Užívání antidepresiv

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 11.03.19 22:47
Užívání antidepresiv

Ahoj, zkrátim to abych nemusela vypisovat vše. Několik let(cca 5) beru antidepresiva citalopram. Užívám je na agorafobii(strach dojíždět někam od baráku), intenzivně kompulzivni poruchu (opakování různých věci) a na úzkosti. Je to asi půl roku co jsem užívání léků,, flakala,,. Jeden den jsem ho vzala, pak třeba další tři dny ne, poté jsem si zase vzala. Prostě nebrala jsem je každý den jak bych měla. Zhruba 14dni je už beru každý den, dávám si na to pozor. A bohužel se mi stavy vrátili a ve větší míře. Začalo to až když jsem je zase začala brát tak jak bych měla, když jsem užívala cik cak nic mi nebylo. Mám úzkosti každý den. Bušení srdce, pálení na hrudi, špatně od žaludku, třes, vnitri neklid, šílený pocit že se snad zbláznim, že jak je mi špatně tak to nikdy neskončí a já si nebudu mít jak pomoct aby mi bylo už dobře.. Dřív jsem to měla jen venku a jakmile jsem přišla domů tak vše v pořádku.. I jsem se tím uklidnovala že půjdu domů a bude mi dobře a hned se mi ulevilo. Ale teď je mi špatně i doma a už nevím kam mám jít nebo co dělat aby se mi udělalo dobře :( je to šílený… Takový pocit strašně velikého strachu že vám nikdo nepomůže že ten život je na nic když je mi takhle jak je.
Prosím dokázal by mi někdo poradit? Děkuji moc.

Reakce:
Kattka6611
Povídálka 46 příspěvků 11.03.19 23:03

určitě bych vydržela brát ho delší dobu pravidelně, účinek antidepresiv se nejlépe pozná až min. za měsíc i 2 měsíce, tak vydrž a pakud by se to po měsíci nelepšinlo, tak bych navštívila psych. možná bude potřeba dávku navýšit … věř, že ti pomůže, určitě jsou tvé stavy přechodné, chce to vydržet delší dobu brát pravidelně

Mišule86
Kecalka 188 příspěvků 11.03.19 23:26

Ano, taky bych zkusila nějakou dobu brát pravidelně. Pak popřípadě zajít k dr.

není možná
Zasloužilá kecalka 908 příspěvků 11.03.19 23:29
@Anonymní píše:
Ahoj, zkrátim to abych nemusela vypisovat vše. Několik let(cca 5) beru antidepresiva citalopram. Užívám je na agorafobii(strach dojíždět někam od baráku), intenzivně kompulzivni poruchu (opakování různých věci) a na úzkosti. Je to asi půl roku co jsem užívání léků,, flakala,,. Jeden den jsem ho vzala, pak třeba další tři dny ne, poté jsem si zase vzala. Prostě nebrala jsem je každý den jak bych měla. Zhruba 14dni je už beru každý den, dávám si na to pozor. A bohužel se mi stavy vrátili a ve větší míře. Začalo to až když jsem je zase začala brát tak jak bych měla, když jsem užívala cik cak nic mi nebylo. Mám úzkosti každý den. Bušení srdce, pálení na hrudi, špatně od žaludku, třes, vnitri neklid, šílený pocit že se snad zbláznim, že jak je mi špatně tak to nikdy neskončí a já si nebudu mít jak pomoct aby mi bylo už dobře.. Dřív jsem to měla jen venku a jakmile jsem přišla domů tak vše v pořádku.. I jsem se tím uklidnovala že půjdu domů a bude mi dobře a hned se mi ulevilo. Ale teď je mi špatně i doma a už nevím kam mám jít nebo co dělat aby se mi udělalo dobře :( je to šílený… Takový pocit strašně velikého strachu že vám nikdo nepomůže že ten život je na nic když je mi takhle jak je.
Prosím dokázal by mi někdo poradit? Děkuji moc.

Určitě? Který kraj?

Ou
Kelišová 6962 příspěvků 11.03.19 23:39

Zajdi za ošetřujícím psychiatrem a konzultuj to. Pokud ti léky píše praktik, tak si konečně najdi psychiatra. Ono to že je občas jíš a občas nejíš podle nálady, tak tím situaci zhoršuješ a je možné, že bude potřeba hledat něco, co bude zabírat.

A vstup do psychoterepie. Bez toho se úzkostí nezbavíš. Dobře zvolené léky utlumí úzkost, ale nenaučí tě to porozumět principům, kterými si úzkosti pěstuješ, zdroje ze kterých pramení a mechanismy, kterými je potřeba jim čelit a nenechat je ovládat život. TO je něco, co umí psychoterapie.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 11.03.19 23:59

A může se při těch stavech třeba stát to že se z toho zbláznim a budu muset do blázince? Já se tak bojím že se mi něco stane z toho jak mi je

Mišule86
Kecalka 188 příspěvků 12.03.19 06:41
@Anonymní píše:
A může se při těch stavech třeba stát to že se z toho zbláznim a budu muset do blázince? Já se tak bojím že se mi něco stane z toho jak mi je

Jestli máš takový pocit nebo strach, zajdi si k dr. radši hned. Určitě ti poradí nejlíp ;)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.03.19 07:41

Určitě jsi byla při začátku užívání antidepresiv poučena, že v začátcích užívání, tedy v prvních týdnech problém zhoršit. Používají se tedy obvykle clony, jako je diazepam, rivotril a jiné. Každopádně pokud jsi tak dlouho antidepresiva používala měl by ti efekt naskočit rychleji. Určitě bych zašla za psychiatrem on ti poradí, a případně ti napíše ještě krátkodobě něco jako jsem psala výše.

@Anonymní píše:
A může se při těch stavech třeba stát to že se z toho zbláznim a budu muset do blázince? Já se tak bojím že se mi něco stane z toho jak mi je

Blázinec je nepěkné slovo ;) neexistuje slovo blázen, jen psychicky nemocný a psychiatrie je prostě nemocnice pro ty co mají nějaký psychický problém, který již nejde ambulantně řešit.
Každopádně nevidím důvod, pokud to budeš řešit včas ambulantně a nasadí se dobrá léčba aby jsi musela být hospitalizovaná. Máš prostě úzkostné stavy, které jsou velmi nepříjemné a ano člověk má strach, že se z nich zblázní. Taky jsem to zažila bohužel a měla přesně pocit, že buď umřu nebo se zblázním.
Prosím o zachování anonymu

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.03.19 11:11

Ano dnes jdu k mojí doktorce poradit se.. Ale už od rána mám úzkosti. Je to šílené :(vnitřní neklid prostě se bojím že to nikdy nepřestane :(

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.03.19 11:20
@Anonymní píše:
Ano dnes jdu k mojí doktorce poradit se.. Ale už od rána mám úzkosti. Je to šílené :(vnitřní neklid prostě se bojím že to nikdy nepřestane :(

Ale přestane ;)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.03.19 11:36

Bojím se že se to bude jen zhorsovat.. Tyto stavy jsem měla jen kdyz jsem někam jela a bylo mi zle.. Ale teď to mám i doma a skoro celý den

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.03.19 12:10
@Anonymní píše:
Bojím se že se to bude jen zhorsovat.. Tyto stavy jsem měla jen kdyz jsem někam jela a bylo mi zle.. Ale teď to mám i doma a skoro celý den

U někoho se prostě odstřihnutím od okolního světa úzkost zhoršuje, musíš si položit otázky jestli to nemá nějaké odůvodnění.
Proč jsi před tím půl rokem ty antidepresiva přestala brát nebo brala náhodně?
Co tě vedlo k tomu je zase začít brát pravidelně?
Nestal se nějaký zlom v tvém životě?
Byla jsi záměrně teď týden doma nebo už se to nedalo a udělala jsi si volno?
Možná když si sama sobě odpovíš na nějaké otázky zjistíš, co to spustilo. Někdy se to třeba zjeví jen tak, jindy tam je spouštěč. U mě je třeba právě spouštěč úzkostí, když třeba delší dobu nevycházím z domu a nemám kontakt s lidmi, nějaké vnější impulzy.

Váš příspěvek
Reklama