Odmítnutí klienta asertivně

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.05.19 22:12
Odmítnutí klienta asertivně

Ahoj ženy, před 3 lety jsem začala při studiu působit jako lektorka ruštiny a němčiny jako OSVČ. K tomu pracuji externě pro noviny. Práce lektorky mě baví, jen jsem si ještě nějak neosvojila asertivní jednání a neumím říkat „ne“. Za 3 týdny mě čekají státnice na Ing. a musím říct, že toho je prostě nad hlavu a nejraději bych v tom teď ležela od rána do večera, nestíhám. Většinu klientů jsem na tento měsíc omezila, ale s jedním mám trochu potíž. O to hůř, že je to rodinný známý a já mu zkrátka neumím odporovat. Vyžádal si 4× týdně 2 hodiny, je takový striktní, ambiciozní a stále chce prodlužovat hodiny. Nepočítám cestu za klientem, která trvá 30 minut. Příprava 1 hodinu. Navíc to má skoro zadarmo, má speciální cenu. Jinde ho na naší malé vesnici možnost učit nemám, domu ho nechci.
A teď k problému, před týdnem jsem omezila lekce ze 4 dnů týdně na 3, ale zjistila jsem, že to stejně časově nestíhám. Nechci teď být neprofesionální, ale pro muj klid bych nejradši lekce do června zrušila. Jak to udělat, napsat? Nemáte nějakou radu? Nevím, jak se k tomu postavit, celkově z toho mám strach. Všichni klienti byli chápaví, ale tady vím, že jsem rovnou měla říci ne.

Reakce:
vokishka
Extra třída :D 14348 příspěvků 04.05.19 22:13

Vzdyt to tu bylo nedavno a rady jste dostala.

debra.morgan
Echt Kelišová 8207 příspěvků 04.05.19 22:16

S tím jsi tu byla před nedávnem, představ si, že sem stále chodí ti stejní a dostaneš zase stejné odpovědi. tak si to běž pročíst…nebo jsi to nechala smazat? :roll:

Příspěvek upraven 04.05.19 v 22:18

Uživatel je onlineivašot.
Echt Kelišová 7956 příspěvků 04.05.19 22:17

Promiň, ale jsi vysokoškolačka a nejsi schopná sepsat slušný ale jednoznačný e-mail? Napiš to tak jak to je: mám před zkouškou, časově nestíhám, doufám, že můžeme v naší spolupráci pokračovat od července…

tulipán
Závislačka 4273 příspěvků 04.05.19 22:22

Ano, mela jsi rovnou rict ne, ale chybami se clovek uci ;), kazdy si tim projde, kdyz dela na sebe. Volila bych pri pristim sezeni, oznamit (ne zeptat se a cekat pochopeni), ze se situace zmenila, a dalsi hodiny muzes poskytovat od cervna s tim, ze tento tyden dodelate podle domluvy. Nenchat se zviklat a premlouvat, nebo vyrobit si pocit provineni. Pokud bude chtit pokracovat, jedna se o mesicni prodlevu a pokud se nechysta na statnice, tak holt bude busit sam slovicka a opakovat. Zadne drama.

Uz fakt, ze vyzaduje specilani cenu (uprimne si spocitej, kolik vydelas), je casove velmi narocny, plus chce hodiny protahovat, ajeste za nim cestujes - nenapada me duvod, proc v tomto pomeru pokracovat (chapu, ze jsi slibila). Zvaz, jestli to neni prilezitost pro ukonceni nevydelecneho obchodu (predpokladam, ze to tak je) a bud upravit cenu na uroven beznych studentu nebo ukoncit vyuku.

O-livia
Povídálka 31 příspěvků 04.05.19 22:28

Klient by měl aspoň ocenit snahu, snažila ses s výukou pokračovat, ale prostě jsi zjistila, že to časově nedáš. V sázce je tvoje budoucnost, fakt tě to nedonutí se postavit sama za sebe a prosadit si co chceš a momentálně potřebuješ?

Ou
Kelišová 7405 příspěvků 04.05.19 22:34

Tak ještě jednou. Prostě mu napiš že to rušíš a následné emoční stavy prostě přežiješ. Poté co zjistíš že na paniku se neumírá, půjde ti další odmítání snáz.

Nenajde se žádná jednodušší cesta, i když založíš milion dalších dotazů. Prostě mu musíš říct, že teď na něj nemáš čas, protože se musíš učit. Bez čehokoliv dalšího, bez prostoru k debatě.

Profesionální vůči němu stejně nejsi, protože nezvládáš držet profesionální hranice a nenecháváš si zaplatit adekvátní cenu.

Bábrdl
Generální žvanilka 23647 příspěvků 04.05.19 22:42

Myslím, že @Ou to vystihla dost přesně…
Prostě to musíš udělat a vydržet následky.

Azeretereza
Závislačka 2751 příspěvků 04.05.19 22:44
@ivašot. píše:
Promiň, ale jsi vysokoškolačka a nejsi schopná sepsat slušný ale jednoznačný e-mail? Napiš to tak jak to je: mám před zkouškou, časově nestíhám, doufám, že můžeme v naší spolupráci pokračovat od července…

Ne doufám, ale jednoznačně - ve spolupráci budeme pokračovat po státnicích.

sediza
Ukecaná baba ;) 2273 příspěvků 04.05.19 22:52

Jestli to tu napíšete ještě jednou, nabídku vám snad, že tomu pánovi zavolám nebo napíšu sama :lol:

LAlezane
Ukecaná baba ;) 1058 příspěvků 04.05.19 23:35

Prosím tě, a co si jako myslíš, že tak hroznýho ten člověk udělá? :nevim: Půjde na tebe s brokovnicí nebo s žalobou…? Asi těžko, že.
Kdybys ležela v nemocnici, musela bys klienty odmítat taky… normální dospělí tohle jaksi dost dobře chápou.
A pokud on bude mít kecy a bude nepříjemný, tak co jako? Může se nechat doučovat jinde za plnou cenu a ty budeš mít prostor pro normálně platící klienty.
Co blbneš :nevim:

Pudloslava
Vesmírná mluvilka 34770 příspěvků 05.05.19 07:17

Já jsem ještě neodpovídala :-))))
Hele myslím, že kurzy jazyka by se neměly rušit během roku, jedině z vážných důvodů… beru to tak, že kursy jsou dohodnuté minimálně na celé pololetí. Nepřipadá mi to úplně fért.

Tady asi o vážné důvody jde, takže bych se v první řadě omluvila, ale trvala na tom, že to nejde. Do budoucna bych naznačila, že přednost mají normálně platící klienti - takhle by ses neuživila. Různá povolání mohou dělat službičky kamarádům s různou mírou vlastní zátěže, prodavačka může bez problémů strčit něco pod pult, nic jí to neudělá, ale tobě ano. Musíš to lidem vysvětlit. A nediv se, že lidi berou, kde se dává.

cecetka
Echt Kelišová 8230 příspěvků 05.05.19 07:27
@Anonymní píše:
Ahoj ženy, před 3 lety jsem začala při studiu působit jako lektorka ruštiny a němčiny jako OSVČ. K tomu pracuji externě pro noviny. Práce lektorky mě baví, jen jsem si ještě nějak neosvojila asertivní jednání a neumím říkat „ne“. Za 3 týdny mě čekají státnice na Ing. a musím říct, že toho je prostě nad hlavu a nejraději bych v tom teď ležela od rána do večera, nestíhám. Většinu klientů jsem na tento měsíc omezila, ale s jedním mám trochu potíž. O to hůř, že je to rodinný známý a já mu zkrátka neumím odporovat. Vyžádal si 4× týdně 2 hodiny, je takový striktní, ambiciozní a stále chce prodlužovat hodiny. Nepočítám cestu za klientem, která trvá 30 minut. Příprava 1 hodinu. Navíc to má skoro zadarmo, má speciální cenu. Jinde ho na naší malé vesnici možnost učit nemám, domu ho nechci.
A teď k problému, před týdnem jsem omezila lekce ze 4 dnů týdně na 3, ale zjistila jsem, že to stejně časově nestíhám. Nechci teď být neprofesionální, ale pro muj klid bych nejradši lekce do června zrušila. Jak to udělat, napsat? Nemáte nějakou radu? Nevím, jak se k tomu postavit, celkově z toho mám strach. Všichni klienti byli chápaví, ale tady vím, že jsem rovnou měla říci ne.

Ty jsi to s nim jeste nevyresila? :roll: :roll:

Váš příspěvek
Reklama