Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Zvracení po Azytromycinu Sandoz v těhotenstvi

Anonymní se ptá 12.03.19

Dobrý den,

na začátku těhotenství mi byla nalezena při cytologii chlamydie trichomonas. Momentálně jsem v 15. týdnu těhotenství a paní gynekoložka mi předepsala na léčbu Azytromycin Sandos 500 mg. Měla jsem užívat 15 tablet, 1 tabletu po 12 hodinách. 5. den mi začalo být špatně a začala jsem zvracet, a tak mi gynekoložka řekla, že mám antibiotika vysadit, že jsou dost agresivní a že by těch 10 tablet, co jsem užila, mělo k vyléčení chlamydie stačit. Na internetu čtu, že se může azytromycin v těhotenství užívat, ale jen v menších dávkách.

Je možné, že jsem miminku ublížila? Ta dávka, co jsem měla, se mi zdá dost vysoká, když můj přítel se měl léčit jen 3 tabletami po 24 hodinách. Mám strašný strach, na kontrolu jdu až za týden.

Děkuji za odpověď

Jiří Škultéty odpovídá 13.03.19

Dobrý den,

máte pravdu, že popsané léčebné schéma je netypické, paní doktorka tedy asi měla nějaký důvod proč Vám jej takto rozepsala a měla by Vám to vysvětlit. Velice pravděpodobně by to miminku ublížit nemělo a je vhodné zopakovat test na přítomnost chlamydií 3 měsíce po léčbě.

MUDr. Jiří Škultéty
www.jstmedical.cz

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na eMimino.cz.