Poradna očního lékaře
MUDr. Vladimír Korda Ph.D.
Ahoj, mám na Vás dotaz. minulý týden jsem se vysypala hrozně ošklivou kopřivkou, příšerně svědí a mám teplotu. Lékařka se zhrozila a odeslala na kožní, tam mi řekli, že jednou z variant je, že mám streptokoka někde v těle a to takhle reaguje. Jenže mám malé mimčo, které kojím, proto by pediatr chtěl, aby se to před nasazením antibiotik vytestovalo a tvrdí že se to testuje z krve. Volala jsem k mé lékařce že potřebuju testy a ta tvrdí, že se to testuje z moči. Dneska jsem vezla moč a tu mi nevzali, neboť je to prý hrozně složitý test a do té laborky jim vzorky nesvážejí.
Jenom podotýkám, že pediatr to sleduje proto, že už půl roku s dětmi bojujeme s impetigem, takže ten streptokok je dost možný…
Zažili jste někdy kopřivku spojenou se streptokokem? A jak se tedy streptokoky krom stěrů testují? Lidé z okolí tvrdí, že krví. I mě to připadá logické…
Nesmysly.
Pokud byste měla streptoka ve výraznějším množství v krvi, tak už jste zřejmě mrtvá.
Moč je úplně k ničemu, post-streptokoková glomerulonefritida je velmi vzácná, navíc se kožními příznaky neprojevuje.
Pokud má dítě recidivující impetigo, mělo být dávno na imunologii.
Čiste koprivku jsem řešila dietou - totálně vysazeni všeho a antigistaminikama. Trvalo to asi týden. Bylo to šílene a nejspíš se mi nějaký alergen naakumuloval v tele. Mám taky podezření na víc vypitych cideru tak možná neco z toho.
@Doctus píše:
Nesmysly.Pokud byste měla streptoka ve výraznějším množství v krvi, tak už jste zřejmě mrtvá.
Moč je úplně k ničemu, post-streptokoková glomerulonefritida je velmi vzácná, navíc se kožními příznaky neprojevuje.
Pokud má dítě recidivující impetigo, mělo být dávno na imunologii.
Kožař asi myslel ASLO.
Pokud by snad chtěli vyšetřovat ASLO, tak význam má pouze při podezření na post-streptokokovou komplikaci, což kopřivka není. Rutinní vyšetřování ASLO vznáší do diagnostické rozvahy jen nejasnosti.
@Doctus píše: