Odstoupení od smlouvy - kuchyně

65
15.3.21 11:30

Odstoupení od smlouvy - kuchyně

Ahoj, předem se omlouvám za dlouhý román. Máme 1,5 roku kuchyni od Oresi a od té doby s ní řešíme pořád samé problémy, reklamace. Už toho opravdu začínáme mít plné zuby.

Abych vás uvedla v obraz, tak v říjnu 2019 nám pán z Oresi namontoval novou kuchyni v bílém lesku z řady Dolti, součástí smlouvy byla i skříňka pod TV, jídelní stůl, pračka a sušička. Smlouva dohromady na bezmála čtvrt milionu, takže si myslím, že jsme Oresi udělali slušnou tržbu na to, aby si ohlídali, že kuchyni dodají v pořádku. Jenže už od nainstalování je to jedna reklamace za druhou:

  • nohy k jídelnímu stolu přišly poškrábané. Vyreklamovali jsme a přišly nové, lepší, i když taky ne stoprocentně bez vady.
  • po smontování technikem se ale jídelní stůl, který se skládal z kuchyňské pracovní desky a 4 nohou, prohýbal. Hodně prohýbal. Z talíře by se nám vylila i polívka. Podle technika to bylo jasné a toto řešení nám obchodník neměl vůbec nabízet. Stůl jsme vrátili, vrátili nám za něj peníze.
  • dvířko lednicové skříňky mělo kaz, což vzhledem k tomu, že je lednice přímo proti oknu, bylo dost patrné. Prostě důlek v jinak lesklém dvířku. Stejné důlky byly i na dvou dalších dvířkách. Může se stát. Reklamace…
  • přivezli 3 náhradní dvířka, ale náhradní dvířko lednicové skříně mělo opět kazy. Další reklamace…
  • takže dojelo už 3. dvířko na lednici. To jsme s technikem prozíravě zkontrolovali ještě před instalací a hle, zase kaz. Takže další reklamace.
  • 4. dvířko bylo sice bez kazu (volejte sláva a 3 dny se radujte), ale pro změnu mělo otvory na panty vyvrtané jinde, než kde byly panty. Technik tedy ručně vyvrtal nové otvory a my konečně měli dvířko bez kazu.
  • ale ne dlouho, po pár měsících se dvířko lednice při pohledu z boku docela znatelně prohlo. Takže reklamace.
  • technik přivezl nové dvířko, které mělo znovu kaz, otvor na panty jinde a stále bylo prohlé. Tak to technik zadal k další reklamaci.
  • v Oresi usoudili, že bude chyba v korpusu lednicové skříně. Takže přijeli 2 technici, vyndali lednici, korpus skříně na lednici rozebrali a smontovali nový korpus lednicové skříně. Po smontování a usazení ale zjistili, že nový korpus je asi o 0,5cm delší na výšku, než ten minulý a tak mezi lednicovou skříní a skříní sousední vzniká schod. To už jsem vážně nevěděla jestli se mám smát nebo brečet. Lednici každopádně usadili zpět (protože přece nebudeme bez lednice) a já to opět zadala k reklamaci, tentokrát už hodně rozhořčená. Byla mi nabídnuta sleva, která ani nepokryla náklady na manželovu dovolenou nebo pořízení korpusu té jedné skříně, takže jsem na slevu nepřistoupila. Byla nám tedy nabídnuta nová sleva, asi 4% z kupní ceny kuchyně, za to, že nebudeme dále řešit schod mezi skříňkami. Na to jsme přistoupili, protože už máme dojem, že by i další skříňka byla špatně vyrobená…
  • asi před měsícem jsme si všimli, že nápojovaný led pásek nad kuchyňskou linkou má v každé půlce jiný odstín… To jsme zatím neřešili nijak, ale patrné to začíná být hodně…
  • minulý týden jsme potřebovali vytáhnout vestavěnou mikrovlnku, jenze jsme zjistili že zvrchu a zespoda je přišroubovaná ke korpusu skříně. Zespoda nebyl problém šroub odšroubovat, ale zvrchu nastal problém - nad mikrovlnkou je výkryt v barvě dvířek, který nám nešel oddělat. Po prozkoumání jsme zjistili, že je přilepený 😳 sami jsme ho nechtěli dávat pryč, protože kuchyň je v záruce a my bychom o ni neradi přišli. Tak jsem volala na linku Oresi, kde to zadali jako reklamaci a následně mi pan technik sdělil, že lepení výkrytu je standardní způsob montáže 😳 další den přijel jejich technik, výkryt doslova urval, my vytáhli mikrovlnku a prý si pak máme zavolat aby to znova někdo nalepil… Takže když bude potřeba ji za měsíc zase vyndat třeba kvůli servisu, bude muset zase přijet technik Oresi výkryt urvat 🙈 tak hlavně že to je standardní postup…

Nemyslím si, že bysme byli moc cimprlich, všechny výše zmíněné vady byly opravdu hodně patrné, opakuje se to pořád dokola a nám dochází trpělivost. Nejraději bychom jim celou kuchyni hodili na hlavu a pořídili si ji znovu jinde, protože kuchyň jsme si pořizovali na desítky let a už během prvního roku a půl je to tolik problémů. Jsem z toho hrozně zklamaná a kazí mi to radost z nové kuchyně, na kterou jsem se těšila jak malá.

Moje otázka zní, jestli si myslíte (případě máte zkušenost nebo víte o někom v okolí), že máme nárok na odstoupení od smlouvy s tím, že si Oresi kuchyni demontuje, odveze a vrátí nám peníze. Kdyby šlo o boty nebo spotřebič, tak už dávno věc vrátíme a požadujeme vrácení peněz. Ale je to možné i u něčeho takového jako je kuchyň?

Případně máme nárok na vrácení kupní ceny včetně ceny za dopravu a montáž?

Moc děkuji všem co dočetli až sem a co se podělí o své zkušenosti :srdce:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
736
15.3.21 11:39

To je tak když si někdo vymysli kuchyň která je pro reálné použití úplně k hounu.
Za 250k bych měl kuchyň v nerezu jako v restauraci jen menší ;) jako vestavěná microvlnka a tak je už sama o sobě nanic když za pár let tenhle rozměry nesezenes a další věc chlazení spotřebiče třeba lednice úplně zandana ze všech stran je top :lol:
A ten led pásek? Předpokládám že je v hliníkové liště kvůli chlazení a zapojenej tak že co metr má přívod energie :mrgreen: nebo nalepeny na laminu a zapojenej jen z jednoho místa :poblion:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14095
15.3.21 11:44

@Mymamemimi Moc nadejne to nevidim. Ale v roce 2019 melo Oresi uz tak spatnou povest, ze se divim, ze do toho lidi jdou :think: My delali novou kuvhyn 2012 a uz tenkrat jsme se Oresi obloukem vyhnuli :?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
15.3.21 11:47
@JiříkMazlík píše:
To je tak když si někdo vymysli kuchyň která je pro reálné použití úplně k hounu.
Za 250k bych měl kuchyň v nerezu jako v restauraci jen menší ;) jako vestavěná microvlnka a tak je už sama o sobě nanic když za pár let tenhle rozměry nesezenes a další věc chlazení spotřebiče třeba lednice úplně zandana ze všech stran je top :lol:
A ten led pásek? Předpokládám že je v hliníkové liště kvůli chlazení a zapojenej tak že co metr má přívod energie :mrgreen: nebo nalepeny na laminu a zapojenej jen z jednoho místa :poblion:

Děkuji za zprávu. Led pásek má 3,5 metru, zasazený v hliníkové liště a má 1 kabel do elektřiny :wink: jen má z nějakého důvodu půlka pásku jiný odstín bílé… Na vestavěné mikrovlnce nevidím žádný problém, pokud mám možnost ji třeba kvůli úklidu nebo údržbě vyndat. Vestavěná lednice už teď vím, že byla chyba a znovu bych do této varianty nešla, ale jakožto naprostý laik který si pořizoval novou kuchyň do prvního vlastního bydlení, jsem to opravdu netušila 🙂

Dnes bych sama celou kuchyni řešila jinak a s jiným prodejcem 🙂 nicméně odpověď na mou otázku prosím znáte? 🙂

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20749
15.3.21 11:48

No, některé věci z popisu mi přijdou jako prkotiny, a určitě není možné pro vizuální „vady“ odstoupit od smlouvy a odmontovat a vrátit kuchyň :zed:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
15.3.21 11:50
@cecetka píše:
@Mymamemimi Moc nadejne to nevidim. Ale v roce 2019 melo Oresi uz tak spatnou povest, ze se divim, ze do toho lidi jdou :think: My delali novou kuvhyn 2012 a uz tenkrat jsme se Oresi obloukem vyhnuli :?

Ono je to těžký, my si tenkrát recenze pročítali, jenže se samozřejmě našly dobré i špatné, tak jako u všeho. A z toho co bylo před montáží jsme měli super pocit. Obchodník se nám věnoval, vše vysvětlil (teď už víme že některé veci špatně)… Na začátku by nás vůbec nenapadlo že budeme tohle všechno řešit 😔

Příspěvek upraven 15.03.21 v 11:52

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
15.3.21 11:52

@stinga Děkuju 🙂 ono to opravdu je hodně vidět, když na vysokém lesku je uprostřed dvířka důlek a opře se do toho sluníčko 😃 já právě měla dojem že pokud reklamace byla uznána (jakože tady jich uznali opravdu hodně), tak nárok na odstoupení od smlouvy po několika opakujících se máme. Jen nevím jak je to u kuchyní, proto se ptám 🙂

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
15.3.21 12:09

No a zkoušeli jste od smlouvy odstoupit? Protože pokud 3× reklamujete věc za stejnou chybu, tak u další reklamace máte nárok na vrácení zboží a peněz.

  • Citovat
  • Nahlásit
2801
15.3.21 12:23

Zavolat, vsechny info u vasi objednavky musi mit v systemu. Takze resit s nekym z vedeni a trvat na tom… at veati penize, at si kuchyn odvezou a vrati penize. Pohrozit pravnikem. A uvidite co z toho bude

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
15.3.21 12:28
@Anonymní píše:
No a zkoušeli jste od smlouvy odstoupit? Protože pokud 3× reklamujete věc za stejnou chybu, tak u další reklamace máte nárok na vrácení zboží a peněz.

Nezkoušeli, nám se do toho samozřejmě nechtělo, protože ta kuchyň je vážně velká a bylo by to asi strašný ji dávat pryč a pořizovat jinou. Ale už nám ta trpělivost asi došla…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
15.3.21 12:30
@Micaella22 píše:
Zavolat, vsechny info u vasi objednavky musi mit v systemu. Takze resit s nekym z vedeni a trvat na tom… at veati penize, at si kuchyn odvezou a vrati penize. Pohrozit pravnikem. A uvidite co z toho bude

Děkuji. Já se informovala na lince a paní mi řekla že máme žádost poslat písemně. Ale než se do toho pustíme, chtěl bychom právě vědět jestli to už někdo absolvoval a jestli je vůbec nějaká šance že by na to odstoupení od smlouvy opravdu přistoupili… Každopádně přes to vedení to zkusím tedy taky 🙂

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
15.3.21 12:34
@Mymamemimi píše:
Děkuji. Já se informovala na lince a paní mi řekla že máme žádost poslat písemně. Ale než se do toho pustíme, chtěl bychom právě vědět jestli to už někdo absolvoval a jestli je vůbec nějaká šance že by na to odstoupení od smlouvy opravdu přistoupili… Každopádně přes to vedení to zkusím tedy taky 🙂

Musí na to přistoupit, nic jiného jim nezbývá. Většinou povolí po první hrozbě právníkem :lol: ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
568
15.3.21 12:49

@Mymamemimi chápu, že když dáš za kuchyň takový peníze tak chceš aby byla perfektní.. já teda reklamovala jen jednou špatně zabudovanou myčku. Každopádně ti držím palce, ale osobně nikoho kdo vracel celou kuchyň neznám. :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7404
15.3.21 13:47

Já si myslím, že může být problém s tím, že je ta kuchyň dělaná na míru. Zavolejte si na spotřebitelskou poradnu D-testu, tam určitě poradí jestli to jde a jak případně podstupovat. Každopádně takovej suverén, jak některé tady, bych nebyl. Taky je možný, že tímto skončí veškerá dobré vůle s těmi reklamacemi apod. Kde budou reklamace pinkat s tím že si to poškodila sama apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat