na tyto stavy. Jsem objednaná i k vám, ale až za dlouho.

Budu vám moc vděčná, pokud si uděláte čas mi odepsat.

Hezký den

MUDr. Radek Klubal odpovídá 11.03.19

Dobrý den,

Popisované neurologické obtíže mohou mít různou příčinu. Tetanie je popis obtíží, neboli příznak. Nejčastěji je výskyt tetanie spojován s nedostatkem hořčíku. Pokud jsou Vaše obtíže dlouhodobé a bez odezvy na podání hořčíku, pak je potřeba absolvovat podrobné neurologické vyšetření, zpravidla ve fakultní nemocnici. Je potřeba vyloučit například zmíněnou epilepsii. Neurologové by měli vyloučit i neuroinfekci a samozřejmě obávanou autoimunitu.

MUDr. Radek Klubal
imunolog, hlavní lékař Medicínského centra Praha

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na eMimino.cz.