Asistenti pedagoga dotazy, rady

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
28.4.22 20:42

Asistenti pedagoga dotazy, rady

Dobrý den

Jsem AP ve 4.ročníku u kluka. Žák má problémové chování, vznikají konflikty se spolužáky, které sám vyvolává. Co se týče vzdělání, učiva, nemá žádné základy. Neumí psát velké písmena, násobení, koktá, o čtení ani neříkám.. Asistuji mu teprve rok, máme možnost ve škole i individuálních hodin, kde všechno od začátku zkoušíme. Psát písmena, násobení, čtení, ale myslím si, že jsme uz udělali velký kroky.

O co mi ale jde. Žák se v posledních měsících hodně změnil v chování. Dělá si ze všeho srandu, když ho učitelka vyvolá, řekne ji blbost nebo je drzý.
Dva dny zpátky, byl na záchodě celý nahý a hlavu si namáčel do mísy zachoda. Aby toho nebylo málo, hovínka rozetřel po dlaždičkách. Dnes ukradl boty klukovi z 9. třídy a říkal, že jsou jeho…
S paní třídní učitelkou jsme se shodli, že zavoláme maminku na poradu. Maminka bohužel nespolupracuje. Přijde do školy vždy, když se jí něco nelíbí a myslí si, že jejího syna šikanují, přitom on děti provokuje.. O kluka moc zájem nemá. Jde to i vidět. (Na svačinu má od začátku roku suchý rohliky, když si prdne nebo grgne neřekne pardon, nosí stejný věci i měsíc, přitom vím, že se špatně nemají… )

Nevíme jak s ním pohnout. Už máme strach z každého dne, co zase provede. Měli jste podobný případ? Jak by jste mi doporučili postupovat? Už jsem mu I řekla o paní ředitelce, že pokud takhle bude dál s chováním pokračovat, tak ji navštívíme.. zasmál se mi do tváře a říkal, že mu to je jedno, že už má 2jku z chování, protože zavřel žáka z 1.tridy na wc

Děkuji za rady!

Příspěvek upraven 28.04.22 v 21:29

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
39799
28.4.22 20:53
@Anonymní píše:
Dobrý den

Jsem AP ve 4.ročníku u kluka. Žák má problémové chování, vznikají konflikty se spolužáky, které sám vyvolává. Co se týče vzdělání, učiva, nemá žádné základy. Neumí psát velké písmena, násobení, koktá, o čtení ani neříkám.. Asistuji mu teprve rok, máme možnost ve škole i individuálních hodin, kde všechno od začátku zkoušíme. Psát písmena, násobení, čtení, ale myslím si, že jsme uz udělali velký kroky.

O co mi ale jde. Žák se v posledních měsících hodně změnil v chování. Dělá si ze všeho srandu, když ho učitelka vyvolá, řekne ji blbost nebo je drzý.
Dva dny zpátky, byl na záchodě celý nahý a hlavu si namáčel do mísy zachoda. Aby toho nebylo málo, hovínka rozetřel po dlaždičkách. Dnes ukradl boty klukovi z 9. třídy a říkal, že jsou jeho…
S paní třídní učitelkou jsme se shodli, že zavoláme maminku na poradu. Maminka bohužel nespolupracuje. Přijde do školy vždy, když se jí něco nelíbí a myslí si, že jejího syna šikanují, přitom on děti provokuje.. O kluka moc zájem nemá. Jde to i vidět. (Na svačinu má od začátku roku suchý rohliky, když si prdne nebo grgne neřekne pardon, nosí stejný věci i měsíc, přitom vím, že se špatně nemají… )

Nevíme jak s ním pohnout. Už máme strach z každého dne, co zase provede. Měli jste podobný případ? Jak by jste mi doporučili postupovat? Už jsem mu I řekla o paní ředitelce, že pokud takhle bude dál s chováním pokračovat, tak ji navštívíme.. zasmál se mi do tváře a říkal, že mu to je jedno, že už má 2jku z chování, protože zavřel žáka z 1.tridy na WC.

Přikládám jeho odpověď z Přírodovědy a něco z Matematiky, kde není schopný napsat čísla na řádek..

Děkuji za rady!

ještě můžete zkusit kontaktovat poradnu, která napsala asistenta, která dítě vyšetřuje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5979
28.4.22 21:07

Přesně, zkusila bych přes PPP, která vypsala AP

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15860
28.4.22 21:07

Co když se maminka pozná?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2805
28.4.22 21:09

Co má za diagnózu?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
58630
28.4.22 21:17

Dítě nemá otce? Když mamka nekomunikuje a nemá zájem. Tak jednat s ním. Školní psycholog. Zavolat do poradny a pokud rodiče nebudou dál spolupracovat. Tak prostě řešit i přes OSPOD. Že rodiče nespolupracují se školou.
Vím o specifickém dítěti, které bylo hned na prvním a opakovaně na druhém stupni umístěno na pobyt v psychiatrické nemocnici.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4326
28.4.22 21:17

Co když se v tom jeho máma pozná? Smaž aspon ty fotky. Toto bys fakt dělat neměla. Chápu, že je to s ním těžký, ale tady to fakt nevyřešíš. Máš kurz AP? Tam se učí, co dělat v takových případech. TU, výchovný poradce, ředitel, rodiče. Zeptej se ho, proč to dělá. A ten důvod ho nauč řešit vhodně. Chce pozornost? Ať ji má, ale pozitivní. Chce být machr? Nauč ho něco, co ostatní ocení, a zároveň mu vysvětli, že takto se akorát ztrapnuje. Atd… muzes mu stát za zadkem nonstop, aby neměl čas nikoho šikanovat ale drzost tím samozřejmě nevyresis… nicméně pokud mají rodiče školu na háku, bude k tomu stejně přistupovat i on. S tím nic nenadelas. Zkuste toho výchovného poradce, případně metodika prevence. Taky PPP nebo SPC, kam chodí. Je to peklo, mít toto ve třídě, ale je potřeba si uvědomit, že to dítě se takto chová z nějakého důvodu. A ten důvod nejspíš nebude to, že chce být sigr.. najít důvod a vyřešit. Pokud je problém v rodine, smůla, s tím nic moc nemůžete. Ale pokud je problém ve škole, lze to postupně zlepšit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15860
28.4.22 21:19

Jako promiň, hlavně, že ty jsi anonymní.
Rady jsi už dostala…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
55300
28.4.22 21:23

Dej to na FB, dockas se reakci, jak je to dite kreativni ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
58630
28.4.22 21:23

Tady si klidně postěžuj, že je to těžké. Ale nezacházej do detailů a nedávej fotky prácí, které dítě vypracovalo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
36952
28.4.22 21:33

Na řešení poruch chování je vhodnější než PPP středisko výchovné péče. Síť není tak hustá, ale najdi si nejbližší a obrať se tam.

@Anonymní píše:
Dobrý den

Jsem AP ve 4.ročníku u kluka. Žák má problémové chování, vznikají konflikty se spolužáky, které sám vyvolává. Co se týče vzdělání, učiva, nemá žádné základy. Neumí psát velké písmena, násobení, koktá, o čtení ani neříkám.. Asistuji mu teprve rok, máme možnost ve škole i individuálních hodin, kde všechno od začátku zkoušíme. Psát písmena, násobení, čtení, ale myslím si, že jsme uz udělali velký kroky.

O co mi ale jde. Žák se v posledních měsících hodně změnil v chování. Dělá si ze všeho srandu, když ho učitelka vyvolá, řekne ji blbost nebo je drzý.
Dva dny zpátky, byl na záchodě celý nahý a hlavu si namáčel do mísy zachoda. Aby toho nebylo málo, hovínka rozetřel po dlaždičkách. Dnes ukradl boty klukovi z 9. třídy a říkal, že jsou jeho…
S paní třídní učitelkou jsme se shodli, že zavoláme maminku na poradu. Maminka bohužel nespolupracuje. Přijde do školy vždy, když se jí něco nelíbí a myslí si, že jejího syna šikanují, přitom on děti provokuje.. O kluka moc zájem nemá. Jde to i vidět. (Na svačinu má od začátku roku suchý rohliky, když si prdne nebo grgne neřekne pardon, nosí stejný věci i měsíc, přitom vím, že se špatně nemají… )

Nevíme jak s ním pohnout. Už máme strach z každého dne, co zase provede. Měli jste podobný případ? Jak by jste mi doporučili postupovat? Už jsem mu I řekla o paní ředitelce, že pokud takhle bude dál s chováním pokračovat, tak ji navštívíme.. zasmál se mi do tváře a říkal, že mu to je jedno, že už má 2jku z chování, protože zavřel žáka z 1.tridy na wc

Děkuji za rady!

Příspěvek upraven 28.04.22 v 21:29
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19181
28.4.22 22:05

Když to čtu, tak mám dojem, že ten kluk má totálně nízké sebevědomí z neustálých neúspěchů. Takže když nikdy nemůže být nejlepší, tak je aspoň nejhorší. A chová se demonstrativně, aby na sebe upozornil. Zakladatelko, hledej na něm talenty a pracuj společně s učitelkou na jeho začlenění v kolektivu. Děti by měly pochopit, že on za svou diagnózu nemůže a snažit se mu pomáhat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2805
29.4.22 17:47
@MartinaIrena píše:
Když to čtu, tak mám dojem, že ten kluk má totálně nízké sebevědomí z neustálých neúspěchů. Takže když nikdy nemůže být nejlepší, tak je aspoň nejhorší. A chová se demonstrativně, aby na sebe upozornil. Zakladatelko, hledej na něm talenty a pracuj společně s učitelkou na jeho začlenění v kolektivu. Děti by měly pochopit, že on za svou diagnózu nemůže a snažit se mu pomáhat.

Jo, jo, to je taková hezká mantra. Bohužel to tak v praxi málokdy funguje. A taky záleží na tom, jak MOC je chování toho inkludovaného žáka pro ostatní obtěžující. Všechno by totiž mělo mít nějakou hranici. A to pro obě strany.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19181
29.4.22 18:37
@lucad77 píše:
Jo, jo, to je taková hezká mantra. Bohužel to tak v praxi málokdy funguje. A taky záleží na tom, jak MOC je chování toho inkludovaného žáka pro ostatní obtěžující. Všechno by totiž mělo mít nějakou hranici. A to pro obě strany.

Já vím. Je to hodně o přístupu učitele v kolektivu. A souhlas se vším ostatním. Na inkluzi nadává každá učitelka, co znám.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat