Potíže se spánkem u dospělého

Anonymní
10.3.21 22:31

Potíže se spánkem u dospělého

Ahoj, mám dotaz. Hodilo by se mi názor či zkušenost od jiných lidí.
Po porodu druhé dcery jsem začala mít problémy se spánkem, dcera v noci spala v pohodě celkem, teda celou noc. První dcera do té doby, než se narodila první se mnou spala klidně do 10 hod :lol:.Druhá dcera se budila brzo ráno, jenže já byla unavená kvůli tomu celý den. V noci mám fakt nekvalitní spánek, kdy se probudím za noc třeba 4×, ráno vstanu v pohodě, ale jsem unavená, bez energie. Doplácí na to i děti, Navíc se mi objevila spánková obrna, kterou mívám i několkát týdně. Několikrát se mi stalo, že jsem se neovládla a usnula na naprosto nevhodném místě či situaci. V práci jsem usnula, nebo s kamarádem, když mě vezl domů, já celou dobu vedle něho s otevřenou hubou :oops: Denně naspím kolem 7 -8 hod. V noci spánek přerušovaný. Celej den jsem totálně KO. Manžel mi vytýká, že jsem si to vypěstovala tím, jak jsem byla na mateřský, protože si údajně mohu lehnout, kdy chci :roll:.Máte někdo podobné zkušenopsti?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
16003
10.3.21 23:08

Ne to se fakt nevypěstuje tím, že si můžeš lehnout kdy chceš.

No pro začátek se mrkni na pravidla spánkové hygieny - které z nich zvládáš dodržovat a co potřebuješ k tomu, aby si mohla držet většinu? Minimálně prostě nebuď po 20. hodině na internetu a ideálně měj vypnuté všechny obrazovky.

https://www.nudz.cz/…_hygieny.pdf

Ohledně spánkové paralýzy - to je taková škytavka mozku - po usnutí ve většině fází máš „vypnuté“ pohyby a když se usnutí povede, tak se nejdřív vypne vědomí (tedy usnueš) a pak se vypne pohyb a spíš hluboce. No a tobě se vypne pohyb ale vědomí zůstane..

Jako prevenci chceš - spánkovou hygienou si můžš ulehčit usínání, plus tedy zkus nějaké večerní jednodušší protahování - mrkni sem

https://www.youtube.com/watch?…&

nebo sem
https://www.youtube.com/watch?…

Pak pořádnou horkou sprchu a nebo vanu a pak do postele.

máte-li čas a chuť na sex, tak orgasmus taky pomáhá tělo nakonec uspat.

No a po zhasnutí zkus nějakou relaxační techniku - právě kvůli té spánkové paralýze bych hlasovala pro jakobsnovu progresivní relaxaci - je jednoduchá a pracuje právě se zatínáním a uvolňováním svalů, tak by mohl pomoci tomu, aby to při usínání v mozku škytalo - pusť si ji tady
https://uloz.to/…relaxace-wma

Určitě neublíží suplementovat Bkomplex (takový kde je B12 a B6) a klidně můžeš víc než doporučenou dávku a hořčík- 500 mg v organické vazbě ráno a večer. Mimo jiné to pomůže lépe fungovat i se špatným spánkem. Vitamíny D a A taky dost ovlivńují spánek - ideální je to řešit rybím tukem - nejlépe lžíci ráno a lžíci večer. EPA/DHA taky mozek ovlivňuje pozitivním způsobem.

zkoušela si melatonin? 1-2 mg tak 30 minut před tím, než zhasneš a zkusíš spát.

no a vzhledem k tomu, že už to trvá dlouho a dost ti to narušuje fungování, tak bych se nebála zajít za praktikem pro trittico a využívala jednu krabičku, co to udělá. Trittico není návykové a narozdíl od jiných hypnotik umí spánek opravovat - ostatní léky tě utlumí a v lepším případě spánek neničí, v horším ho proměňují k horšímu - třeba neurol a spol.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.3.21 06:37

Já měla problémy s častým buzením a časným probouzením - třeba od 3h jsme už neusnula…postupně se to zhoršovalo - od 2… od 1 hodiny… V lékárně jsem si koupila Melatonin a spím jak dudek, spánek je kvalitnější a ráno se cítím plná energie.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat