Poradna pediatra
Mudr. Jiří Havránek
Hezký den, chtěla jsem se zeptat - zda máte zkušenost, je mi necelých 30 let, s manželem chceme dítě, jsem učitelka ve školce a neprodělala jsem neštovice - mám potvrzeno i z testu protilátek. Máte zkušenost s očkováním proti planým neštovicím? Bojím se hlavně kvůli případnému těhotenství, člověk v dětském kolektivu nemůže nikdy vědět, co chytne.
Já bych se ve tvém případě očkovat nechala. Jednak jsou neštovice v tehotenstvi rizikový, a pak je dost pravděpodobné, že ti je dotáhne dítě že školky, a tuhle nemoc v dospělosti fakt prodělat nechceš. Takže za mě určitě
Můj táta je měl ve 40, manžel se nechal radši o'kovat, když děti začaly chodit do školky. Osobně bych do očkování šla, není to sranda.
@Eda12 Ahoj, neštovice jsem prodělala ve 30 letech. Chytla jsem je ve škole. Před výsevem jsem měla teplotu 39 a bylo mě slabo - jeden den. Pak už jsem byla samej puntík, ale průběh v pohodě.
Ač zastánce tohoto očkování nejsem, tak kvůli případnému těhotenství bych šla… to pak není sranda.
Ségra se nechala před těhotenstvím naočkovat.
Být tebou tak bych určitě šla.
@Eda12 píše: Více
No tak ve skolkovem kolektivu to je prakticky jistota, že to dřív či později chytneš. Šla bych do očkování určitě. Černý kašel máš přeočkovaný? To je taky před těhotenstvím vhodné udělat.
Taky jsem se nechala ve třiceti naočkovat, jelikož jsem je v dětství neprodělala. A to nejen kvůli případnému těhotenství, ale protože dospělí mají horší průběh. Moje bývalá kolegyně vždycky vyprávěla, jak je chytla od dětí a že to bylo to nejhorší, co kdy zažila. Očkování bylo tenkrát úplně v pohodě. Ale už je to deset let a to ty protilátky slábnou, syn je ještě malý, ale přeočkovávat se zatím asi nebudu.
@kiwa No vidis. Manzel mel 7 dni horecky kolem 40 a asi 1000 pupinku. Rikal, ze si.pral zemrit jak mu bolo spatne. Ten posledny den sme ho uz chceli dat hospitalizovat, ale nakonec se mu ulevilo. Aby sa dal zaockovat jsem mu rikala nekolikkrat.