MŠ jsou úplně jiné, než bývaly. Je na děti vyvíjen větší tlak?

Anonymní
27.8.25 07:26

MŠ - zajímavý systém

Jsem učitelka MŠ, pracuji zhruba 6 let a za tu dobu jsem zjistila, že MŠ dnes jsou úplně jiné než za mě. Jde mi o to, že na děti je vyvíjen určitý tlak - škola hrou to teda není. Ve školkách jsou dnes děti pomalu jako ve škole. Mám kolegyně, které děti nonstop biflují (jdeme počítat, jdeme dělat pracovní listy, jdeme procvičovat logopedii). Vidím děti, které si chtějí hrát, ale nemůžou, protože musí plnit úkoly a to pomalu celé ráno, až venku mají tzv spontánní hru.
Já jsem v tomhle jiná - za mě si děti mají vytvářet vztahy, mají si společně hrát, mají mít tzv volnost (zkušenost je taková, že při takových hrách jsou nejhodnější). A učitelka se má do her spontánně zapojovat, sledovat je, brát si děti jednotlivě ke stolečku dle jejich zájmu a něco s nimi tvořit, procvičit. Ale 10 minut a dobrý, ať si hrají bože. Společně si zacvičit, zazpívat ano. Ale ne že děti 30 minut sedí a poslouchají výklady, odpovídají na otázky, jsou nucené k činnostem apod.
Vedle kolegyň se cítím, jak kdybych svoji práci flákala. Když jsem na třídě jen já, nechávám je hlavně hrát si, chodím mezi nimi, povídáme si, popřípadě si s nimi hraji (pexeso, jiné stolní hry). Děti se vždy těší na moji raní. Nebrečí mezi dveřmi při odchodu rodičů a přijde mi to takhle fajn.
Bohužel - je velmi tenká hranice mezi aktivní učitelkou, která děti neustále rozvíjí a mezi nic nedělající učitelkou, která pouze hlídá. Dělám si obrázek o tom, jak by to mělo být, jak to dělat správně.
Co vaše školky? Jak to tam chodí? Jak jsou děti spokojené?

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
5680
27.8.25 07:29

Záleží na tom, o jak staré děti jde. Předškoláci by se určitě připravovat na školu měli, nejen si hrát.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
2790
27.8.25 07:32