Poradna očního lékaře
MUDr. Vladimír Korda Ph.D.
Dobrý den, ráda bych se zeptala na Vaše zkušenosti. U mě to začalo bolestí břicha kolem pupíku a křeče. Pocit nafouknutí. Byla jsem u lékaře, zjištěn hnis v moči. Dostala jsem antibiotika cotrimoxazol. A teď k otázce, bolelo někoho z Vás u toho v podstatě celé břicho a extrémní plynatost? Děkuji za odpověď ![]()
@lucyus píše: Více
Asi docela „normální“ stav. Jak dlouho bereš antibiotika a bereš nějaké probiotika?
@lucyus píše: Více
Tak po pěti dnech už by to neměl být problém s infekcí, ale budeš mít ve střevech „vymlácenou“ mikroflóru. Užívej probiotika, dej si bacha na odstup od antibiotik. Taky bych si dával pozor co jíš, všechno co nadýmá ti teď nepomůže. A jestli to vnímáš jako problém koupil bych si třeba Espumisan, nebo tak něco. To by ti mělo s tím nafouknutím břicha pomoc.
Jenže já to tak měla ještě před atb. Proto mě zajímá, jestli je to možné.
To bude jiná příčina
Moč byla na kultivaci? Nebo jen rychlotest papírkem? Dělal Ti doktor ještě nějaké jiné vyšetření? Třeba krev? Teplotu máš normální? A píšeš, že Tě teď bolí celé břicho. Je nějaké místo, kde bolí nejvíc?
Kolem pupíku, takový spíš tlak. Moč byla v laboratoři, teď jsem dodávala ještě znova na kultivaci. Krev mi brali, v pořádku.
Může to být více věcí.
Ale za mě bolest kolem pupíku může být třeba jen tou nadměrnou plynatostí - problém s trávením už před atb… zkus případně upravit na chvíli stravu a popíjet i čaje na snížení nadýmání a podporu trávení (fenykl, do jídla přidat kmín apod). Případně espumisan…
Pokud ti bolest přejde, tak aspoň vyloučíš jiné potíže a uleví se ti, než dobereš atb. Trávení se pak dá řešit i později. Máš i jiné obtíže třeba průjem, zácpu apod? Nebo jen ten tlak?
Může jít čistě o rozhozený mikrobiom, v takovém případě ti atb asi dočasně problémy mohou i zhoršit, než je dobereš.
@lucyus
Tak si tak s @Janča6 říkáme, že už uběhl docela čas, kdyby mělo být už znát velké zlepšení. Jak ti je?