Manžel odmítá hlídat dítě

Anonymní
10.2.21 16:29

Covid a hlídání batolete

Ahoj, potřebovala bych nezaujatý náhled na následující situaci. Jsem na RD s dvouletým dítětem. Studuju dálkove poslední ročník na bc. plus ještě jeden kurz v rámci CZV. Výuka a zkoušky jsou o víkendu nebo během týdne, ale vždy až večer např. od 18 hodin. Manžel pracuje na HO, opravdu pracuje, neflaka se. V září loňského roku jsem měla domluvenou miniskolku na dva půl dny. Z důvodu Covidu byl manžel proti, aby tam dítě šlo. Domluvili jsme se, že jednou týdně budou dítě hlídat jeho rodiče, abych já mohla dělat věci do školy. To hlídání bylo pod podmínkou, že nebude dítě chodit do kolektivu, aby se nenakazilo. To jsem dodržela, nikam nechodime, maximálně ven do parku apod. Dítě prarodiče od září nehlídali ani jednou. Mě teď začíná poslední semestr, který bude velmi náročný. Plus náročný semestr v tom CZV. Prosila jsem může, jestli by si mohl vzít jeden den dovolenou, protože jeden den musím na výuku (on-line), je to povinné. On tomu nejdřív nevěnoval pozornost, že to prý nějak uděláme. A teď jak se to blíží za mnou přišel, že prý jestlie je to nutné na celý den. Bohužel ano je. Tak mi odvětil, že doufá, že tohle nebude 50× za rok. Přitom jsem se mu před tím snažila vysvětlit, že tohle je poslední den, kdy potřebuji být 100% on-line a přítomna. Pak už jen státnice a obhajoba. No a plus pak hledání práce a pohovory. Právě pro tyhle situace jsem tu školku chtěla, aby si nemusel brát volno. Jenže ne, má hrozný strach z Covidu. Což ok, beru. Jenže on naznačuje, že nechce aby šlo dítě do školky od září (3 bude mít v listopadu). Což ok, klidně budu další rok doma, pokud dostanu neplacené volno nebo se nějak se zaměstnavatelem domluvíme. Jenže pak poslouchám řeči, že si na mé vzdělávání nebude brát volno. Přitom studuji proto, abych mela po RD lepší uplatnění. Dostala jsem se do fáze, ze přemýšlím, že dítě dám od března do školky, tak jak bylo v plánu v září. Protože stejně budu potřebovat čas na uče