DPP vs OSVČ

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
28.11.13 12:13

DPP vs. OSVČ

Dobrý den,
dostala jsem nabídku práce, dělat asistentku, ale chtějí to na živnostenský list. Plat nabízí 10 tisíc.
Přemýšlela jsem, jestli by to nešlo dělat na dohodu o provedení práce, jestli by to nebylo lepší.
Nevím, jaké jsou tam podmínky, jak je to s placením sociálního a zdravotního pojištění. A co je lepší?
Prosím poraďte, nejsem mzdová účetní a tak nemám porovnání. Děkuji za Vaše názory.
Navíc jsem na UP. Děkuji za rady moc a moc.

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
5702
28.11.13 12:26

Tak pokud jsi na ÚP tak to přijdeš o podporu. U DPP se do 9.999 neodvádí ani SP ani ZP jenom daň z příjmů 15%. Omezeno je to 300 hodinama za rok.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
28.11.13 12:36

No hodinově se tam nevlezu ani omylem. :(
Budu mít osmihodinovou pracovní dobu. Když půjdu na živnost, tak si budu muset platit sociální, zdravotní, podávat daňové přiznání na daň z příjmů, nebo se mýlím. Kolik by to mohlo být z těch 10 000? Kolik by mi zbylo z těch 10 tis - já odhaduji tak 5 tis. čistého.
Nevím vše, nebo se můžu mýlit. Proto si vše zjišťuji.

• Citovat
  • Upravit
5702
28.11.13 12:54

No já úplně nevím částky přesně, on ti to tu určitě někdo napíše. U OSVČ jako hlavního příjmu se budou odvádět zálohy, jak na ZP tak na SP. U ZP je pevná sazba zjistíš na stránkách pojišťovny, jak je to u SP nevím přesně :nevim: Samozřejmostí je Daň. přiznání a přehledy na ZP a SP. A asi taky vedení daň. evidence :think: to si nejsem jistá.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
5702
28.11.13 12:56

Jo a daň by jsi nejspíš neplatila, ten příjem je nízký.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
5702
28.11.13 12:58

Minimální záloha na ZP je 1748

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
2436
28.11.13 15:12