Sloupovité jabloně

2522
30.1.21 21:13

Sloupovité jabloně

Ahoj holky. Jsem začátečník, mám druhým rokem chalupu a chci doplnit zahradu. Původně jsem hledala zakrslé jabloně, ale vyskočily na mě sloupovité. Po prvotním nadšení jsem ochladla, když jsem se dočetla, že je to pouze photoshop, že jabloně mají max. dvě tři jablka. Má někdo tyhle jabloně, které opravdu plodí? případně tedy jakou odrůdu. Díky.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2383
30.1.21 21:15

@Anik sousedi a jablek mají dost. Samotnou mě to překvapilo :mavam: tipuji tak 30 ks a jabloň mají 4 roky

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9267
30.1.21 21:34
@Anik píše:
Ahoj holky. Jsem začátečník, mám druhým rokem chalupu a chci doplnit zahradu. Původně jsem hledala zakrslé jabloně, ale vyskočily na mě sloupovité. Po prvotním nadšení jsem ochladla, když jsem se dočetla, že je to pouze photoshop, že jabloně mají max. dvě tři jablka. Má někdo tyhle jabloně, které opravdu plodí? případně tedy jakou odrůdu. Díky.

Viděla jsem je u známých a těch jablek na tom pár bylo, líbila se mi. Měli jí vyvázanou, aby se nezlomila. Ale počítej u těchto slabě vzrůstných podnoží, na které se roubují zakrslé a sloupovité ovocné stromy, že potřebují na rozdíl od pořádných podnoží navíc přihnojovat a pravidělně zalévat. Protože si tu vláhu sami z půdy nevytáhnou, pokud nejsou ideální podmínky. Také je u slabších podnoží častější krátkověkost. Stromy na silně vzrůstných podnoží mohou vydžet mnohonásobně více let.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
30272
30.1.21 23:01

Máma je má na chalupě a na množství plodu si nestěžuje.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10004
30.1.21 23:09

To je strom na malou zahradu a intenzivni sadareni.

Na chalupu bych dala nejakou z puvodnich nebo osvedcenych odrud na odolne podnozi, klidne vysokokmen, proste normalni strom.

Jinak doporucuju casopis Zahradkar, tam je vsechno.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4373
31.1.21 06:32